Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #1 Skrevet 17. juli 2019 Ikke noe nytt for meg at jeg jeg hovner opp av stikk. For store røde merker av mygg, knott og klegg. På tirsdag ble jeg stukket 2 plasser på beinet av kleggen, det ene er ca på størrelsen med innsiden av ei hånd som er normal reaksjon for meg. Det andre var på ca samme størrelse på tirsdag men i løpet av dagen idag har bare blitt større, nå dekker det nesten halve låret mitt. Stikk er jo ikke noe man skal trenge å dra til legen med mindre man blir syk av det, men burde jeg ringe å høre med legevakten før jeg legger meg? Føler meg så utrolig dum for å ringe om en «fille» ting men har aldri opplevd et så stort merke før. Hva ville du gjort? Anonymkode: 2c8f1...f91
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #2 Skrevet 17. juli 2019 Det høres veldig voldsomt ut, må jo være en allergisk reaksjon. Jeg ville tatt en telefon til legevakten for sikkerhets skyld Anonymkode: 4406f...0ee
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #3 Skrevet 17. juli 2019 Ville ikke kontaktet legevakt for dette, men ville kontaktet fastlege på mandag for en epipen og prøver for alvorlig allergi. Anonymkode: 6e049...ca3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #4 Skrevet 17. juli 2019 Prøv å ta en zyrtec, kanskje? Anonymkode: 41eea...362
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #5 Skrevet 17. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det høres veldig voldsomt ut, må jo være en allergisk reaksjon. Jeg ville tatt en telefon til legevakten for sikkerhets skyld Anonymkode: 4406f...0ee Ja var akkurat det var litt i overkant mye, men da tror jeg kanskje jeg gjør det å bare hører. Anonymkode: 2c8f1...f91
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #6 Skrevet 17. juli 2019 Jeg kan også reagere veldig på knott, mygg og klegg, men når du har en så stor hevelse så synes jeg du skal ringe legevakten, som første foreslår. Det hender man kan få en infeksjon av bittet, og er det så stort så kan det være viktig å sette igang behandling raskt! Ring legevakten nå og snakk med dem. Anonymkode: c0d74...39f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #7 Skrevet 17. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Prøv å ta en zyrtec, kanskje? Anonymkode: 41eea...362 Har ikke zyrtec men mannen har en annen allergi tablett men siden jeg ammer så må jeg snakke med lege uansett før jeg kan ta. Anonymkode: 2c8f1...f91
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #8 Skrevet 17. juli 2019 Ringte legevakten og anbefalte meg å ta en allergitabelet og sjekket at med legen at det gik fint med tanke på at jeg ammer. Anonymkode: 2c8f1...f91
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #9 Skrevet 17. juli 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville ikke kontaktet legevakt for dette, men ville kontaktet fastlege på mandag for en epipen og prøver for alvorlig allergi. Anonymkode: 6e049...ca3 Epipen? Er du steingal, det skal kun tas når det snakk om fare for liv. Mannen har mye allergier og han har epipen. Den skal kun settes om det er en så stor reaksjon at det er farlig for han. Anonymkode: 2c8f1...f91
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #10 Skrevet 17. juli 2019 Noen vet ikke sitt eget beste. "Jeg føler meg dum" veier tyngre enn "kroppen kan få allergisjokk og jeg kan få infeksjon"? Serr? Hvem i huleste bryr seg om hva de på legevakta tenker Anonymkode: c1ae9...a83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå