Gå til innhold

Deres meninger om stringtruser


Caktus

Anbefalte innlegg

Hei, ville bare høre deres meninger om stringtruser hos tenåringer/ungdom.🙂 

Jeg er selv en 13 år gammel jente og er litt usikker på om jeg burde kjøpe et par stringtruser, og hva mamma vil tenke angående det valget. Da jeg var 10 år og kjøpte meg min første "bh" som jeg følte jeg trengte ble mamma veldig overrasket og sa jeg ikke trengte den. Bare noen dager senere kom hun bort til meg og sa at hun «kanskje var litt streng» og «At hvis du vil, så kan vi dra å kjøpe flere hvis du trenger det». Siden hun reagerte sånn på at jeg begynte å gå med bh-er, vil det ikke være et ganske stort steg for henne hvis det plutselig dukker opp en stringtruse i klesvasken? Men på den andre siden så har det jo gått veldig, faktisk overraskende greit å fortelle henne om at jeg ville starte på p-piller. Nå var det jo ikke sånn at jeg startet på p-piller fordi jeg var seksuelt aktiv (noe som jeg ikke er), men fordi jeg sliter med menstruasjonen min. Så kanskje det var litt mer akseptabelt for mamma at jeg begynte med prevensjon fordi det var av en naturlig årsak som hun selv også slet mye med som ungdom?

 

Uansett, nå må jeg tilbake til poenget mitt. Sporet litt av her jeg. Hehe... 

Hva ville dere tenkt om dere fant en stringtruse i klesvasken som dere mistenkte tilhørte deres 13 år gamle datter? Hadde dere akseptert det så lenge hun var villig til å betale for trusene selv, eller mener dere at de trusene er helt 'off limits' uansett? 

Vil bare høre litt tankegangen bak svarene, så gjerne legg til en begrunnelse også så jeg kan sette meg litt mer inn i hvordan mamma kanskje vil se på denne situasjonen. 👍🏻☺️

Tusen takk for alle svar uansett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor syns du at du trenger stringtruser?

Anonymkode: 476c4...06e

Jeg føler jeg absolutt ikke trenger stringtruser, men hadde bare hatt lyst til å prøve.😉 Har selv mange venninner som bruker det, og mange av de anbefaler det på grunn av at de sitter på plass hele dagen, lager ikke truseskille i trange bukser og er ganske komfortable osv.. etter hva de har fortalt meg da😊 

Endret av Caktus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette fikser de selv... 

Hadde jeg hatt datter ville jeg når de nermest seg puberteten gitt et lite "kledsbusjett" til å kjøpe eget undertøy, eller hva de nå ville velge å bruke de til. Så får de prøvd seg frem, og bestemme selv.

Nå er barn%ungdom veldig forskjellige, det forstår jeg, men når de er 13år er det vel på tide at de selv går i butikken og prøver selv? De skal ha bh og truse, er det ikke mest naturlig å prøve dette selv, uten at mamma står og ser på, eller tar med det mor tror passer? 

Når jeg var 13 hadde jeg egen jobb, og disponerte pengene som jeg ville. Fikk aldri noen reaksjon på hva som lå i skittentøysdunken (gudskjelov....det hadde vært ydmykende). Skal sies at jeg bodde for meg selv innen jeg var 15, noe jeg ikke unner noen, men allikevel - på et tidspunkt må man få utvikle seg og få tilitt. 

 

Anonymkode: 4c2d4...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle må få velge selv hva slags undertøy de foretrekker. Kjøp og prøv, du.

Anonymkode: 618b5...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg de er ekle og ubehagelige - men jeg hadde nok ikke lagd krig av det om min datter på død og liv ville gått med slike. 

Jeg trodde faktisk at string var litt ut nå.

Anonymkode: 02d6c...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil ha det, så bare kjøp det. Du bestemmer det selv. Er jo bare truser. 

Anonymkode: 53002...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk selv i stringtruser fra jeg var 13-14 år. Syntes egentlig aldri de var spesielt behagelig, men måtte jo når alle andre brukte det. Brukte de kanskje til slutten av tenårene, og de har etter det lagt i en skuff. Min dater på 13 har faktisk "adoptert" dem. Men det er ikke de som ligger oftest i skittentøyskurven.

Det finnes mange sømløse truser nå som ikke vises gjennom trange bukser, men for all del, kjøp deg stringtruser. Men hvorfor ikke ta en prat med din mor? Høres ut som dere har et ganske greit forhold.

Anonymkode: aa0a4...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min første stringtruse selv da jeg var 12 år. Syns dette var kjempeflaut. Men dette er vel opp til henne selv. Og jeg ville syntes det var ekstra kleint om mamma hadde begynt å kjøpe inn til meg.... La henne styre det selv, og ikke kommenter det! Bare vask dem, og ferdig :) 

Anonymkode: eb885...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...