Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #1 Skrevet 14. juli 2019 Når jeg er på ferie, teller jeg dager til jeg skal hjem igjen. Jeg hater å sove i fremmede omgivelser, synes det er ekkelt å bruke fremme bad, mister matlysten av andres kjøkken. Ser smuler og dritt, tenker på om det er veggedyr eller skjeggkre jeg kan få med meg i bagasjen. Når vi er på veien, klarer jeg ikke gå på offentlige toaletter. Hvis vi stopper på en bensinstasjon, ber jeg heller om et stopp rett etterpå på en øde vei hvor jeg kan tisse i skogen. Anonymkode: ec907...f46
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #2 Skrevet 14. juli 2019 Nei, heldigvis ikke. Det høres fryktelig slitsomt ut Anonymkode: c4a2d...5cb
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #3 Skrevet 14. juli 2019 OCD much? Håper ikke du overfører det til barna dine. Og at du ikke lar lidelsen din gå ut over dem. Men hvis det påvirker deg slik du beskriver gjør det jo det. Anonymkode: a542f...a26
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #4 Skrevet 14. juli 2019 Jeg synes du skal søke hjelp, for du lar jo livet ditt styres og påvirkes veldig negativt pga. denne angsten din. For din egen og dine barns skyld. For jo, barna vil bli påvirket av dette. Men det kan behandles, så søk hjelp. Anonymkode: df1f5...b9b
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #5 Skrevet 14. juli 2019 Nei. koser meg masse Anonymkode: 4da42...b58
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #6 Skrevet 14. juli 2019 Så dere tenker ingenting på slike ting overhodet? Hva med når 5-åringen må på do når dere er på kino? Lar dere dem sette seg ned på dosetet? Bruker dere papir på? Anonymkode: ec907...f46
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #7 Skrevet 14. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så dere tenker ingenting på slike ting overhodet? Hva med når 5-åringen må på do når dere er på kino? Lar dere dem sette seg ned på dosetet? Bruker dere papir på? Anonymkode: ec907...f46 Lar de sette seg på setet Anonymkode: c4a2d...5cb
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #8 Skrevet 14. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så dere tenker ingenting på slike ting overhodet? Hva med når 5-åringen må på do når dere er på kino? Lar dere dem sette seg ned på dosetet? Bruker dere papir på? Anonymkode: ec907...f46 De går på do selv fra 3-4 års alder. Vi legger ikke papir på setet. Jeg vil ikke at barna mine skal få bakteriehysteri, derfor lærer jeg dem ikke sånne overdrevne handlinger. Ingen blir syk av et dosete. Anonymkode: a542f...a26
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #9 Skrevet 14. juli 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så dere tenker ingenting på slike ting overhodet? Hva med når 5-åringen må på do når dere er på kino? Lar dere dem sette seg ned på dosetet? Bruker dere papir på? Anonymkode: ec907...f46 Nei, bruker ikke papir på. Tørker av om det er en dråpe der etter forrigemann, men legger ikke papir på. Søk hjelp, Hi, for det du har er bakterieangst/tvangstanker, og det er forferdelig slitsomt. Og ikke beskytter du barna dine heller på måten du holder på, heller tvert imot. Anonymkode: df1f5...b9b
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #10 Skrevet 14. juli 2019 Storkoser meg på ferie😊 Utrolig deilig å komme bort fra hverdag, hjem og rutiner. Deilig å bare la dagene fare med sol, bading, masse tid med ungene, lek og opplevelser. Vi er til og med så elleville at vi nyter campinglivet med felles toalett og dusj;) Ferie er digg!! Anonymkode: a8aef...d0a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #11 Skrevet 14. juli 2019 Jeg slapper mer av hjemne enn på ferie, men ikke av samme grunner som du. Det handler om rutiner som snus opp ned, penger som flyr dobbelt så fort, og det å ikke høre hjemme.. men elsker det likevel Anonymkode: 23127...971
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #12 Skrevet 14. juli 2019 Jeg slapper ikke så godt av, men av andre grunner. Er ikke redd for bakterier i det hele tatt. For meg handler det om brudd på rutiner (mine, ikke barnas), det å bruke energi på å finne ut av ting på nye steder, pluss flyskrekk, som har nådd nye høyder. Anonymkode: edba4...fed
