Gå til innhold

Hvordan er den perfekte mammaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg med vilje unnlater å diskutere far her. Men på dib så er vi jo flest høner da :)

Jobber hun fulltid? Deltid? Barn i barnehage/SFO eller ikke? Hvilken utdannelse har hun? Årsinntekt samlet for husstanden? Lager hun hjemmelaget mat fra hunnen av eller tyr hun til enkle løsninger? Vaskes huset/leiligheten hver dag?

Jeg leser til stadighet hvordan dibbere aldri er fornøyde med hverandre. Hvor dumme og dårlige mammaer de er osv. Så: hvordan er den perfekte mor? Og hvordan gjennomføre dette perfekte motherhoodet i praksis?

Anonymkode: 742d7...c38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på personen. Jeg ville valgt å jobbe 50-60%, samlet inntekt på ca 1. mill. Barna i barnehage, men ikke fulle dager. Maten kan være en blanding på lettvinte løsninger og fra bunnen. Men skal det lages fra bunnen, er barna med på kjøkkenet, og det er full harmoni. Huset kan vaskes en gang i uka. 

Men dette kommer ikke til å skje for min/vår del. Hodevsaklig pga økonomi. 

Det viktigeste en mamma kan gjøre, er å være glad i barna sine. Da har det ikke så mye å si hvor mange hybelkaniner som bor under skapene, og hvor mange Fjordland/Toro-middager det blir.

Anonymkode: 918c6...aed

Skrevet

Det finnes ingen fasit og ingen er perferkte uansett hva de gjør og ikke gjør.

Det eneste man med sikkerhet kan si er at den perfekte mor ikke vasker huset hver dag - av hensyn til sine barns helse (unntatt de med helt spesielle fysiske grunner for at man må det selvfølgelig...).

Anonymkode: 35e6c...aab

Skrevet

Den perfekte mammaen er den som er tilstede når hun er sammen med barna. Som tar seg tid til å lytte, og som har et godt fang og en trygg hånd når det trengs. Som undrer seg sammen med barna, prater med dem, opplever ting med dem. Som blåser og plastret og oppmuntrer. Og som engasjerer seg i hverdagen deres med barnehage, skole, interesser og venner (uten å være invaderende. I tillegg bør hun (og far) være et godt forbilde når det gjelder arbeid og samfunnsengasjement. 

Anonymkode: 22187...987

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den perfekte mammaen er den som er tilstede når hun er sammen med barna. Som tar seg tid til å lytte, og som har et godt fang og en trygg hånd når det trengs. Som undrer seg sammen med barna, prater med dem, opplever ting med dem. Som blåser og plastret og oppmuntrer. Og som engasjerer seg i hverdagen deres med barnehage, skole, interesser og venner (uten å være invaderende. I tillegg bør hun (og far) være et godt forbilde når det gjelder arbeid og samfunnsengasjement. 

Og også lærer dem viktigheten av å ta vare på folk, natur og ting rundt seg, og gjør dem oppmerksomme på hvor heldige vi er som har alt dette. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet jeg med vilje unnlater å diskutere far her. Men på dib så er vi jo flest høner da :)

Jobber hun fulltid? Deltid? Barn i barnehage/SFO eller ikke? Hvilken utdannelse har hun? Årsinntekt samlet for husstanden? Lager hun hjemmelaget mat fra hunnen av eller tyr hun til enkle løsninger? Vaskes huset/leiligheten hver dag?

Jeg leser til stadighet hvordan dibbere aldri er fornøyde med hverandre. Hvor dumme og dårlige mammaer de er osv. Så: hvordan er den perfekte mor? Og hvordan gjennomføre dette perfekte motherhoodet i praksis?

Anonymkode: 742d7...c38

Jeg synes ingenting av dette har avgjørende betydning for om man er en perfekt mamma. Bortsett fra hvis man jobber så mye og/eller er så nøye med husarbeid og matlaging at man sjelden ser barna og/eller har lite overskudd til dem.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er mye viktigere. Sånn var min mamma, og jeg syntes hun var perfekt selv om hun var arbeidsledig og lagde Toro-mat. Jeg satt også veldig pris på at hun ofte sa ja til ting andre foreldre automatisk sa nei til fordi det ble for mye styr. Som å ha alle barna i nabolaget på overnatting på en gang eller ommøblere stua for å lage fort.

Anonymkode: 874c3...b9f

Skrevet

Man er ikke automatisk en god mamma selvom man har 1 mill på bok, jobber 50%, ikke lar barnet gå i bhg før det er 2 år, og har korte dager. ..

Å lytte, se barnet, snakke med det, bruke tid sammen , ikke kjefte,være kjærlig og ha rammer er blandt det jeg mener er en god mor. 

Anonymkode: 32ddd...a7b

Skrevet

Ikke-eksisterende. 

Anonymkode: 1da1f...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...