Gå til innhold

Ved hvilken alder var jentene deres helt ferdig med leker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som dukker, både store og små, ponnyer, alt av smått dilldall som selges.. Altså, leker seg med leker. Ikke hobbyting og uteleker 

Anonymkode: 958c7...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ene var vel 12, nesten 13 før dukkene og ponnyene forsvant. 

Andre har besten aldri lekt. Fikk babyborn da hun ble 2 år, men aldri brukt den

Anonymkode: 84881...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngste var 11 år når det meste av leker ble rensket fra rommet hennes. Eldste var litt eldre, men nå i sommer måtte jeg på loftet og finne frem mye av legoen hennes igjen. Hun sa først det var pga søskenbarnet ville leke med den, hun kom til meg etterpå at det egentlig var hun som ville ha den. Så nå er rommet fult av lego igjen. 

Det meste av lekene er gitt bort, men vi har spart på mye også. Lego, playmo, togbane, barbie og litt annet. Mine unger har brukt lego, playmo, barbie osv fra meg og min søster var små og siden det er like fint enda så sparer vi det videre. Togbanen har vi satt på hytta, den har blitt flittig brukt av liten og stor i sommer. Meg og en nabo satt og laget togbane til langt på natt med hvert  vårt vinglass. Vi syns det er begge like gøy, og når ungene var i seng kunne vi lage akkurat det vi ville. Ungene var så fornøyde når de våknet og trodde i hadde laget for de, men neida... det var kun for oss selv egentlig. Hele nabolaget har leka sammen med den i sommer, vært unger fra 2 til17 år som har lekt sammen. Så jeg tenker noe er greit å spare på.

Men det kan være enklest å spørre ungen din om det vil selge lekene eller  ikke, da må det faktisk tenke seg om skikkelig før det tar ett valg.

Anonymkode: 34a41...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet bort mye til hun begynte på skolen. Nå er hun 8 og vi driver i disse dager på å rydde bort resten(muligens legoen blir værende). Hun har egentlig vært lite engasjert i leker fra hun var liten. Ingenting hun har vært opptatt av eller lekt spesielt mye med.

Anonymkode: d428b...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare spørre....hva gjør de på fritiden hjemme hvis lekene blir tatt bort fra de er 8 år?? 

Anonymkode: 099e5...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra ca  9-10 årsalderen ble leker mindre og mindre interessante for frøkna. Junior holdt fast i legoen til rundt 12 årsalderen, men da ble det for lite tid. 

Men baller og uteleker har vi fortsatt. Trampolina er mye brukt av både 14- og 15-åringen. 

Lego for tusenvis kroner ligger nå på lager. Resten har vi kvitta oss med. 

Anonymkode: 48935...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blir 12 nå i høst og leker fortsatt.

Og alle venninnene hennes er lik bortsett fra en. Det første de gjør når de kommer hit er å gi seg i kast med legoen. Virker som noen ikke har det hjemme lengre, men å dømme etter slik de holder på her hos oss så savner de det.

Anonymkode: 9357b...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som dukker, både store og små, ponnyer, alt av smått dilldall som selges.. Altså, leker seg med leker. Ikke hobbyting og uteleker 

Anonymkode: 958c7...fd6

Rett før 12 årefot den ene, 12 1/2 for den andre.

Anonymkode: bff0c...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Rett før 12 årefot den ene, 12 1/2 for den andre.

Anonymkode: bff0c...ca1

Før tolv

Anonymkode: bff0c...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke pakke bort noe hos 12 åringen enda. Så hun har dukker, utkledingsklær, bamser, dukkehus og mye annet enda. Jeg synes ikke hun leker så mye med det, men hun påstår selv at hun gjør det etter skolen og når hun ellers er alene. Jeg har ymtet frempå at noe må gå å pakke bort, men det gjør det ikke. Tror nesten hun har litt samle mani og vansker for å frigjøre seg fra ting. 

Den eldste var ferdig da hun var 12.

Anonymkode: 0a706...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

8 år ca

Anonymkode: 67434...e89

Da har du feilet

Anonymkode: 17600...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ryddet bort mye til hun begynte på skolen. Nå er hun 8 og vi driver i disse dager på å rydde bort resten(muligens legoen blir værende). Hun har egentlig vært lite engasjert i leker fra hun var liten. Ingenting hun har vært opptatt av eller lekt spesielt mye med.

Anonymkode: d428b...fab

What?? Hva gjør ungen da? Spiller?

Anonymkode: 16c84...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist å se at så små unger som 8 åringer er ferdige med å leke

Anonymkode: 33435...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14-15 år her, men kun lego, byggesett og diverse annet som var igjen mot slutten. 

Anonymkode: d6598...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er ikke så store enda, så kan ikke svare. Men selv var jeg nok mellom 10-12 da jeg gradvis sluttet å leke med dukker og lignende. 8 år hørtes ganske tidlig ut. Men noen barn liker kanskje bedre å være ute, enn å sitte inne å leke. Kanskje er de opptatt av å tegne, male, lese bøker osv istedet for å leke med leker når de er inne? Er jo ikke noe galt med det da, så lenge det er sunne interesser. 

Anonymkode: 5c1ee...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 3 forskjellige for og si det sånn :

største som er 18  idag, sluttet og leke når hun var rundt 12

mellomste på snart 11, bryr seg ikke om leker i hele tatt, har nesten ikke gjort det siden hun var 6, er mer ute og finner på ting med venninner, for eksempel spille fotball, håndball ,basket og slik, så de leker kanskje litt boksen går og slik,men hun er ikke glad i inne leker og dukker, lego og sånt

Minsten er bare er 2, og akkurat nå virker det som hun er mest lik største

Anonymkode: 40c4e...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to jenter på 10 og 12 år.

Eldste leker nok ikke så mye lenger, men hun "rydder" stadig i div småting på hyller o.l. Bamsene er helt klart viktige enda, de fyller både sengen og flere skuffer under sengen. Hun har flere hyller på rommet hvor det står figurer og småting, hest og kjerre osv, de blir stadig "ryddet" i ;)

Yngste leker en del med venninner enda, med alt fra lego til andre figurer, bamser og diverse.

Ingen av dem har noen gang lekt noe særlig med dukker da, så de ligger på kottet oppe sammen med dukkevogner og utkledningstøy, for ingen av de tingene blir brukt lenger.

Anonymkode: 96603...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har du feilet

Anonymkode: 17600...05d

Og du er så dum at du forhåndsdømmer 😜

Noen barn er aldri interessert i leker. Mine tre er veldig lite interessert i leker. Har aldri brukt dukkehuset eller smådukkene. Lekt bittelitt med store dukker. Ingenting med lego.

Du trenger ikke bekymre deg for at de ikke får være barn av den grunn, de er nok blant de ungene som er mest aktive med lek i omgangskretsen. De leker rollespill, bruker ofte ting rundt seg (feks bygge borg i sofaen, lage sklie ned trappa av madrasser osv), de leker veldig mye ute som sisten, boksen går og en masse fantasileker osv. Vi har svært ofte barn på besøk så de er en liten flokk som springer rundt. 

Jeg har derfor ryddet bort masse leker som aldri har blitt brukt. Det er helt i orden. Ungene har så mye fantasi at de klarer utmerket å finne på masse morsomt uten leker!

Anonymkode: f8c93...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...