Gå til innhold

Noen som har reist med Den transsibirske jernbanen her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er en tur jeg alltid har hatt lyst å reise!! Er det noen som har tatt turen, og kan fortelle litt om den? Bør vi gå for luksustog, eller er rutetog bra nok? Hvor lang tid brukte dere? Hvor mange/ hvor lange stopp underveis? Dro dere fra Russland til Kina? Mat underveis? Ja, jeg lurer på alt ingrunnen😉

Anonymkode: 06f6c...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gjort det, men det er lenge siden. Vi tok faktisk tog hele veien fra Oslo til Beijing, båt Sverige Finland. Tok vanlig tog, det er en del av den totale opplevelsen. Men det er ikke luksus. Anbefaler stopp i Ulan Bator med utflukt til fjellene. Det var det beste med hele turen.

Maten er litt ymse og jeg er litt skeptisk. Kjøpte litt piroger osv på stasjonene. Mange som selger mat. Hadde med noen real turmat, det var samovar i vogna.

Anonymkode: 2aff9...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort det for ca 10 år siden. Ville unngått å bestille luksusvogn, men heller 2 klssse. Det er ikke rare forskjellen i komfort...kun i antall personer i kupeen. Tok rutetog. Vi dro på 2 og tredje klasse og det var på sistnevnte vi kom i kontakt med andre folk. Brukte vel 10 dager med et par stopp underveis. Anbefaler også stopp i ulan bator samt  Irkutsk. Ha med kontanter. Det selges endel mat langs veien. Maten på toget er også helt grei. Hadde med litt tørrvarer. De har samovarer omtrent i hver vogn, så god tilgang på kokende vann :) 

Det viktigste er å ha med kontanter, sovepose, kindle og yatzee :)

Anonymkode: ff599...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...