Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #1 Skrevet 15. juli 2019 Noen som kan noe om dette, etter loven har man rett til 3 ukers sammenhengende ferie i perioden 1. juni - 30. september. Hva skjer dersom man blir sykemeldt etter for eksempel 2 uker med ferie, da blir det jo ikke 3 uker sammnhengende Anonymkode: 58d5d...901
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #2 Skrevet 15. juli 2019 Du høres ut som en drømmeansatt... Anonymkode: 449cf...3cf
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #3 Skrevet 15. juli 2019 Du får tilbake den tiden du er sykemeldt. Du får (selvfølgelig) ikke igjen de to ukene du allerede har hatt ferie. Anonymkode: 3a4f5...beb
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #4 Skrevet 15. juli 2019 https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/ferie/ Het kan du lese om retten til å få tilbake ferien, og om rett til å få utsatt ferien ved sykdom. Anonymkode: 37098...c42
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #5 Skrevet 15. juli 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får tilbake den tiden du er sykemeldt. Du får (selvfølgelig) ikke igjen de to ukene du allerede har hatt ferie. Anonymkode: 3a4f5...beb Det hadde jeg ikke regnet med heller, var bare redd jeg måtte ta det 3 siste ukene jeg har igjen med ferie sammenhengende i den oppgitte perioden, det har jeg ikke tid til. 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/ferie/ Het kan du lese om retten til å få tilbake ferien, og om rett til å få utsatt ferien ved sykdom. Anonymkode: 37098...c42 Tusen takk 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du høres ut som en drømmeansatt... Anonymkode: 449cf...3cf Hva mener du med det? Jeg var bare redd jeg ville bli pålagt å ta de siste 3 ukene jeg hadde igjen med feriedager sammenhengende i den perioden, det har jeg virkelig ikke tid til. Har lyst til å bruke noen av de dagene i forbindelse med høstferien til barna, og juleferien HI Anonymkode: 58d5d...901
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det hadde jeg ikke regnet med heller, var bare redd jeg måtte ta det 3 siste ukene jeg har igjen med ferie sammenhengende i den oppgitte perioden, det har jeg ikke tid til. Tusen takk Hva mener du med det? Jeg var bare redd jeg ville bli pålagt å ta de siste 3 ukene jeg hadde igjen med feriedager sammenhengende i den perioden, det har jeg virkelig ikke tid til. Har lyst til å bruke noen av de dagene i forbindelse med høstferien til barna, og juleferien HI Anonymkode: 58d5d...901 Ut fra hvordan du skrev innlegget ditt virket det som du mente du hadde rett på å få tilbake alle 3 ukene fordi ble sykemeldt en av de. Ingen kan pålegge deg å ta 3 uker sammenhengende ferie. Anonymkode: 449cf...3cf
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #7 Skrevet 15. juli 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hadde jeg ikke regnet med heller, var bare redd jeg måtte ta det 3 siste ukene jeg har igjen med ferie sammenhengende i den oppgitte perioden, det har jeg ikke tid til. Tusen takk Hva mener du med det? Jeg var bare redd jeg ville bli pålagt å ta de siste 3 ukene jeg hadde igjen med feriedager sammenhengende i den perioden, det har jeg virkelig ikke tid til. Har lyst til å bruke noen av de dagene i forbindelse med høstferien til barna, og juleferien HI Anonymkode: 58d5d...901 Det er forskjell på å ha rett på, og ha plikt til. Anonymkode: 3a4f5...beb
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #8 Skrevet 15. juli 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ut fra hvordan du skrev innlegget ditt virket det som du mente du hadde rett på å få tilbake alle 3 ukene fordi ble sykemeldt en av de. Ingen kan pålegge deg å ta 3 uker sammenhengende ferie. Anonymkode: 449cf...3cf Beklager at jeg uttalte meg litt tåkete. Jeg har hatt 2 uker ferie, og er nå sykemeldt ut ferien min. Med den uke jeg får tilbake har jeg 3 uker igjen, lurte på om jeg måtte ta dem sammenhengende innen den perioden. Takk for svar HI Anonymkode: 58d5d...901
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #9 Skrevet 15. juli 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ut fra hvordan du skrev innlegget ditt virket det som du mente du hadde rett på å få tilbake alle 3 ukene fordi ble sykemeldt en av de. Ingen kan pålegge deg å ta 3 uker sammenhengende ferie. Anonymkode: 449cf...3cf Kanskje du skal prøve å lese uten vrangbrillene på? Makan. Anonymkode: 770da...159
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #10 Skrevet 15. juli 2019 Nei du må nok ikke det. Arbeidsgiver har styringsrett og kan sånn sett pålegge deg å ta ferie når det passer for driften. Men det at du har krav på 3 uker sammenhengende i hovedferien betyr bare at du kan, ikke må Anonymkode: 50b8f...5c6
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #11 Skrevet 15. juli 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er forskjell på å ha rett på, og ha plikt til. Anonymkode: 3a4f5...beb Arbeidsgiver har full styringsrett på ferien, og hvis arbeidsgiver ber hi ta ferie på ett gitt tidspunkt så må hun ta ferie. Hi har rett til 3 uker sammenhengende ferie, og arbeidsgiver har rett til å bestemme tidspunktet så lenge hi får 3 uker innenfor denne perioden. At hi ønsker å bruke ferie i høstferie og jul har hun ingen rett til, men hun kan håpe at arbeidsgiver gir henne lov. Anonymkode: 12bae...dbc
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #12 Skrevet 15. juli 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Arbeidsgiver har full styringsrett på ferien, og hvis arbeidsgiver ber hi ta ferie på ett gitt tidspunkt så må hun ta ferie. Hi har rett til 3 uker sammenhengende ferie, og arbeidsgiver har rett til å bestemme tidspunktet så lenge hi får 3 uker innenfor denne perioden. At hi ønsker å bruke ferie i høstferie og jul har hun ingen rett til, men hun kan håpe at arbeidsgiver gir henne lov. Anonymkode: 12bae...dbc Det vil ikke være noe problem. Ut fra de arbeidsoppgavene jeg har er det en fordel at jeg legger ferien min til fellesferien, høst- og vinterferie, juleferie og så videre... HI Anonymkode: 58d5d...901
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #13 Skrevet 15. juli 2019 Ingen kan pålegge deg tre uker sammenhengende. Du har krav på det i hovedferieperioden. Men det er arbeidsgivers plikt å påse at arbeidstaker tar sine uker med ferie. Dette har det i mange bedrifter blitt strengere på. Så du kan kanskje påtvinges å ta ut ukene når du ikke vil. Det er arbeidsgivers styringsrett. Ikke alle arbeidsgivere er slik men stadig flere tvinger ansatte å ta ut alle uker, om de har full opptjening. Anonymkode: 8c2c9...505
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2019 #14 Skrevet 15. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Arbeidsgiver har full styringsrett på ferien, og hvis arbeidsgiver ber hi ta ferie på ett gitt tidspunkt så må hun ta ferie. Hi har rett til 3 uker sammenhengende ferie, og arbeidsgiver har rett til å bestemme tidspunktet så lenge hi får 3 uker innenfor denne perioden. At hi ønsker å bruke ferie i høstferie og jul har hun ingen rett til, men hun kan håpe at arbeidsgiver gir henne lov. Anonymkode: 12bae...dbc Ingen arbeidsgiver er tjent med å overstyre ansattes ferieønsker. Anonymkode: 8c2c9...505
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå