Gå til innhold

Hvor mye sparer dere på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen leker. 

Av klær: hentesett, klærne de hadde på da de hadde navnefest, noen klær fra da jeg var liten og de klærne vi brukte aller mest, altså favorittene. Og selvsagt det første partenes sko. Ellers selger jeg alt av klær, sko og leker. 

Anonymkode: c5fd4...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen de første skoene, og to kosedyr. That's it. Kosedyrene bor fremdeles i senga. 

Sparer med andre ord på minst mulig. 

Anonymkode: 4d308...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer alt som kan gjenbrukes av egne barn/barnebarn eller tanteunger. Heller spare for mye enn for lite.

Anonymkode: 346d0...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ingenting. De har hver sin lille kasse med noen få plagg i. Leker de er ferdig med og 99% av alt tøy gis bort til venner med yngre barn.

Anonymkode: edb81...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spart på det mest av hjemmelaget fra de var babyer og det som er ok når de var litt større. Mange av de strikkede genserene fra de var i barnehage alder er slitt ut, så de er kastet. Men så er det de som oldemor laget osv, de er spart på selv om de ikke er brukenes igjen. Kun pga at det var oldemor som laget og det er det eneste  minnet osv. Har spart på det fineste eller spesielle klær og sko, for det meste kjoler som fint kan brukes om 20 år når de får unger. Har spart på klærne som ungene elsket, som de aldri ville kvitte seg med. Har alt i en eske på loftet og de er faktisk og titter i boksene sine innimellom. Som de sier selv, så kommer de nok ikke til å bruke mye av det, men det er veldig koselig og titte i boksen for da kommer de gode minnene tilbake. Nå er begge tennåringer og det er utrolig koselig når de stikker på loftet for å titte i boksen sin. 

Min mor fant mye babytøyet på loftet i fjor, jeg trodde jeg hadde gitt det bort men noe hadde lurt seg unna der mens jeg mellomlagret hos henne mens vi flytta. Jeg hadde tatt det som skulle i boksen og ungene ville bar se før vi ga det bort, men de nekter å kvitte seg med det. Det skal nå ligge hos mormor så de kan titte på det for det er så mange søte klær. 

Av leker sparer jeg på mye, men det meste er gitt bort. Treleker, togbane, lego, playmo, barbie er hovedtingene vi har spart på. Der er det leker fra meg og min søster og fra mine unger. Mine unger hadde dilla på Playmo når de var mindre og da jeg klarte å finne frem mitt gamle på loftet til mamma så fikk de stjerner i øyne. For jeg hadde mye som en ikke får kjøpt nå og som de syns var så morsomt. Dette passer også perfekt inntil det nye de hadde. Husker eldste hadde bursdag og da var stue dekt av Playmo. Da var det mye vennene hennes ikke hadde sett før, så de hadde såvidt tid til å spise kake eller leit etter godteposer. Så der og da var jeg utrolig glad min mor hadde spart på så mange av mine og min søsters leker. Ungene syns det var veldig gøy å få deler som de ikke fikk tak i butikken. Så jeg bestemte meg for å gjøre det samme som min mor. Så nå er det pakket skikkelig ned på loftet og klart til å bli dratt frem når barnebarna kommer. Jeg hadde ett bonusbarnebarn for noen år siden, da dro jeg frem babylekene jeg hadde på loftet. Dette var før vi hadde gått igjennom alt, sortert og gitt bort det vi ikke skulle ha. Så da fikk jeg piffen til å sortere, gi bort og pakke ned i esker slik at det var enkelt å finne det frem igjen. Mine unger syns også det var veldig gøy når jeg dro frem alle lekene og vi fant ut hva vi skulle ha og ikke ha. Vi var ganske enige om hva vi skulle beholde og hva som skulle gies bort heldigvis. 

Anonymkode: 6edeb...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mye. Jeg har spart på noen få klær etter hvert barn. En mengde tilsvarende en bærepose, tenker jeg. Leker og bøker, derimot... Jeg har spart på all lego og all togbane. Så hadde de Baby Born dukker som jeg har spart på, og masse masse klær til dukkene som mormor strikket og sydde, i tillegg til dukkesenger som morfar laget, med sengetøy sydd av mormor. En hel haug med traktorer med tilhørende redskap samt en stor garasje. Lundby dukkehuset. 

Jeg kunne fortsatt lenge, men gir meg her. Men det er mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superdolly skrev:

Ikke mye. Jeg har spart på noen få klær etter hvert barn. En mengde tilsvarende en bærepose, tenker jeg. Leker og bøker, derimot... Jeg har spart på all lego og all togbane. Så hadde de Baby Born dukker som jeg har spart på, og masse masse klær til dukkene som mormor strikket og sydde, i tillegg til dukkesenger som morfar laget, med sengetøy sydd av mormor. En hel haug med traktorer med tilhørende redskap samt en stor garasje. Lundby dukkehuset. 

Jeg kunne fortsatt lenge, men gir meg her. Men det er mye.

Samme - pluss masse klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har minneboks til mine barn, inneholder små ting som første sutt, gratulasjonskort til fødsel, armbånd fra sykehus, første body, håndavtrykk. Noen tegninger fra barnehage, bilder, suvenirer fra turer. Klær har jeg beholdt første sokker og lue pluss pynteklær fra første jul og første par sko.

Leker har jeg beholdt Playmo og Lego. En del av Playmo er fra min egen barndom og det var veldig stas å få lekt med. Det var i meget bra stand til tross for at det var 30 år gammel og mange har gått ut av produksjon. Mine barn syntes det var så kult å leke med mammas leker som i tillegg var fullstendig kompatibel med egen Playmo.

Anonymkode: 42df7...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer på hjemmestrikk. Første sko, noen klær som jeg ikke klarer å kvitte meg med. Feks joggedresser eldste hadde første dag i barnehage. Leker sparer jeg ikke på. Lego og noen dukker kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...