Gå til innhold

Det er fullt på nesten alle campinger!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har reist på campingferie i mange år nå. Reist Norge og Sverige på kryss og tvers. Aldri planlagt noen rute og derfor ikke forhåndsbestilt. Har alltid funnet ledige hytter på samtlige campinger vi har sjekket inn på. Men i år er det plutselig noe helt annet. Er nesten ikke noe ledig å finne. 

Er det blitt så populært med campingferie at det er overbooket altså? Må jeg virkelig begynne å planlegge hvor vi skal fra dag til dag hele ferien fra neste år og resten av sesongen? Akkurat nå fant vi heldigvis noe ledig på Lesja, men da var vi innom en del plasser hvor det var fullt først. Skal nedover mot Oslo, enten via Hamar eller over til Valdres fra Gjøvik. Men de som har noe ledig er ofte de som ikke er så fine for barn. Lite lekeplasser og vi har måttet gå turer. (Ikke at det er noen krise, men greit å ta en kveld uten tur også).

Vet dere om barnevennlige steder som ofte har noe ledig?

Anonymkode: ba0d6...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir mer og mer populært virker det som. Vi har også merket det. Men skjønner det jo. Det er helt gull med barn, fremfor et hotellrom. Barna finner nye venner og leker hele dagen 😊

Anonymkode: b524a...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir mer og mer populært virker det som. Vi har også merket det. Men skjønner det jo. Det er helt gull med barn, fremfor et hotellrom. Barna finner nye venner og leker hele dagen 😊

Anonymkode: b524a...d95

Absolutt. Men feks mageli som vi har vært på i mange år er fullbooket langt fremover.

Anonymkode: ba0d6...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Absolutt. Men feks mageli som vi har vært på i mange år er fullbooket langt fremover.

Anonymkode: ba0d6...b56

Jeg begynte å sjekke Mageli i april /mai. Men pga et par andre ting som måtte planlegges og klaffe fikk vi ikke bestilt da. Når jeg så gikk inn for å sjekke og bestille etter 17. mai en gang, var det så og si fullbooket,kun en og i ukene 29-32 var det kun en og annen enkel natt ledig. Ble leilighet på Birkebeineren på oss denne gangen.

Anonymkode: cf883...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bestiller alt ett år i forveien. 

Anonymkode: 266ba...9eb

Men da må man planlegge ei reiserute. Det er jo det jeg ønsker å slippe 

Anonymkode: ba0d6...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Invester i et godt telt. Da har dere frihet og alternativ om det ikke er ledig hytte. Vi har alltid telt med. Blir noen netter i hytte og noen i telt. Er det godt vær blir det mest telt😊 Camper i Finland og Sverige. 

Anonymkode: 6a0ac...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Invester i et godt telt. Da har dere frihet og alternativ om det ikke er ledig hytte. Vi har alltid telt med. Blir noen netter i hytte og noen i telt. Er det godt vær blir det mest telt😊 Camper i Finland og Sverige. 

Anonymkode: 6a0ac...746

Hjelper ikke så mye det,vi har mange opplevd at campingplassen er full selv til telt.

Anonymkode: a2f94...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelper ikke så mye det,vi har mange opplevd at campingplassen er full selv til telt.

Anonymkode: a2f94...2bc

Trenger ikke campingplasser for å telte😊 

Anonymkode: 6a0ac...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro til Nord-Norge i fjor og er overlykkelige for at vi tok med telt og kunne telte litt her og der unna øde veier, for ellers hadde vi nok hatt mange netter i bilen. Vi endte til slutt opp med å bo på hotell da det var ledig og kun noen hundrelapper dyrere enn campingplassene.

Anonymkode: 07e2b...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Invester i et godt telt. Da har dere frihet og alternativ om det ikke er ledig hytte. Vi har alltid telt med. Blir noen netter i hytte og noen i telt. Er det godt vær blir det mest telt😊 Camper i Finland og Sverige. 

Anonymkode: 6a0ac...746

Vi har telt, men av og til blir det for kaldt å sove i telt. Vi har sovet i telt flere netter enn på hytte, men likevel så dette aldri vært et problem alle de årene vi har reist rundt omkring. 

