Gå til innhold

Hvor pynta er man i et bryllup?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Optatium skrev:

Dresskoden i invitasjonen forteller deg hvor pyntet du skal være. 

hvilken? ;) Står ingenting.

Anonymkode: 79669...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvilken? ;) Står ingenting.

Anonymkode: 79669...e4d

Brudepar som ikke kan etikette med andre ord. Sånne er det verste jeg vet.. nei, da må du spørre dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvilken? ;) Står ingenting.

Anonymkode: 79669...e4d

Da regner jeg med lokaliteten sier noe? Litt forskjell på en hagefest og en fest i et leid flott lokale? Hva slags lokale skal de ha det i?

Det skal stå dresskode i innbydelsen da, men om det ikke står noen ting regner jeg med at "pent antrekk" er pent nok. En pen kjole til damene og en dress til mannen, ikke galla, men pyntet.

Anonymkode: 61e53...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Optatium skrev:

Brudepar som ikke kan etikette med andre ord. Sånne er det verste jeg vet.. nei, da må du spørre dem. 

Er det seriøst det verste du vet? 😳

Jeg kommer definitivt ikke til å spørre dem hva jeg skal kle meg i.

Anonymkode: 79669...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da regner jeg med lokaliteten sier noe? Litt forskjell på en hagefest og en fest i et leid flott lokale? Hva slags lokale skal de ha det i?

Det skal stå dresskode i innbydelsen da, men om det ikke står noen ting regner jeg med at "pent antrekk" er pent nok. En pen kjole til damene og en dress til mannen, ikke galla, men pyntet.

Anonymkode: 61e53...066

Men hva er pen kjole? Jeg pynter meg "aldri", så ser ikke forskjell på en døll sommerkjole og noe som er passende et bryllup. 

Hvor det er aner jeg ikke, men det er i en kirke og jeg tror lokalet etterpå er leid.. 

Anonymkode: 79669...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste syns pent antrekk er bra nok. Jeg har dog vært med på at et brudepar lagde sin egen dresskode. Jeg ringte bruden for å spørre, og Joda, mennene kunne ha mørk dress mens kvinnene måtte aftenkjole. Det ble dyrt for mange av gjestene, og ikke minst vanskelig fordi det var sommer og lite slikt i butikkene.

Anonymkode: bb858...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Optatium skrev:

Brudepar som ikke kan etikette med andre ord. Sånne er det verste jeg vet.. nei, da må du spørre dem. 

Det verste du vet??? Det er da bare hyggelig at brudeparet ikke pålegger alle gjestene nøyaktig kleskode, men ønsker at de skal få frihet til å bestemme selv. 

Det som er virkelig ille er brudepar med streng og sær kleskode, feks kjole og hvitt. Da må mange kjøpe eller leie klær for å kunne gå i bryllupet. Bridezillas har bare tanke for seg selv. 

Anonymkode: f2264...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det verste du vet??? Det er da bare hyggelig at brudeparet ikke pålegger alle gjestene nøyaktig kleskode, men ønsker at de skal få frihet til å bestemme selv. 

Det som er virkelig ille er brudepar med streng og sær kleskode, feks kjole og hvitt. Da må mange kjøpe eller leie klær for å kunne gå i bryllupet. Bridezillas har bare tanke for seg selv. 

Anonymkode: f2264...5db

De fleste brudepar som ikke pålegger gjestene noe spesielt skriver i innbydelsen at kleskoden er "litt pyntet", "pent antrekk" eller "kom i noe du synes er pent og passer seg bryllup". Jeg har sett mange slike varianter.

Det er ikke så vanlig at brudeparet ikke skriver noen ting, for da aner jo ikke gjestene hva som er forventet.

Anonymkode: 61e53...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er pen kjole? Jeg pynter meg "aldri", så ser ikke forskjell på en døll sommerkjole og noe som er passende et bryllup. 

Hvor det er aner jeg ikke, men det er i en kirke og jeg tror lokalet etterpå er leid.. 

Anonymkode: 79669...e4d

Se på f.eks Zalando og Bubbleroom, der kan du legge inn i søkemotoren at du skal ha kjole til fest/bryllup. Tror det samme er mulig på f.eks Floyd.

Da får du en ide om hva som er vanlig.

Men jeg regner med at brudeparet som har invitert deg kjenner deg, og da vet de at du som alltid går i "dongeri og t-skjorte" har anstrengt deg når du kommer i en kjole du synes er pen. Om det i Tante Mettes (som bruker tusenvis av kroner på sommerklær) øyne er en vanlig sommerkjole er det i dine øyne en pen kjole som du har pyntet deg meg, og da er det mer enn bra nok.

Når de ikke har skrevet noe om kleskode i innbydelsen har de ingen spesielle krav heller, da forventer de at du kommer og at du har pyntet deg litt, det er det eneste. Det er ikke så vanskelig å innfri, uansett hva slags stil du har :)

 

 

Anonymkode: 61e53...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det seriøst det verste du vet? 😳

Jeg kommer definitivt ikke til å spørre dem hva jeg skal kle meg i.

Anonymkode: 79669...e4d

Jeg syns det er svært uomtenksomt ja, og det påfører en del gjester ubehag og mye tankebryderier. 

Antok at dere skjønte at det selvfølgelig er mange ting i verden som er verre, men det er i det minste en fæl uting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er pen kjole? Jeg pynter meg "aldri", så ser ikke forskjell på en døll sommerkjole og noe som er passende et bryllup. 

Hvor det er aner jeg ikke, men det er i en kirke og jeg tror lokalet etterpå er leid.. 

Anonymkode: 79669...e4d

Det må da stå en adresse for dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Optatium skrev:

Brudepar som ikke kan etikette med andre ord. Sånne er det verste jeg vet.. nei, da må du spørre dem. 

Jøss, hvor overfladisk er det mulig å bli

Anonymkode: d33da...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis der ikke står noe, så tar du på deg en kjole du selv synes er pen og som du føler deg vel i. Ikke hvit kjole og den bør nok gå nedenfor knærne i hvert fall. Ellers tror jeg det er ganske fritt frem. 

Anonymkode: b7284...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...