Gå til innhold

Jenter som er tidlig i puberteten og kjønnshår


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som har jenter som har fått kjønnshår når de er under 12 år. Har dere lært de å barbere bikinilinjen, eller lar dere håret «tyte ut» når de er så unge? Finner ikke bikini som er hotpants som passer til min og vurderer å lære henne hårfjerning med krem. Hun nekter å ha på badetøy fordi hårene tyter ut på alle kanter. I tillegg nekter hun å ha på shorts, for hun er redd det ser rart ut, at alle skjønner hvorfor og at den skal bli ødelagt.

Hvordan har dere gjort dette?

Anonymkode: 26ef7...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke lære ungen din å fjerne kjønnshår. Heller ikke bikinilinjen, det finner hun ut selv. Det du skal lære henne er at kjønnshår er normalt, og at det ikke er ekkelt slik som enkelte mindre begavede går rundt å innbiller seg. 

Anonymkode: daf95...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i utgangspunktet ikke ha oppfordret unge jenter til å fjerne hår nedentil, fordi jeg ikke ønsker å være med å øke kroppspresset. I dette tilfellet, når hun selv ikke ønsker å bruke badetøy pga hårene, tror jeg likevel jeg ville lagt det frem som et alternativ, så fikk hun bestemme selv. Det blir for dumt om jenta skal få hele badesesongen ødelagt av noe som egentlig kan fikses veldig lett. 

Anonymkode: 8bf11...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...