Anonymkode: ba0d6...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da må man planlegge ei reiserute. Det er jo det jeg ønsker å slippe 

Anonymkode: ba0d6...b56

Det er derfor folk kjøper bobil eller campingvogn 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, aanonym skrev:

Det er derfor folk kjøper bobil eller campingvogn 😀

Det skjønner jeg, men noen campinger har ikke plass til det heller. Var innom en i dag som ikke hadde en eneste ledig plass

Anonymkode: ba0d6...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor forskjell fra i fjor til i år merker vi. Har fast plass i Sverige, rett over grensa. I fjor var det masse ledig, i år er det fullt overalt! 

Anonymkode: 4d6ff...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skjønner jeg, men noen campinger har ikke plass til det heller. Var innom en i dag som ikke hadde en eneste ledig plass

Anonymkode: ba0d6...b56

Du misforstår, med campingvogn eller bobil trenger man ikke campingplass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har campingvogn, og er da ikke avhengig av å booke. Er det ikke ledig så fricamper vi bare en plass. Er jo selvforsynt med alt. Fullt kjøkken, eget bad, varme osv.

Anonymkode: b524a...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, aanonym skrev:

Du misforstår, med campingvogn eller bobil trenger man ikke campingplass. 

Man trenger ikke det, men det blir fler og fler plasser hvor det ikke er lov å campe. Og en stor del av det med campingferie er jo å være på campingplasser og få nye venner, ha lekeplasser osv.

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har campingvogn, og er da ikke avhengig av å booke. Er det ikke ledig så fricamper vi bare en plass. Er jo selvforsynt med alt. Fullt kjøkken, eget bad, varme osv.

Anonymkode: b524a...d95

Jeg har for så vidt kjøkken i telt også. Stormkjøkken. Men ikke varme. Og så har jeg ikke råd til vogn eller bobil. Det er veldig dyrt. Vurderte camplet, men så har jeg ikke hengerfeste 

Anonymkode: ba0d6...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man trenger ikke det, men det blir fler og fler plasser hvor det ikke er lov å campe. Og en stor del av det med campingferie er jo å være på campingplasser og få nye venner, ha lekeplasser osv.

Jeg har for så vidt kjøkken i telt også. Stormkjøkken. Men ikke varme. Og så har jeg ikke råd til vogn eller bobil. Det er veldig dyrt. Vurderte camplet, men så har jeg ikke hengerfeste 

Anonymkode: ba0d6...b56

Men om verken telt, vogn eller bobil, eller andre imput, er godt nok så må dere nesten bare planlegge ferien og bestille i god tid. Eller sove i bilen når det er fullt 

Anonymkode: 6a0ac...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man trenger ikke det, men det blir fler og fler plasser hvor det ikke er lov å campe. Og en stor del av det med campingferie er jo å være på campingplasser og få nye venner, ha lekeplasser osv.

Jeg har for så vidt kjøkken i telt også. Stormkjøkken. Men ikke varme. Og så har jeg ikke råd til vogn eller bobil. Det er veldig dyrt. Vurderte camplet, men så har jeg ikke hengerfeste 

Anonymkode: ba0d6...b56

Vi begynte med CampLet. Helt fantastisk måte å campe på! Hengerfeste går an å kjøpe, og den er så lett at man bare trenger førerkort klasse B. Norge er fremdeles et av de beste landene å fricampe i. Vi gjør mest det. Men skjønner at dere vil innom campingplasser også 😊

Anonymkode: b524a...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men om verken telt, vogn eller bobil, eller andre imput, er godt nok så må dere nesten bare planlegge ferien og bestille i god tid. Eller sove i bilen når det er fullt 

Anonymkode: 6a0ac...746

Ikke godt nok? Jeg har jo med telt skriver jeg, men det er for kaldt noen steder. Campingvogn har jeg ikke lov å kjøre og både bobil og campingvogn er veldig dyrt, så det har ikke noe med at inputene ikke er gode, men av og til lar det seg ikke gjøre.

Anonymkode: ba0d6...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi begynte med CampLet. Helt fantastisk måte å campe på! Hengerfeste går an å kjøpe, og den er så lett at man bare trenger førerkort klasse B. Norge er fremdeles et av de beste landene å fricampe i. Vi gjør mest det. Men skjønner at dere vil innom campingplasser også 😊

Anonymkode: b524a...d95

Ja, camplet er noe jeg vurderer, men å kjøpe både en sånn og hengerfeste til bilen blir fort dyrt, så da må jeg spare frem til neste sommer. Men så er jo de å regne som campingvogn på campingplasser, så da blir det samme problem hver gang vi trenger en dusj eller å vaske klær.

Anonymkode: ba0d6...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...