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #13 Skrevet 14. juli 2019 Mine sitter på papir, har lært det fra 6 års alder. Vasker hendene ekstra godt, alltid før mat på restauranter. Reiser over hele Europa og slapper av med nye opplevelser. Har nedsatt immunforsvar og er nøye på hygiene. Tar våre forhåndsregler, men kan ikke la meg styre av alt. Dette må du enten øve deg opp til å takle eller søke hjelp til å håndtere. Anonymkode: 0a137...a9a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #14 Skrevet 14. juli 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så dere tenker ingenting på slike ting overhodet? Hva med når 5-åringen må på do når dere er på kino? Lar dere dem sette seg ned på dosetet? Bruker dere papir på? Anonymkode: ec907...f46 Nei, tenker ikke på slike ting overhodet. Må en av ungene på do så går de på do, ikke noe fiksfakserier med papir på setet osv, hva skulle det papiret være godt for? De må selvfølgelig vaske fingrene etter å ha vært på do da, men det må de jo hjemme også.... Anonymkode: c00c1...e64
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #15 Skrevet 14. juli 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så dere tenker ingenting på slike ting overhodet? Hva med når 5-åringen må på do når dere er på kino? Lar dere dem sette seg ned på dosetet? Bruker dere papir på? Anonymkode: ec907...f46 Greit å lære ungene at man ikke tar på alt på offentlige doer, for det er ikke like rent som hjemme. Man setter seg ikke ned på gulvet, tar oppetter vegger osv, også vasker man hendene når man er ferdig. Men lager ikke noe oppstyr nei, greit at ungene har et avslappet forhold til å gå på do andre steder enn hjemme. Anonymkode: c00c1...e64
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #16 Skrevet 14. juli 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så dere tenker ingenting på slike ting overhodet? Hva med når 5-åringen må på do når dere er på kino? Lar dere dem sette seg ned på dosetet? Bruker dere papir på? Anonymkode: ec907...f46 Nei, det tenker jeg virkelig ikke på. Og selvsagt får de gå på do alle plasser vi er. Og en eller annen professor sa at det er mye mer uhygienisk å ta papir på ringen enn å sette seg ned uten (noen som er gode på Google klarer sikkert å finne sitatet) Noen ganger kan jeg føle at ting er litt udelikat på ferie, men da vasker vi oss litt ekstra godt og bruker håndsprit når vi føler det er nødvendig. Det høres veldig slitsomt ut å ha det slik og ungene blir nok ganske påvirket av at du ikke koser deg på tur. Anonymkode: 974ad...e48
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #17 Skrevet 14. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine sitter på papir, har lært det fra 6 års alder. Vasker hendene ekstra godt, alltid før mat på restauranter. Reiser over hele Europa og slapper av med nye opplevelser. Har nedsatt immunforsvar og er nøye på hygiene. Tar våre forhåndsregler, men kan ikke la meg styre av alt. Dette må du enten øve deg opp til å takle eller søke hjelp til å håndtere. Anonymkode: 0a137...a9a Det et mer gris og mer bakterier på avveie med papir på. Ganske enkelt fordi man har mindre kontroll på papiret. Huden er den beste beskyttelse, den er ikke like gjennomtrengbar som papir. Det viktigste er håndhygiene etter toalettbesøk og mat. Anonymkode: dc549...8ac
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #18 Skrevet 14. juli 2019 Drar vi med barnefaren så teller jeg ned dagene til vi kan dra hjem igjen ja! For han har gjerne sønnen vår på 7 år oppe til 23 å det vil si ingen egentid. Han vekker småen 9 hver dag for at sønnen vår skal få med seg hotellfrokosten,selv om det er mye viktigere at han får nok søvn så han ikke er sutrete og grinete hele dagen. Men dette skjønner aldri barnefaren. Småen er heller ikke glad i frokost med en gang han står opp så da blir det til at han sitter å bare pirker i maten. Da blir selvsagt faren sint å første krangling er allerede i gang. Alle tre sover på samme hotellrom å faren snorker så høyt at jeg våkner av det! Å sånn er det hver eneste natt,jeg blir gal!! Så glad vi endelig er kommet hjem fra ferie! Anonymkode: 13a41...2fe
