Anonym bruker Skrevet 16. juli 2019 #1 Skrevet 16. juli 2019 Vi flyttet i hus for ett år siden, men vi kjenner så å si området, naboene. Det er en gammel mann som rett og slett liker oss ikke, grunnen vet vi ikke. På 17 mai gjorde vi noe rundt huset, som innebar ikke bråk, altså ingen maskiner, ingenting.. Da kom han plutselig til oss kjempesinna og forbannet. Men han har vært sur før det også, hilser ikke ingenting. Igår kom naboen til oss (han er også nyinnflyttet) og fortalte at denne gamle mannen snakker dritt om oss, han syntes han måtte si ifra. Bør vi ta kontakt med han eller bare drite idet? Bortsett fra han så er vi venner med alle naboene. Anonymkode: 1cba0...4a2
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2019 #2 Skrevet 16. juli 2019 Hadde bare latt det fare. Er han en gammel grinebiter vet nok naboene om det og tar det han sier med en klype salt, du sier dere er venner med de andre naboene så da hadde jeg ikke brydd meg med denne gamle karen. Selv om jeg ikke helt skjønner hvordan dere kunne jobbe rundt huset på 17.mai da, det er vel ikke helt vanlig og jeg skjønner at særlig gamle mennesker som denne dagen virkelig betyr noe spesielt for reagerer på det. Anonymkode: ced74...c40
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2019 #3 Skrevet 16. juli 2019 Sure naboer er ikke artig Vi bor i blokk og vi hadde en sur eldre nabo. Han kjeftet på ungene vist de satt fra seg sykkelen foran blokka. Han kjeftet vist ungene snakket litt høyt når de gikk opp trappene. Han er død nå og det er mye bedre å bo her nå. Anonymkode: bbaac...9a7
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2019 #4 Skrevet 16. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde bare latt det fare. Er han en gammel grinebiter vet nok naboene om det og tar det han sier med en klype salt, du sier dere er venner med de andre naboene så da hadde jeg ikke brydd meg med denne gamle karen. Selv om jeg ikke helt skjønner hvordan dere kunne jobbe rundt huset på 17.mai da, det er vel ikke helt vanlig og jeg skjønner at særlig gamle mennesker som denne dagen virkelig betyr noe spesielt for reagerer på det. Anonymkode: ced74...c40 Det var bare noe vi måtte gjøre den dagen rett og slett, som sagt så innebar det ingen bråk. Halve gaten var jo borte den dagen og ingen som helst sa noe på det. Anonymkode: 1cba0...4a2
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2019 #5 Skrevet 16. juli 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi flyttet i hus for ett år siden, men vi kjenner så å si området, naboene. Det er en gammel mann som rett og slett liker oss ikke, grunnen vet vi ikke. På 17 mai gjorde vi noe rundt huset, som innebar ikke bråk, altså ingen maskiner, ingenting.. Da kom han plutselig til oss kjempesinna og forbannet. Men han har vært sur før det også, hilser ikke ingenting. Igår kom naboen til oss (han er også nyinnflyttet) og fortalte at denne gamle mannen snakker dritt om oss, han syntes han måtte si ifra. Bør vi ta kontakt med han eller bare drite idet? Bortsett fra han så er vi venner med alle naboene. Anonymkode: 1cba0...4a2 Konfronter ham. Sett dere i respekt. Anonymkode: 82b97...eb5
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2019 #6 Skrevet 16. juli 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Konfronter ham. Sett dere i respekt. Anonymkode: 82b97...eb5 Hvordan da? Jeg synes det er så vanskelig, fordi han ser så sur ut bestandig., redd han kommer til å feie over oss. Anonymkode: 1cba0...4a2
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2019 #7 Skrevet 16. juli 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan da? Jeg synes det er så vanskelig, fordi han ser så sur ut bestandig., redd han kommer til å feie over oss. Anonymkode: 1cba0...4a2 Overøs han med vennlighet. Smil og vink, si hei osv. Ikke la han ta dere på noe, vær den hyggelige naboen som er på tilbudssiden. Hvorfor skal dere "ta" en gammel grinebiter. Anonymkode: ced74...c40
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2019 #8 Skrevet 16. juli 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan da? Jeg synes det er så vanskelig, fordi han ser så sur ut bestandig., redd han kommer til å feie over oss. Anonymkode: 1cba0...4a2 Du går rett bort til ham, med bein i nesa, og konfronterer ham. Sier rett ut at han ikke har noen rett eller grunnlag til å omtale deg eller din familie, på denne måten. Og hvis dette fortsetter, så anmelder du for trakassering. Gjør det klinkende klart at han skal holde seg til helvete vekk fra deg og din familie. Vær tøff, vær hard. Ikke vær en liten skjelvende blomst. Det er det eneste som funker. Bøller gir seg kun hvis de blir tatt. Anonymkode: 82b97...eb5
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2019 #9 Skrevet 16. juli 2019 Det første som slår meg, siden dere ikke feirer 17. mai, er at det kanskje ligger noe her? En form for fremmedfrykt hos denne eldre mannen? Mulig dere tilhører en religion han ikke liker, eller noe slikt? Hva med at dere baker noe godt, går over til han med dette og smiler og sier hei? Kanskje det vil hjelpe? Anonymkode: 151c0...849
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2019 #10 Skrevet 16. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var bare noe vi måtte gjøre den dagen rett og slett, som sagt så innebar det ingen bråk. Halve gaten var jo borte den dagen og ingen som helst sa noe på det. Anonymkode: 1cba0...4a2 Lurer på hva dere måtte gjøre den dagen. La han gå rundt å være sur. Anonymkode: a8829...0e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå