Gå til innhold

Selvmordserien økte antall selvmord


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ikke tro på alt du leser

Anonymkode: 17a57...b82

Du tror at det er løgn?

Anonymkode: f2398...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Du tror at det er løgn?

Anonymkode: f2398...c9f

Kan ikke skylde på den serien i alle fall

Anonymkode: 17a57...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke skylde på den serien i alle fall

Anonymkode: 17a57...b82

Såklart en kan det når nesten 30% fler tar livet sitt rett etter serien gikk. Selvmord har ekstrem smitteeffekt og særlig når det skal ufarliggjøres og forherliges! 

Anonymkode: 90bf8...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo 2 år siden da

Anonymkode: a3e8b...37a

Ja, hva så? 

Anonymkode: 90bf8...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmord er tabùbelagt, og blir lite snakket om. At denne serien oppfordrer til selvmord er helt tåpelig, for det gjør den ikke. Tipper du sikkert ikke har sett en eneste episode? 

 

Denne serien får mange til å bli opplyst om selvmord, hva de skal se etter, forandringer i personer som sliter, hva man kan gjøre, når man bør gjøre noe osv! Og det syns jeg er knall bra. Hårsåre mennesker klager og sutrer. Om denne serien får noen til å ta livet sitt så beklager jeg å si dette men da var de virkelig ikke langt ifra og det hadde nok skjedd uansett. Dessutten er ingenting bevist, ingen vet at disse menneskene de påstår har tatt livet sitt av denne serien gjor det pga serien. Det er kun basert på antakelser og mest sannsynlig foreldre og familie som trenger noen/noe å skylde på..

Anonymkode: 585ce...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvmord er tabùbelagt, og blir lite snakket om. At denne serien oppfordrer til selvmord er helt tåpelig, for det gjør den ikke. Tipper du sikkert ikke har sett en eneste episode? 

 

Denne serien får mange til å bli opplyst om selvmord, hva de skal se etter, forandringer i personer som sliter, hva man kan gjøre, når man bør gjøre noe osv! Og det syns jeg er knall bra. Hårsåre mennesker klager og sutrer. Om denne serien får noen til å ta livet sitt så beklager jeg å si dette men da var de virkelig ikke langt ifra og det hadde nok skjedd uansett. Dessutten er ingenting bevist, ingen vet at disse menneskene de påstår har tatt livet sitt av denne serien gjor det pga serien. Det er kun basert på antakelser og mest sannsynlig foreldre og familie som trenger noen/noe å skylde på..

Anonymkode: 585ce...e7e

Det er jo en fordel at det er tabubelagt, da er terskelen litt høyere for å gjøre det. Har sett serien, forferdelig serie. 

Denne serien gjør slett ikke det du beskriver, hvorfor forsvarer du den?

Anonymkode: 90bf8...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en fordel at det er tabubelagt, da er terskelen litt høyere for å gjøre det. Har sett serien, forferdelig serie. 

Denne serien gjør slett ikke det du beskriver, hvorfor forsvarer du den?

Anonymkode: 90bf8...513

Tull! Du vet lite om dette. Har du sett Else Kåss Furuseth sin serie om selvmord? Jeg anbefaler det. Jeg har forøvrig sett 13 reasons why. Den er ikke sånn som du tror altså. 

Anonymkode: 09833...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en fordel at det er tabubelagt, da er terskelen litt høyere for å gjøre det. Har sett serien, forferdelig serie. 

Denne serien gjør slett ikke det du beskriver, hvorfor forsvarer du den?

Anonymkode: 90bf8...513

Syns du virkelig at det er en fordel at det er tabubelagt? Fy fader, håper ikke du har familie eller venner som sliter psykisk og muligens med selvmordstanker og mener de skal bli tiet ihjel. Må man sitte inne med selvmordstanker og tie om det er sjangsen ihvertfall stor for at det faktisk skjer enn om de er åpne, snakker om det og søker hjelp! 

Det er ikke rart du ser på serien slik når du virkelig ikke er åpen om dette temaet. Veldig veldig synd, og trodde vi hadde kommet lenger i 2019!

 

Ja takk til åpenhet om psykisk helse og selvmord

Anonymkode: 585ce...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en fordel at det er tabubelagt, da er terskelen litt høyere for å gjøre det. Har sett serien, forferdelig serie. 

Denne serien gjør slett ikke det du beskriver, hvorfor forsvarer du den?

Anonymkode: 90bf8...513

Skremmende holdning. Tabubelagt fører bare til at folk med selvmordstanker ikke tør å prate med andre om det, de tør ikke be om hjelp. Det stopper ikke folk fra å ta selvmord, men det kan stoppe noen fra å få hjelp

Anonymkode: f2398...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvmord er tabùbelagt, og blir lite snakket om. At denne serien oppfordrer til selvmord er helt tåpelig, for det gjør den ikke. Tipper du sikkert ikke har sett en eneste episode? 

 

Denne serien får mange til å bli opplyst om selvmord, hva de skal se etter, forandringer i personer som sliter, hva man kan gjøre, når man bør gjøre noe osv! Og det syns jeg er knall bra. Hårsåre mennesker klager og sutrer. Om denne serien får noen til å ta livet sitt så beklager jeg å si dette men da var de virkelig ikke langt ifra og det hadde nok skjedd uansett. Dessutten er ingenting bevist, ingen vet at disse menneskene de påstår har tatt livet sitt av denne serien gjor det pga serien. Det er kun basert på antakelser og mest sannsynlig foreldre og familie som trenger noen/noe å skylde på..

Anonymkode: 585ce...e7e

Jeg er helt enig med deg. Da denne serien kom, så var min datter suicidal og svært deprimert. Så jeg var svært skeptisk til at hun skulle se på serien. Men vi så den sammen, og pratet om serien. Og hun sa at den faktisk hjalp henne på en positiv måte. Hun fikk mindre lyst til å ta livet sitt. Hun er i dag helt frisk, takk og pris. Men tror åpenhet er utrolig viktig og. da det sto på som vært her, så pratet jeg mye med henne, og sa at hun kunne fortelle meg alt, og de verste tankene, og hun kunne vekke meg når som helst, hvis tanken på selvmord kom. Og hun gjorde det flere ganger, og da sto jeg opp, så fant vi på noe koselig sammen, spilte spill, så på en komedie, lagde kakao, skravla og tulla. Og vi pratet og om hennes tanker rundt selvmord. Og det er jo kjempeviktig at de får det. Hun gikk selvfølgelig til psykolog og. 

Anonymkode: e6fd9...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt enig med deg. Da denne serien kom, så var min datter suicidal og svært deprimert. Så jeg var svært skeptisk til at hun skulle se på serien. Men vi så den sammen, og pratet om serien. Og hun sa at den faktisk hjalp henne på en positiv måte. Hun fikk mindre lyst til å ta livet sitt. Hun er i dag helt frisk, takk og pris. Men tror åpenhet er utrolig viktig og. da det sto på som vært her, så pratet jeg mye med henne, og sa at hun kunne fortelle meg alt, og de verste tankene, og hun kunne vekke meg når som helst, hvis tanken på selvmord kom. Og hun gjorde det flere ganger, og da sto jeg opp, så fant vi på noe koselig sammen, spilte spill, så på en komedie, lagde kakao, skravla og tulla. Og vi pratet og om hennes tanker rundt selvmord. Og det er jo kjempeviktig at de får det. Hun gikk selvfølgelig til psykolog og. 

