Gå til innhold

Kredittkort opprettet når man er gift. Felles?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gift i 34 år. Separert nå. Opprettet kreditter som er brukt i firma til mannen min. Men de er opprettet i mitt navn. Vi snakker om lån på 700.000 kr som er brukt felles. Og mye er brukt kun i han sitt firma. Har også opprettet et garantifond i han sitt firma på 250.000. Har jeg krav på dette? Opprettet med felles lån som vi begge har navnet vårt på. Alt så kreditter dette også. De ligger utenom de 700.000.

 

Anonymkode: e779e...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ville jeg fått advokat for å sikre at du får det du har rett på. Om du har spyttet inn i hans firma så vil jeg tro du har rett på mer enn bare pengene du har spyttet inn, da trolig også noe av verdiøkning i firmaet.

For all del - skaff din egen advokat slik at du ikke blir lurt. Ikke ta en advokat anbefalt av ham eller en han kjenner.

Anonymkode: a324b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gift i 34 år. Separert nå. Opprettet kreditter som er brukt i firma til mannen min. Men de er opprettet i mitt navn. Vi snakker om lån på 700.000 kr som er brukt felles. Og mye er brukt kun i han sitt firma. Har også opprettet et garantifond i han sitt firma på 250.000. Har jeg krav på dette? Opprettet med felles lån som vi begge har navnet vårt på. Alt så kreditter dette også. De ligger utenom de 700.000.

 

Anonymkode: e779e...efa

Krav på hva? Muig jeg er litt treig, men er det ikke bare gjeld da?

Anonymkode: dc629...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Krav på hva? Muig jeg er litt treig, men er det ikke bare gjeld da?

Anonymkode: dc629...23e

Hun har tatt opp lån og pengene er blitt brukt i hans firma. Da mener jeg hun har rett på en del av verdiene i firmaet også i den tiden de har vært gift.

Anonymkode: a324b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har tatt opp lån og pengene er blitt brukt i hans firma. Da mener jeg hun har rett på en del av verdiene i firmaet også i den tiden de har vært gift.

Anonymkode: a324b...3ef

Jo men han mener at jeg er ansvarlig for all gjeld som står i mitt navn fordi om han har brukt av de pengene. 

Anonymkode: e779e...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor du kan man  bli? Personlig gjeld hvor du har gitt bort pengene? Håper du kan dokumentere pengeflyten. 

Anonymkode: a63b0...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo men han mener at jeg er ansvarlig for all gjeld som står i mitt navn fordi om han har brukt av de pengene. 

Anonymkode: e779e...efa

Det kommer han ingen vei med.

Hadde han firmaet før dere ble gift?

Anonymkode: a324b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer han ingen vei med.

Hadde han firmaet før dere ble gift?

Anonymkode: a324b...3ef

Nei vi har vært gift i 34 år så alt er opprettet mens vi har vært gift. 

Anonymkode: e779e...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor du kan man  bli? Personlig gjeld hvor du har gitt bort pengene? Håper du kan dokumentere pengeflyten. 

Anonymkode: a63b0...6a4

Ja stolte på han etter 34 års ekteskap. 

Anonymkode: e779e...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei vi har vært gift i 34 år så alt er opprettet mens vi har vært gift. 

Anonymkode: e779e...efa

Går firmaet bra?

Anonymkode: a324b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja stolte på han etter 34 års ekteskap. 

Anonymkode: e779e...efa

Nå vet du at du ikke kan stole på ham. Så ikke diskuter det økonomiske med ham før du har skaffet deg advokat, og da lar du alt gå gjennom advokat!!!

Hvis firmaet er opprettet mens dere var gift og han ikke har særeie på det og heller ikke har arvet firmaet eller lagt sin arv i firmaet så skal også du ha din del av verdiene som ligger i firmaet. Dette ønsker din mann helt tydelig at du ikke skal få. Nå håper han trolig at du skal bli så skremt av det med lånene at hvis han går med på å betale litt av lånene tilbake til deg så gir du deg. Men det må du ikke gjøre, for du har trolig krav på å få langt mer enn det. Avhengig av firmaet og omstendigheter rundt så kan du ha krav på ganske mye. Så IKKE diskuter noe som helst med ham om det økonomiske ved skillsmissen før du har fått advokat! Og så lar du advokaten ta all kommunikasjon om dette med ham. Da tenker jeg du fort vil oppdage at han trolig allerede har en advokat som forsøker å hjelpe ham til å komme unna med å ikke gi deg det du har krav på. For sier du fra deg rettigheter, kanskje uten å forstå at det er det du gjør, da kan han svindle deg. Så du MÅ skaffe deg advokat slik at du nå ikke blir svindlet av ham. Uansett så har du rett på en del fordi du også har tatt opp lån som er gått rett inn i firmaet. Han kan ikke sno seg unna den delen.

Les litt her: https://familiejuss.no/skilsmissens-betydning-ektefellers-naeringsvirksomhet/

Og en ting til - ikke la mannen få vite at du har begynt å sette spørsmålstegn ved det han sier, for da kan han komme til å forsøke å manipulere deg eller lure deg på andre måter. Skaff deg advokat så fort som mulig!!!

Anonymkode: a324b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hvilket navn som står på lånet, så lenge dere har vært gift og pengene har blitt brukt til felles beste vil dere begge måtte ta ansvar for gjelden.

Det fikk kusinen min bittert erfare da hun plutselig oppdaget at mannen hennes hadde enorm spillegjeld uten at hun visste om det. Ble et helvetes oppgjør, huset måtte selges og alle verdier gikk til å dekke hans gjeld. Hun sto helt på bar bakke da de ble skilt.

Få hjelp av en advokat, ikke stol på det mannen sier i noen ting her.

Anonymkode: 6a3e8...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det spiller ingen rolle hvilket navn som står på lånet, så lenge dere har vært gift og pengene har blitt brukt til felles beste vil dere begge måtte ta ansvar for gjelden.

Det fikk kusinen min bittert erfare da hun plutselig oppdaget at mannen hennes hadde enorm spillegjeld uten at hun visste om det. Ble et helvetes oppgjør, huset måtte selges og alle verdier gikk til å dekke hans gjeld. Hun sto helt på bar bakke da de ble skilt.

Få hjelp av en advokat, ikke stol på det mannen sier i noen ting her.

Anonymkode: 6a3e8...cd4

Kan HI bevise at pengene har gått til å drifte firmaet er jeg ganske sikker på at hun står sterkt. Min venninne var i samme situasjon, nesten. Mannen brukte pengene. Hun klarte å fremskaffe kvitteringer på de store tingene og det var ting til mannen. Hun fikk overført gjelden til mannen. 

 

Anonymkode: 14fbd...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...