GÃ¥ til innhold

Vannkopper uten symptomer annet enn prikkene? 🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Helga 28. juni var vi med to gutter som hadde hatt vannkopper, dvs vannkoppene hadde tørket inn og de var sjuke på 7.døgnet. Skulle visst ikke kunne smitte så sent. Ene hadde imidlertid en væskende vannkopp. Har dermed vært usikker på om vi skulle forvente oss sjukdom eller ei. 

I dag morges våknet ettåringen med en del prikker i nakken og en på låret, lysken og siden. Ser ut som vannkopper. Ser flere prikker i «emning». Står på nett at de blir sjuke med feber osv dagene i forkant og sliter med allmenntilstand og kløe. Mitt barn er helt friskt, null feber, sutring, kløing. Kan det være vannkopper da? Eller er det umulig og disse utslettene må være noe annet?

Knotete og langt beskrevet for et enkelt spørsmål. Sorry 🙂

Anonymkode: 6a1b2...3d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste og yngste hadde vannkopper uten andre symptomer enn prikkene. Den mellomste ble dårlig med feber og nedsatt allmenntilstand, men ikke de to andre. 

Skrevet

Mine barn hadde ikke feber i forkant, hadde bare plutselig fått prikkene, så kan godt være det. Noen barn er syke , andre ikke

Anonymkode: 8d61c...af2

Skrevet

Eldste her fikk det først. Hadde ikke antydning til andre symptomer. To uker senere fikk mellomste det, han var litt småvarm.  To uker etter igjen fikk minste det og gudbedre så dårlig han var!!!!! Så det er nok veldig individuelt  

Anonymkode: 2d0d1...af7

Skrevet

Har fire barn, to har bare hatt prikkene og vært i fin form, en hadde litt feber en kveld/natt, men ikke noe å snakke om og en var skikkelig dårlig.

Så min erfaring er også at dette varierer veldig.

Anonymkode: 14651...319

Skrevet

Takk!!!!! 

Leste at det er vanlig at første i søskenflokken får mildere utbrudd og er i bedre form enn de følgende i rekken. Mine to andre dro til Tyskland for to ukers ferie fredag, håper de rakk å dra før de ble infisert!

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk!!!!! 

Leste at det er vanlig at første i søskenflokken får mildere utbrudd og er i bedre form enn de følgende i rekken. Mine to andre dro til Tyskland for to ukers ferie fredag, håper de rakk å dra før de ble infisert!

Hi 🙂

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk!!!!! 

Nja, her var den eldste helt dekket med vannkopper , hele ansiktet så hun såg ikke ut, og feber dagen etter utbrudd, neste mann var og dekket, men minsten var OK i formen.... 

Anonymkode: 8d61c...af2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...