Gå til innhold

Hvor høy solfaktor bruker dere på barna i sydlige strøk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8-åringen har jeg smurt med 50, men hun er nå ganske brun. Skal jeg fortsette å smøre med 50, eller gå ned til 30?

Anonymkode: 47158...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg startet ut med 50 de første dagene på seksåringen min, men så gikk jeg over til 30. Passet godt på da, og sprayet avogtil 50 på ryggen om han ble sittende med sola steikende når han lekte i vannkanten. 

Anonymkode: 8b3d1...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

8-åringen har jeg smurt med 50, men hun er nå ganske brun. Skal jeg fortsette å smøre med 50, eller gå ned til 30?

Anonymkode: 47158...ca8

30. 

mine ble brent med 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker alltid minst faktor 50 pluss skygge/caps/UV-tøy når det er som varmest. Det er ikke noe mål i seg selv at de skal bli brune, men de blir jo det uansett når vi er mye i sola. Bruker samme på meg selv, jeg blir lettere brent enn dem.

Anonymkode: 8f2ab...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri kjøpt høyere enn 30.

Ungene har aldri vært brent heller...

Anonymkode: 1f9cb...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri kjøpt høyere enn 30.

Ungene har aldri vært brent heller...

Anonymkode: 1f9cb...59c

Det kommer jo veldig an på huden til den enkelte. 

Vi var nettopp på Mallorca og jeg smurte som sagt med 50 de første dagene (på oss begge) selv om vi tåler solen ganske bra. Ene gutten som var med, som har ganske lik hudtype, ble smurt med 30 og ble solbrent andre dagen, til tross for at det var et lett skydekke. Når det gjelder solkrem er jeg virkelig heller føre var. Han som ble brent måtte passes ekstra på hele uken og ble jo ikke noe brunere enn de andre barna, om det skulle være et mål. 

Anonymkode: 8b3d1...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 50, brune blir de uansett. Og har venner som bor der nede, og de bruker og 50 på barna sine året rundt. 

Anonymkode: d9f13...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo veldig an på huden til den enkelte. 

Vi var nettopp på Mallorca og jeg smurte som sagt med 50 de første dagene (på oss begge) selv om vi tåler solen ganske bra. Ene gutten som var med, som har ganske lik hudtype, ble smurt med 30 og ble solbrent andre dagen, til tross for at det var et lett skydekke. Når det gjelder solkrem er jeg virkelig heller føre var. Han som ble brent måtte passes ekstra på hele uken og ble jo ikke noe brunere enn de andre barna, om det skulle være et mål. 

Anonymkode: 8b3d1...1b7

Det er minimal forskjell på faktor 30 og 50, de sier egentlig bare noe om hvor lenge du kan være i sola før du blir brent...

Mens en solkrem med faktor 2 stopper 50 prosent av UVB-strålene, stopper en med faktor 8 70 prosent av dem. Går du opp til solfaktor 15 absorberes 93 prosent av UVB-strålene av kremen. Faktor 30 har littegrann bedre beskyttelse - her absorberes 97 prosent av strålene. Faktor 50 gir marginalt bedre UVB-beskyttelse ved å absorbere 98 prosent av strålene.

Anonymkode: 1f9cb...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett barn som må ha 50 hele ferien, og ett som i praksis aldri blir brent eller rød. Siste får 30.

Anonymkode: f3782...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 på hele kroppen første tid. Så 50 på bryst, rygg, skuldre og ansikt, og 30 på resten av kroppen.

Anonymkode: 205df...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med lavere enn 50 på barna? Brune blir dei ansett hvis det er forfengeligheten dere tenker på

Anonymkode: c56c3...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er poenget med lavere enn 50 på barna? Brune blir dei ansett hvis det er forfengeligheten dere tenker på

Anonymkode: c56c3...855

Det er ikke nødvendig. 

Mine får 30 til å begynne med, og 25 etterhvert. Aldri brent. Smører på morningen og etter bading. 

Anonymkode: 946a5...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er poenget med lavere enn 50 på barna? Brune blir dei ansett hvis det er forfengeligheten dere tenker på

Anonymkode: c56c3...855

Poenget for min del da vi var i syden var at de ble SOLBRENTE MED 50, det ble de ikke med 30. En vesentlig forskjell der🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker 30. Men er ekstremt nøye med hva jeg kjøper av solkrem. Bruker cliniderm sin og den beskyttet mye bedre enn feks den vi lånte av en kompis fra Nivea med faktor 50.

Anonymkode: 85282...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...