Gå til innhold

overreagerer jeg her eller snakker hun mye om seg selv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bekjent, hun er kjærsten til Tremeningen min, vi snakker av og til,, men hun spør aldri hvordan det går med meg og barnet, snakker bare om hvor fantastisk hun og min tremening har det, og hvor flinke barna dere er, prøver jeg og snakke om mitt og mine, bare avbryter hun meg.

Hva tenker dere? overreagerer jeg her?

Anonymkode: 4796d...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, sett av litt tid til å lære norsk. Ditt skriftspråk er en katastrofe. 

For det andre, er det veldig lite informasjon du kommer med. Du kan vel alltids prøve å påpeke det. «Jeg holdt på å si noe» eller noe lignende 

Anonymkode: 803a5...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi opp eller ta den ubehagelige jobben med å oppdra et annet voksent menneske. Jeg har en svigermor og en svigerinne av samme slaget. Om jeg eller noen andre sier noe, så begynner de bare å snakke om sitt, bare høyere, som om det andre forteller bare er stikkord sånn at de skal komme på at de også har vært/har gjort/har hørt om el. Om jeg ikke slutter å snakke (det gjorde jeg alltid før, men nå fortsetter jeg på trass), så øker de bare volumet. Fryktelig irriterende. 

Anonymkode: ee772...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym bruker said:

Gi opp eller ta den ubehagelige jobben med å oppdra et annet voksent menneske. Jeg har en svigermor og en svigerinne av samme slaget. Om jeg eller noen andre sier noe, så begynner de bare å snakke om sitt, bare høyere, som om det andre forteller bare er stikkord sånn at de skal komme på at de også har vært/har gjort/har hørt om el. Om jeg ikke slutter å snakke (det gjorde jeg alltid før, men nå fortsetter jeg på trass), så øker de bare volumet. Fryktelig irriterende. 

Anonymkode: ee772...eb3

Tusen takk for et fin tips :) Ja jeg bør vel bare gi opp.

Ja er kjempe irriternede

Anonymkode: 4796d...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reagerer du da? Det er kjekt å vite hvordan du reagerer om jeg skal kunne svare på om du overreagerer...

Anonymkode: 728e8...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Anonym bruker said:

Hvordan reagerer du da? Det er kjekt å vite hvordan du reagerer om jeg skal kunne svare på om du overreagerer...

Anonymkode: 728e8...422

Nå i det siste lar jeg henne bare prate, lytter bare, hvis jeg prøver og si noe blir jeg bare avbrutt

Anonymkode: 4796d...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke giddet, liker ikke å være tilhører for den type monologer.

Anonymkode: da9dc...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym bruker said:

Hadde ikke giddet, liker ikke å være tilhører for den type monologer.

Anonymkode: da9dc...76f

snakker med hun en gang v og til bare, kan liksom ikke bare gå når treminingen min er der,men er slitsomt

Anonymkode: 4796d...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

snakker med hun en gang v og til bare, kan liksom ikke bare gå når treminingen min er der,men er slitsomt

Anonymkode: 4796d...03a

Jeg har en vennine som er slik, har gitt henne mye tid og nå forlater jeg samtalen når samme sporet gjentas for endte gang. Hadde det vært en bekjent hadde jeg nok ikke brydd meg eller bare hatt veldig dårlig tid hver gang.

Anonymkode: da9dc...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå i det siste lar jeg henne bare prate, lytter bare, hvis jeg prøver og si noe blir jeg bare avbrutt

Anonymkode: 4796d...03a

Da overreager du ikke

Anonymkode: 728e8...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sånne folk må man bare være super-direkte. De eier ikke sosial intelligens, og direkte tilsnakk er helt nødvendig. 

«Kan jeg få snakke nå?»

»Nå er det min tur å snakke»

»Nå avbryter du»

»Nå har du snakket veldig lenge, kan jeg få si noe?» 

«Kan du slutte å avbryte?» 

«Det er veldig irriterende at du avbryter med en gang jeg skal si noe»

»Hvis jeg skal høre på deg, så må du også høre på meg»

Etc. Ikke noe poeng å være høflig lytter til sånne folk. Waste of time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fru Ugle said:

Med sånne folk må man bare være super-direkte. De eier ikke sosial intelligens, og direkte tilsnakk er helt nødvendig. 

«Kan jeg få snakke nå?»

»Nå er det min tur å snakke»

»Nå avbryter du»

»Nå har du snakket veldig lenge, kan jeg få si noe?» 

«Kan du slutte å avbryte?» 

«Det er veldig irriterende at du avbryter med en gang jeg skal si noe»

»Hvis jeg skal høre på deg, så må du også høre på meg»

Etc. Ikke noe poeng å være høflig lytter til sånne folk. Waste of time. 

Tusen takk, bør kanskje gjøre det. Tremeningen min har sagt noe av det her,men jeg synes det kanskje virket frekt,men når flere sier det er det kanskje ikke så ille

Anonymkode: 4796d...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...