Gå til innhold

Svangerskapspenger Sykehjem


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Legen min vil søke om svangerskapspenger da jeg jobber på sykehjem (vikariat) i sommer og har mange tunge løft. Begynner å kjenne det i bekkenet nå. Er det noen som har jobbet på sykehjem og fått dette innvilget? 

Anonymkode: be0fb...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri vært borti. Når jeg var gravid og jobba på sykehjem fikk jeg oppgaver tilpasset meg. Og på slutten ble jeg sykemeldt 

Anonymkode: 2dcf6...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at tilrettelegging ikke var mulig pga det kun er sommervikariat jeg..

Anonymkode: be0fb...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fikk beskjed om at tilrettelegging ikke var mulig pga det kun er sommervikariat jeg..

Anonymkode: be0fb...35a

Det har arbeidsgiver ikke mulighet til å bestemme, og reglene rundt tilrettelegging legger ingen begrensninger på bakgrunn av ansettelsesforhold. (dette vet jeg selv som leder, og som har vært selv gravid to ganger på arbeidsplass uten tilrettelegingsmuligheter pga snever spesialitet/ikke andre oppgaver å utføre) 

Men arb giver/leder må skrive en rapport om årsaken til hvorfor tilrettelegging er mulig, lege må skrive utredning på hvorfor det er behov (svangerskapspenger får man på bakrunn av risiko for barnet, ikke mor. Så bekkenløsning er IKKE grunn nok i utgangspunktet - da er det sykemelding pga mors helse som er rett.) og så vurderer nav dette utfra opplysningene. - Men alt dette skal en leder vite. Info finnes på nav sine sider om sv penger, og i aml. 

Anonymkode: bfa97...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har arbeidsgiver ikke mulighet til å bestemme, og reglene rundt tilrettelegging legger ingen begrensninger på bakgrunn av ansettelsesforhold. (dette vet jeg selv som leder, og som har vært selv gravid to ganger på arbeidsplass uten tilrettelegingsmuligheter pga snever spesialitet/ikke andre oppgaver å utføre) 

Men arb giver/leder må skrive en rapport om årsaken til hvorfor tilrettelegging er mulig, lege må skrive utredning på hvorfor det er behov (svangerskapspenger får man på bakrunn av risiko for barnet, ikke mor. Så bekkenløsning er IKKE grunn nok i utgangspunktet - da er det sykemelding pga mors helse som er rett.) og så vurderer nav dette utfra opplysningene. - Men alt dette skal en leder vite. Info finnes på nav sine sider om sv penger, og i aml. 

Anonymkode: bfa97...fef

Dette er helt korrekt. Svangerskapspenger søkes om på bakgrunn av risiko for barnet. Er det deg det går utover så må du få sykemelding.

Anonymkode: 2dcf6...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...