Anonymkode: e6fd9...85b

For en fantastisk mamma du er, virkelig! All ære til deg og for en god jobb du gjør. Kjempe kjekt å høre at hun er frisk i dag og klarte det til slutt 🙏🏻 Bra hun fikk den hjelpen som hun trengte og at du var så åpen og støttende, det har så utrolig mye å si mot veien for å bli frisk. Håper du tok vare på deg selv også oppi alt det, kan virkelig ikke ha vært enkelt. Klem ❤️

Anonymkode: 585ce...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Anonym bruker said:

Selvmord er tabùbelagt, og blir lite snakket om. At denne serien oppfordrer til selvmord er helt tåpelig, for det gjør den ikke. Tipper du sikkert ikke har sett en eneste episode? 

 

Denne serien får mange til å bli opplyst om selvmord, hva de skal se etter, forandringer i personer som sliter, hva man kan gjøre, når man bør gjøre noe osv! Og det syns jeg er knall bra. Hårsåre mennesker klager og sutrer. Om denne serien får noen til å ta livet sitt så beklager jeg å si dette men da var de virkelig ikke langt ifra og det hadde nok skjedd uansett. Dessutten er ingenting bevist, ingen vet at disse menneskene de påstår har tatt livet sitt av denne serien gjor det pga serien. Det er kun basert på antakelser og mest sannsynlig foreldre og familie som trenger noen/noe å skylde på..

Anonymkode: 585ce...e7e

Så enig med deg :) Serien har ikke skyld for selvmordene

Anonymkode: 17a57...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så enig med deg :) Serien har ikke skyld for selvmordene

Anonymkode: 17a57...b82

Såklart den har det. Du tror at helt sånn tilfeldig økte antallet akkurat da? Det står jo også der om barn som skrev i selvmordsbrev at det var det og la ved x grunner for at DE tok selvmord. Hvor naiv kan man bli? 🙄

Anonymkode: 90bf8...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym bruker said:

Såklart den har det. Du tror at helt sånn tilfeldig økte antallet akkurat da? Det står jo også der om barn som skrev i selvmordsbrev at det var det og la ved x grunner for at DE tok selvmord. Hvor naiv kan man bli? 🙄

Anonymkode: 90bf8...513

du som er naiv her, som aboslutt skal skylde på en serie

Anonymkode: 17a57...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne
5 hours ago, Anonym bruker said:

Såklart den har det. Du tror at helt sånn tilfeldig økte antallet akkurat da? Det står jo også der om barn som skrev i selvmordsbrev at det var det og la ved x grunner for at DE tok selvmord. Hvor naiv kan man bli? 🙄

Anonymkode: 90bf8...513

Serien hadde nok en innvirkning på NÅR de valgte å ta selvmord, ikke at de tok selvmord. Tenåringer tar ikke livet sitt fordi de ser en Netflix serie om en 18 åring som spiller inn "hevn" kassetter. Disse slet nok ganske mye fra før og ville mest sannsynlig ha prøvd å begått selvmord på et eller annen tidspunkt uansett. Serien var nok kanskje det førte til at så mange begikk selvmord på akkurat samme tid. 

Endret av Marihønne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

du som er naiv her, som aboslutt skal skylde på en serie

Anonymkode: 17a57...b82

Hehe... du mener det var helt tilfeldig? Og de som rett ut sa det var serien løy? 🙄🙈

Anonymkode: 90bf8...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gjest Marihønne skrev:

Serien hadde nok en innvirkning på NÅR de valgte å ta selvmord, ikke at de tok selvmord. Tenåringer tar ikke livet sitt fordi de ser en Netflix serie om en 18 åring som spiller inn "hevn" kassetter. Disse slet nok ganske mye fra før og ville mest sannsynlig ha prøvd å begått selvmord på et eller annen tidspunkt uansett. Serien var nok kanskje det førte til at så mange begikk selvmord på akkurat samme tid. 

Ja, de tok det da istedenfor å vente, som kunne ført til at de av en eller annen grunn hadde ombestemt seg eller fått hjelp. 

Alle forstår jo at friske ungdommer ikke plutselig tar selvmord, det gjelder jo de som sliter.

Anonymkode: 90bf8...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...