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #19 Skrevet 14. juli 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Drar vi med barnefaren så teller jeg ned dagene til vi kan dra hjem igjen ja! For han har gjerne sønnen vår på 7 år oppe til 23 å det vil si ingen egentid. Han vekker småen 9 hver dag for at sønnen vår skal få med seg hotellfrokosten,selv om det er mye viktigere at han får nok søvn så han ikke er sutrete og grinete hele dagen. Men dette skjønner aldri barnefaren. Småen er heller ikke glad i frokost med en gang han står opp så da blir det til at han sitter å bare pirker i maten. Da blir selvsagt faren sint å første krangling er allerede i gang. Alle tre sover på samme hotellrom å faren snorker så høyt at jeg våkner av det! Å sånn er det hver eneste natt,jeg blir gal!! Så glad vi endelig er kommet hjem fra ferie! Anonymkode: 13a41...2fe Egentid? Her er vi alle våken sammen. Det er ferie👍🏻😊 Anonymkode: a8aef...d0a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #20 Skrevet 14. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Egentid? Her er vi alle våken sammen. Det er ferie👍🏻😊 Anonymkode: a8aef...d0a De skinnhellige klarer ikke la være å komme med kommentarer som er helt off the topic. Men hey, det viktigste er jo å få fram hvor fantastisk du er!! 👍🏻 Anonymkode: a542f...a26
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #21 Skrevet 14. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: De skinnhellige klarer ikke la være å komme med kommentarer som er helt off the topic. Men hey, det viktigste er jo å få fram hvor fantastisk du er!! 👍🏻 Anonymkode: a542f...a26 Ehh, nei, det viktigste er å kose meg med barna mine når det er ferie og fritid😊 Anonymkode: a8aef...d0a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #22 Skrevet 14. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Når jeg er på ferie, teller jeg dager til jeg skal hjem igjen. Jeg hater å sove i fremmede omgivelser, synes det er ekkelt å bruke fremme bad, mister matlysten av andres kjøkken. Ser smuler og dritt, tenker på om det er veggedyr eller skjeggkre jeg kan få med meg i bagasjen. Når vi er på veien, klarer jeg ikke gå på offentlige toaletter. Hvis vi stopper på en bensinstasjon, ber jeg heller om et stopp rett etterpå på en øde vei hvor jeg kan tisse i skogen. Anonymkode: ec907...f46 Jeg er helt som deg, godt å høre 😂 Jeg er typen som vasker over leiligheten vi leier, eller hotellrommet, selv om det skal ha vært vasket før vi kommer. Ler av det selv. Men mannen min setter faktisk pris på det, for han ser jo hvor møkkete det faktisk er når jeg viser han kluten. Sjekker for veggdyr i madrassen, men ikke sølvkre da. Når jeg har vasket klarer jeg å slappe av 🙂 Men sover alltid best i egen seng. Har ikke noe med hygiene å gjøre det da, bare at jeg trives best i vante omgivelser. For de som tror noe annet, jeg har reist verden rundt, sovet på jordgulv i stråhytter og backpacket i ørkenen. Det er null stress. Syntes det faktisk er verre på utleie steder, hvor folk tafser og griser over alt. Ser jo etter besøk på offentlige toaletter hvor få som vasker hendene, eller knapt nok skulle de i vann etter en såpeskvett de igge bryr seg med å gni inn i hendene engang 😅🤦♀️ Anonymkode: 164b2...9d6
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #23 Skrevet 14. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så dere tenker ingenting på slike ting overhodet? Hva med når 5-åringen må på do når dere er på kino? Lar dere dem sette seg ned på dosetet? Bruker dere papir på? Anonymkode: ec907...f46 Ja selfølgelig får de lov til det Anonymkode: 860f6...b52
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #24 Skrevet 14. juli 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Egentid? Her er vi alle våken sammen. Det er ferie👍🏻😊 Anonymkode: a8aef...d0a Jeg trenger litt egentid på kvelden ja,å det er bare tull å la en 7 åring være oppe så sent. Hjemme legger han seg 21-21.30 i ferien å har da noen timer til å slappe av med en god film før jeg må legge meg. Anonymkode: 13a41...2fe
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #25 Skrevet 14. juli 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh, nei, det viktigste er å kose meg med barna mine når det er ferie og fritid😊 Anonymkode: a8aef...d0a Fra 9 til 21.30 så koser jeg meg med sønnen min så ingen fare med det. Men greit å ha litt alenetid om kvelden også etter han er lagt seg. Anonymkode: 13a41...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå