Gå til innhold

Noen allergikere her som har flyttet mot sjøen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser på en bolig som ligger rett ved sjøen, ikke gress eller annen vegetasjon rundt huset. Noen som har prøvd å flytte mot sjøen for å bedre allergi? Her går det i vaksiner, kortisonsprøyter og astmamedisiner når det står på som verst. Sitter kun inne hele sommeren. 

Anonymkode: 11608...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor ved sjøen, men blir verre og verre for hvert år. Legen anbefaler faktisk å flytte i båt. Seile ut på kveldene og inn igjen på morgenen. Praktisk vanskelig å kombinere med skolebarn og pendling til jobb. 

Hvis du finner et sted på en holme med lite vegetasjon synes jeg det er verdt forsøket. Halve livet går jo med til å sitte innendørs. 

Anonymkode: 6e801...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg gjorde det for en god del år siden. Det hjalp henne veldig. Men hun merker veldig at det nå vokser igjen alle steder rundt henne. Der det før var et naturlandskap pga. beitende dyr og/eller at det ble brent bråte (hun ble varslet før det skulle brennes bråte, så da rømte hun akkurat da) som holdt vegetasjon nede, er det nå gjengrodd. Sammen med denne endringen har forøvrig flåttbestanden fått øke enormt også. Så min venninne er for bråtebrenning så lenge det varsles.

Ellers er det en del som skaffer seg hytte på fjellet og er pollenflyktninger der mens det verste står på i lavlandet, men det har jeg inntrykk fungerer best for de med allergi mot f.eks. pollen som kommer på våren. Men de som gjør dette fungerer det bra for. Er det allergi som står på hele sommeren er det gjerne verre.

De jeg kjenner med store allergiplager har alle blitt veldig mye bedre, eller bra, ved total kostomlegging - så lenge de holder seg helt konsekvent til det kostholdet i pollensesongen. En annen venninne, som tidligere ble innlagt for allergisjokk nesten hvert år når pollensesongen startet, hun holder seg medisinfri så lenge hun kommer tidlig nok i gang med homeopatmedisin og unngår kaffe i sesongen. Hun trodde ikke noe på det, men forsøkte i desperasjon. Nå tar hun den homeopatimedisinen en uke (tror jeg det er) rett før pollensesongen, og holder seg unna kaffe til høsten, da slipper hun å bruke allergimedisiner og har aldri fått allergisjokk etter hun begynte med dette.

Akupunktur før og i sesongen kan også hjelpe mye på allergiplagene.

Anonymkode: a0193...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å flytte til Vardø. Det blåser så mye at ingen tre klarer å vokse der,og om det klarer å klamre seg fast et kratt vil pollen blåse bort!

Anonymkode: 7e412...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

En venninne av meg gjorde det for en god del år siden. Det hjalp henne veldig. Men hun merker veldig at det nå vokser igjen alle steder rundt henne. Der det før var et naturlandskap pga. beitende dyr og/eller at det ble brent bråte (hun ble varslet før det skulle brennes bråte, så da rømte hun akkurat da) som holdt vegetasjon nede, er det nå gjengrodd. Sammen med denne endringen har forøvrig flåttbestanden fått øke enormt også. Så min venninne er for bråtebrenning så lenge det varsles.

Ellers er det en del som skaffer seg hytte på fjellet og er pollenflyktninger der mens det verste står på i lavlandet, men det har jeg inntrykk fungerer best for de med allergi mot f.eks. pollen som kommer på våren. Men de som gjør dette fungerer det bra for. Er det allergi som står på hele sommeren er det gjerne verre.

De jeg kjenner med store allergiplager har alle blitt veldig mye bedre, eller bra, ved total kostomlegging - så lenge de holder seg helt konsekvent til det kostholdet i pollensesongen. En annen venninne, som tidligere ble innlagt for allergisjokk nesten hvert år når pollensesongen startet, hun holder seg medisinfri så lenge hun kommer tidlig nok i gang med homeopatmedisin og unngår kaffe i sesongen. Hun trodde ikke noe på det, men forsøkte i desperasjon. Nå tar hun den homeopatimedisinen en uke (tror jeg det er) rett før pollensesongen, og holder seg unna kaffe til høsten, da slipper hun å bruke allergimedisiner og har aldri fått allergisjokk etter hun begynte med dette.

Akupunktur før og i sesongen kan også hjelpe mye på allergiplagene.

Anonymkode: a0193...109

Å kjære, her var det mye svada. Men jøss, placebo-virkning er flott det, altså! 

Du vet at såkalt homøopati-medisin er sukkervann og små søte sukkerdrops, eller? Men igjen, tro kan visstnok flytte fjell, så... 

Anonymkode: 84029...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å kjære, her var det mye svada. Men jøss, placebo-virkning er flott det, altså! 

Du vet at såkalt homøopati-medisin er sukkervann og små søte sukkerdrops, eller? Men igjen, tro kan visstnok flytte fjell, så... 

Anonymkode: 84029...085

Vel, min venninne trodde ikke på det selv, men var som sagt desperat. Legen hennes lo av henne. Legen ler ikke lenger. Han har sett at fra å gå i allergisjokk en eller flere ganger pr. sesong så skjer det ikke når hun har tatt den homeopatmidlene. De kjenner hverandre privat også, så han har testet det med å gi henne en kaffe når de har vært på samme arrangement noen dager, og sett hvordan hun da begynner å reagere igjen. Hun slipper å bruke allergimedisiner lenger, hun slipper å gå med epipenn, slipper å være redd for å miste livet i allergisjokk, som hun holdt på å gjøre to ganger.

Spiller det da noen rolle hvordan det virker, så lenge det virker langt bedre enn vanlige medisiner for henne?

Anonymkode: a0193...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å kjære, her var det mye svada. Men jøss, placebo-virkning er flott det, altså! 

Du vet at såkalt homøopati-medisin er sukkervann og små søte sukkerdrops, eller? Men igjen, tro kan visstnok flytte fjell, så... 

Anonymkode: 84029...085

Hvis det å tro at homøopati virker hadde hjulpet meg mot mine alvorlige allergiske plager, hadde jeg mer enn gjerne prøvd det. 

 

Anonymkode: 37399...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det å tro at homøopati virker hadde hjulpet meg mot mine alvorlige allergiske plager, hadde jeg mer enn gjerne prøvd det. 

 

Anonymkode: 37399...1f5

Ja.. Er det ikke bare å prøve da?

Anonymkode: 7ddb6...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...