Gå til innhold

Konsekvenser for stjeling?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så skuffet!! 12 åringen kom hjem ikveld etter å ha vært med venner. Hun hadde ikke fått av seg skoene engang før hun begynte å gråte hysterisk og fortalte at hun hadde stjelt på en butikk. Hun hadde med penger, så det var ikke forsi hun ikke hadde råd. Hun ville tøffe seg for de andre. Hun var helt knust og angret veldig. I morgen må hun levere tilbake det hun har stjelt og be om unnskyldning. Det er snakk om en pakke kjeks. Hun har aldri gjort slikt før og er utrolig samvittighetsfull. Hun gråter enda og jeg har bare takket for hun var ærlig og at jeg må tenke på hvilke konsekvenser dette skal få..

Anonymkode: f3798...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At hun angrer og skal levere tilbake er nok. Hennes egen reaksjon tilsier at hun forstår alvoret og at hun neppe gjør det igjen. 

Anonymkode: 768ae...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trenger ikke flere konsekvenser enn sin egen samvittighet, at hun må gå tilbake til butikken og si unnskyld og en prat med deg om det.

 

Anonymkode: 5ce41...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

At hun angrer og skal levere tilbake er nok. Hennes egen reaksjon tilsier at hun forstår alvoret og at hun neppe gjør det igjen. 

Anonymkode: 768ae...6e6

Tja, det kan også lære henne at så lenge hun kommer gråtende til mamma, får hun ingen konsekvens. 

Anonymkode: f2bf7...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tja, det kan også lære henne at så lenge hun kommer gråtende til mamma, får hun ingen konsekvens. 

Anonymkode: f2bf7...08a

Nei. Hun skal lære seg å styres av sin egen indre stemme. Ikke av mulighet for straff fra mamma.

Anonymkode: 768ae...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, det kan også lære henne at så lenge hun kommer gråtende til mamma, får hun ingen konsekvens. 

Anonymkode: f2bf7...08a

Hun må levere kjeksene tilbake. Det er meget ydmykende. Så det er ikke bare til å komme gråtende til mamma 

Anonymkode: 21ce1...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 åringen min ble tatt i å stjele i en butikk. Han måtte tilbake å jobbe i butikken senere. Det var hans konsekvens. Håper han lærte på det 

Anonymkode: b1755...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 22.02, Anonym bruker skrev:

Er så skuffet!! 12 åringen kom hjem ikveld etter å ha vært med venner. Hun hadde ikke fått av seg skoene engang før hun begynte å gråte hysterisk og fortalte at hun hadde stjelt på en butikk. Hun hadde med penger, så det var ikke forsi hun ikke hadde råd. Hun ville tøffe seg for de andre. Hun var helt knust og angret veldig. I morgen må hun levere tilbake det hun har stjelt og be om unnskyldning. Det er snakk om en pakke kjeks. Hun har aldri gjort slikt før og er utrolig samvittighetsfull. Hun gråter enda og jeg har bare takket for hun var ærlig og at jeg må tenke på hvilke konsekvenser dette skal få..

Anonymkode: f3798...d42

Ingen konsekvenser. Og ingen straff.  

Slike ting skjer. Virker ikke som hun gjør dette igjen. 

Hun virker som en fin unge 😊 I morgen er dere  ferdige med dette 😊Hun har skjønt tegninga. Synes det hadde værr dårlig å gitt henne straff. 

Anonymkode: 3dbeb...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 22.07, Anonym bruker skrev:

Tja, det kan også lære henne at så lenge hun kommer gråtende til mamma, får hun ingen konsekvens. 

Anonymkode: f2bf7...08a

Tøvete svar. 

Anonymkode: 3dbeb...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 22.02, Anonym bruker skrev:

Er så skuffet!! 12 åringen kom hjem ikveld etter å ha vært med venner. Hun hadde ikke fått av seg skoene engang før hun begynte å gråte hysterisk og fortalte at hun hadde stjelt på en butikk. Hun hadde med penger, så det var ikke forsi hun ikke hadde råd. Hun ville tøffe seg for de andre. Hun var helt knust og angret veldig. I morgen må hun levere tilbake det hun har stjelt og be om unnskyldning. Det er snakk om en pakke kjeks. Hun har aldri gjort slikt før og er utrolig samvittighetsfull. Hun gråter enda og jeg har bare takket for hun var ærlig og at jeg må tenke på hvilke konsekvenser dette skal få..

Anonymkode: f3798...d42

Da har du egentlig gitt henne straff allerde... Du sa takk , men du skal tenke på hvilke konsekvenser dette gir. ..

Så nå ligger hun på rommet og har det fælt, og i tillegg skal hun bli stressa for konsekvenser ? 😞 Si at dere er ferdige med saken.  😊 Da tør hun å komme til deg neste gang hun har noe på hjertet også. 

Anonymkode: 3dbeb...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen konsekvenser. Og ingen straff.  

Slike ting skjer. Virker ikke som hun gjør dette igjen. 

Hun virker som en fin unge 😊 I morgen er dere  ferdige med dette 😊Hun har skjønt tegninga. Synes det hadde værr dårlig å gitt henne straff. 

Anonymkode: 3dbeb...ef2

Det hadde vært dårlig å gi henne straff for å stjele? Ja, gud forby om det skulle fått konsekvenser

Anonymkode: a72fd...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å kjefte på dem som kjefter på seg selv. Slapp av: Vi har vel gjort det samme og det ble folk av oss også ❤️

Anonymkode: 1b12e...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du vil hun skal lære av dette kontakter du butikken først slik at det er en på jobb som kan ta henne imot og si hva som skjer om hun blir tatt. Nå på sommeren er det veldig mange sommervikarer på jobb og er det hektisk så får dere kanskje ikke ett mer svar enn takk. Men ringer du først så kan den ansvarlige i butikken ta imot når dere kommer og forklare hva som skjer, da blir det nok litt mer alvorlig for ditt barn og hun skjønner hvor dumt dette er. 

Jeg hadde vært den som hadde tatt dere imot om dere hadde kommet der jeg jobber idag siden alle sjefene er på ferie. Da hadde jeg fortalt at hun blir tatt med inn på kontoret slik at vi får opplysninger av henne, vi ringer politiet som igjen ringer dere foreldre slik at dere må hente henne. Tenker at dette hadde vært en lærepenge nok for henne å høre, når hun tydlig angret slik som hun gjorde. 

Jeg tror ikke andre straffer hadde hatt så mye for seg. Hadde hun ikke sagt noe, angret seg osv så hadde andre reaksjoner vært noe å vurdere. Men ta praten innimellom ang det å stjele, slik at hun vet du ikke har glemt det og hun blir minnet på det. 

Anonymkode: 8ce1a...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...