Gå til innhold

Tissing om natta


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så godt som hver natt må jeg opp og tisse. Stort sett én gang. Ofte er dette på morgensiden, feks mellom 4.30 og 7. Noen ganger tidligere på natta. Hjemme er det ikke noe problem, men var nylig på camping, og da var det veldig slitsomt. Var oppe hver natt. Uavhengig av hvor mye jeg drakk på kvelden. Prøvde med å ikke drikke etter kl 18, men det hjalp ikke. Noen som kan komme med råd?

Anonymkode: 5f442...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke står opp og tisser på natta hjemme så er det nok mest psykisk.

Jeg har to perioder i livet, flere månedere hver gang, delt soverom med andre som står opp på do om natten. Jeg var aldri oppe på do på natten tidligere. Så delte jeg soverom med ei som var oppe flere ganger pr. natt. Vi hadde separate senger, men jeg våknet jo likevel. Etter noen måneder hadde jeg også begynt å stå opp for å tisse på natten. Først en gang pr. natt, så to ganger. Da hun flyttet fortsatte jeg opp to ganger på natten. Så begynte jeg å tenke på at jeg aldri gjorde det tidligere og fant ut at hvis jeg tidligere kunne sove med halvfull blære så måtte jeg kunne gjøre det igjen. Så jeg begynte å nekte meg selv å stå opp, etter få netter sov jeg gjennom hele nettene. Hendte innimellom at jeg kunne våkne og kjenne jeg var nødt på do, men ignorerte det, snudde meg og sovnet igjen. Så var jeg ikke oppe på nettene på årevis. Før jeg igjen måtte dele soverom med ei som var oppe en eller flere ganger hver natt. Etter et par måneder begynte jeg også å stå opp på natten, kunne også våkne av meg selv av at jeg "måtte". Etter at vi ikke lenger delte soverom hadde jeg noen få netter hvor jeg var oppe en gang pr. natt før jeg igjen fant ut at dette gidder jeg ikke, sov litt urolig noen netter og så trengte jeg ikke lenger opp om natta.

Så det er mulig å trene seg opp til dette, eller lære seg å ignorere en halvfull blære og sove videre.

Om du også er oppe på natta hjemme, da ville jeg ha forsøkt akupunktur, vet flere som har fått hjelp av det som har slitt med at de må opp for å tisse på bestemte tidspunkt.

Anonymkode: 1b6b0...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, serlig etter barn nummer to. 

Men de står opp hver morgen mellom 05 og 06 allikevel... 

Ville hatt tisse bøtte på camping/hytta. 

Anonymkode: 5aabd...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem etter 4 svangerskap. Men jeg er oppe 3-5 ganger for å tømme meg ... Venter på klarsignal for å stramme opp blæra.

Vet ikke om det kan være samme problem for deg?

Anonymkode: 8353c...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke står opp og tisser på natta hjemme så er det nok mest psykisk.

Jeg har to perioder i livet, flere månedere hver gang, delt soverom med andre som står opp på do om natten. Jeg var aldri oppe på do på natten tidligere. Så delte jeg soverom med ei som var oppe flere ganger pr. natt. Vi hadde separate senger, men jeg våknet jo likevel. Etter noen måneder hadde jeg også begynt å stå opp for å tisse på natten. Først en gang pr. natt, så to ganger. Da hun flyttet fortsatte jeg opp to ganger på natten. Så begynte jeg å tenke på at jeg aldri gjorde det tidligere og fant ut at hvis jeg tidligere kunne sove med halvfull blære så måtte jeg kunne gjøre det igjen. Så jeg begynte å nekte meg selv å stå opp, etter få netter sov jeg gjennom hele nettene. Hendte innimellom at jeg kunne våkne og kjenne jeg var nødt på do, men ignorerte det, snudde meg og sovnet igjen. Så var jeg ikke oppe på nettene på årevis. Før jeg igjen måtte dele soverom med ei som var oppe en eller flere ganger hver natt. Etter et par måneder begynte jeg også å stå opp på natten, kunne også våkne av meg selv av at jeg "måtte". Etter at vi ikke lenger delte soverom hadde jeg noen få netter hvor jeg var oppe en gang pr. natt før jeg igjen fant ut at dette gidder jeg ikke, sov litt urolig noen netter og så trengte jeg ikke lenger opp om natta.

Så det er mulig å trene seg opp til dette, eller lære seg å ignorere en halvfull blære og sove videre.

Om du også er oppe på natta hjemme, da ville jeg ha forsøkt akupunktur, vet flere som har fått hjelp av det som har slitt med at de må opp for å tisse på bestemte tidspunkt.

Anonymkode: 1b6b0...300

Er oppe hjemme også ja. 

Anonymkode: 5f442...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn holdt jeg på etter en stressende periode i livet og. Måtte bare nekte meg selv å stå opp, rett og slett. 

Anonymkode: fe3d9...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...