Gå til innhold

Sliter mentalt pga jobben min


kei80

Anbefalte innlegg

Jeg mistrives så sterkt at jeg blir fysisk dårlig bare av å gå inn døren der. Jeg er i fødselspermisjon nå men jobb igjen i august. Har søkt 72 jobber men ikke fått noe napp. Hva hadde du gjort? Merker jeg får søvnproblemer fordi det nærmere seg at jeg skal tilbake. 

Endret av kei80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å jobbe til du får noe annet.

Så det jeg hadde gjort var å bite tenna sammen, og gå på jobb, mens jeg søkte allverdens andre jobber.

Anonymkode: c2ee2...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn også etter at vi var gjennom en outsourcing. Trivdes ikke i det firmaet, men jeg fikk jobbe på samme plass som jeg hadde jobbet i 15 år. Men en dag flyttet de meg til en ny plass. Jeg holdt ut ei stund til jeg ble sykemeldt. Etter 2 år med aap fikk jeg ny jobb med hjelp av nav. Nå har jeg verdens beste jobb 

Anonymkode: 52750...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snakk med fastlegen din om problemet. 

Anonymkode: 1d1e2...0e3

Så fastlegen skal skaffe ny jobb altså 🤔... For du mente vel ikke for sykemelding, regner jeg med. For dette er jo ikke sykemeldingsgrun. Eneste jeg kan tenke meg fastlegen passer inn her er henv til psykolog, så du kan bygge deg opp mentalt. Og evt sovemedisiner for søvnen. 

Mistrivsel på arbeidsplassen, da må du enten bite tennene sammen til du finner noe annet (det økonomisk smarteste), eller si opp hvis du ikke takler å jobbe der 🤷‍♀️ Det siste ville ikke jeg gjort med barn, og utfra hi beskrivelsen snevert arbeidsmarked. Evt ta utdanningspermisjon, og ta etterutdanning for å bli mer attraktiv. 

Anonymkode: 890bf...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også søkt over 70 jobber. Fikk napp til slutt. Bare å stå på👍

Anonymkode: 6f1cf...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det du som er gravid igjen også?

Det er bare å fortsette å jobbe inntil du får en ny jobb. Du ser jo hvor vanskelig det er å få ny jobb når du har søkt 72 jobber uten å få napp. Noe av grunnen til det kan nok være at du har vært i permisjon. Forestill deg da hvor vanskelig det blir å søke jobb hvis du slutter i den du har først. Det er ofte langt vanskeligere å få ny jobb hvis man ikke har jobb. Noe som er veldig synd, men slik fungerer dessverre ofte arbeidsmarkedet.

Jobb med deg selv for å finne taktikker som gjør at du holder ut der du er inntil videre. Du vet jo at det er midlertidig uansett, for en ny jobb får du. Da er det lettere å holde ut, lettere å la det som ikke fungerer prelle av på deg. Gjør det til en "lek" med deg selv, du skal gå på jobb, gjøre en så god jobb du vet du kan - og så setter du pris på at du faktisk kan jobbe, at du har en jobb å gå til. Men ikke si opp jobben din, det kan skape store problemer for deg fremover. Og sier du opp uten en ny jobb å gå til kan du komme til å angre bittert i ettertid mtp. all usikkerheten du da får med at jobbsøkingen gjerne går enda tråere, økonomien blir verre, du har gjort det vanskeligere for deg selv å få ny jobb. Du risikerer å få det langt verre.

 

Anonymkode: 865a9...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke opp før jeg har noe annet. Nei jeg er ikke gravid. Men har 4 barn. Takk for råd

Anonymkode: 13fd5...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...