Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #1 Skrevet 17. juli 2019 Den lille i magen sover nesten aldri.. jeg får 3 timer søvn om natten maksimalt og dette har vart siden uke 24-26 ca. Kommer den lille til å beholde denne vanen? Jeg er ikke utslitt av søvnmangelen og det er ikke noe medisinsk bekymring men det er jo utrolig kjedelig å være våken 21 timer hver dag 😅 noen andre som hadde dette? Ble søvnrytmen til babyen lik som i magen? Anonymkode: 5bf4e...9e3
Hirka89 Skrevet 17. juli 2019 #2 Skrevet 17. juli 2019 Babyen min da han var i magen var passe rolig/aktiv på dagtid, veldig aktiv på kvelden og veldig rolig på natta. Nå er han 4 uker, er rolig og fornøye på dagtid. Litt mer urolig på kvelden, og sover 6-8 timer i strekk om natta 😅 Så sånn sett synes jeg det "passer" med samme mønsteret han hadde i magen. Men kan like gjerne være en tilfeldighet. Og tror det kan endre seg mye etterhvert som de vokser, for da han var helt nyfødt sov han maks 4-5 om natta, så hvordan han sover osv har jo endra seg på bare 4 uker, og kommer sikkert til å endre seg igjen. Du får bruke de 3 ukene med permisjon før fødsel til å sove når babyen er rolig i magen på dagtid 😉
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #3 Skrevet 17. juli 2019 9 minutter siden, Hirka89 skrev: Babyen min da han var i magen var passe rolig/aktiv på dagtid, veldig aktiv på kvelden og veldig rolig på natta. Nå er han 4 uker, er rolig og fornøye på dagtid. Litt mer urolig på kvelden, og sover 6-8 timer i strekk om natta 😅 Så sånn sett synes jeg det "passer" med samme mønsteret han hadde i magen. Men kan like gjerne være en tilfeldighet. Og tror det kan endre seg mye etterhvert som de vokser, for da han var helt nyfødt sov han maks 4-5 om natta, så hvordan han sover osv har jo endra seg på bare 4 uker, og kommer sikkert til å endre seg igjen. Du får bruke de 3 ukene med permisjon før fødsel til å sove når babyen er rolig i magen på dagtid 😉 Jeg har termin om 5 dager og får ikke sove på dagtid heller da babyen aldri er rolig 😕 Men får krysse fingrene får at babyen endten har mange korte lurer eller klarer sove litt mer enn 3 timer 😅 Anonymkode: 5bf4e...9e3
Hirka89 Skrevet 17. juli 2019 #4 Skrevet 17. juli 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har termin om 5 dager og får ikke sove på dagtid heller da babyen aldri er rolig 😕 Men får krysse fingrene får at babyen endten har mange korte lurer eller klarer sove litt mer enn 3 timer 😅 Anonymkode: 5bf4e...9e3 Hvis babyen sover 3 timer i strekk er nok det luksus for mange 😅 Men man kan jo alltids håpe på det beste 😊 Jeg er heldig og har en sovebaby (enn så lenge), men han hater barnevogn og smokk 😅 kan ikke få i pose og sekk. Men masse lykke til med fødsel og soving 😊❤
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #5 Skrevet 17. juli 2019 Første graviditet var ungen helt grei i magen, jeg fikk sove og hun beveget seg uten at det plaget meg. De siste ukene var hun mer aktiv, og hun turnet rundt i magen selv om jeg hadde full åpning, så hun måtte bli dratt ut.hun sov minimalt. Hun var aldri suttrete eller grinete, hun skulle bare ha med seg absolutt alt. I en lang periode sovnet hun rundt fem og våknet igjen mellom åtte og ni, slik holdt hun det gående hele dagen. Var jeg heldig fikk jeg henne til å sove en times tid på dagen, men det var ikke ofte. Helsesøster ga meg alle triks hun kunne og ga bare opp, for ungen var frisk, rask og bare for nyskjerrig. Hun begynte å sovne tidligere og tidligere fra hun var rundt 6mnd, da fikk jeg endelig noen timer søvn. Før dette måtte jeg ty til hjelp fra beste foreldr innimellom, jeg måtte sove jeg også, så de var så fornøyde med at de fikk kose med babyen mens jeg sov mellom amming. Sov også når min mann var hjemme, men siden han hadde lang arbeidsvei var det enklere med besteforeldre som ønsket dett og som ikke jobbet fulltid. Nummer to var helt propell i magen, det var turbo uansett når tid på døgnet det var. Heldigvis klarte jeg å sove selv om hu turnet rundt i magen. Helt sikkert pga at jeg var så utslitt etter eldste som ikke sov så mye og måtte lære meg å sove når jeg kunne. Min mann skjønte ikke hvordan jeg klarte å sove, for han så hvordan magen min bevegde seg. Ofte måtte han legge en pute mellom oss, for han våknet av å få en fot i ryggen om vi lå inntil hverandre. Men hun sov og sov som baby. Sov, spiste og sov. Jeg måtte spørre helsesøster om det var var normalt, for hun var sjeldent våken. Men når hun var 5mnd, da hadde hun liggi til lading lenge nok og var propell igjen. Hun sov hele natta uten mat, la seg til en ok tid og våknet til ok tid. Men når hun var våken så var hun propell. Jeg oppdaget henne klattrende i bokhylla når hun var 5mnd, hun kunne enda ikke krabbe så jeg lurer på hvordan hun egentlig kom seg rundt. 9mnd så løp hunn og hun har aldri stoppet. Anonymkode: 54c9c...da0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå