GĂ„ til innhold

Kunne du gifta deg med han?đŸ‘°đŸŒđŸ€”

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du sammen med noen du kunne sagt ja til hvis han fridde?

Jeg er sammen med samboer og far til vÄre 2 barn, men er usikker pÄ om jeg hadde sagt ja om han hadde fridd...

Anonymkode: 28a60...43a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si ja til giftemĂ„l med kjĂŠresten min ja. Han har hintet (for Ă„ se reaksjonen min) sĂ„ tror det blir frieri snart 😁

Anonymkode: 3d1d3...d01

Skrevet

Godt gift pĂ„ 16. Ă„ret, men fridde gjorde han ikke. 😉

Anonymkode: 58dbe...568

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du sammen med noen du kunne sagt ja til hvis han fridde?

Jeg er sammen med samboer og far til vÄre 2 barn, men er usikker pÄ om jeg hadde sagt ja om han hadde fridd...

Du fĂ„r to barn med han, en livslang forpliktelse som resulteres i at noen andres behov for alltid skal vurderes foran dere selv (ogsĂ„ nĂ„r dere er lei av hverandre), men Ă„ gifte deg med han du valgte dette med nei det ville du ikke...? SĂ„nt syntes jeg er rart. For meg ser det da ut som om man tar lettere pĂ„ det Ă„ fĂ„ barn sammen en det Ă„ gifte seg? Mulig jeg bommer, men sĂ„nn ser det ut đŸ€·â€â™€ïž

Selv ville jeg sagt ja om han hadde spurt. Men nettopp fordi vi har to barn sammen, noe som gjÞr oss i langt stÞrre grad forpliktet til hverandre. GiftemÄlet ville kun vÊrt formalia i forhold. For oss var dagen vi ble enige om Ä prÞve Ä fÄ barn stÞrre en et frieri, i forpliktende forstand. 

Anonymkode: ce7c3...47a

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Du fĂ„r to barn med han, en livslang forpliktelse som resulteres i at noen andres behov for alltid skal vurderes foran dere selv (ogsĂ„ nĂ„r dere er lei av hverandre), men Ă„ gifte deg med han du valgte dette med nei det ville du ikke...? SĂ„nt syntes jeg er rart. For megï»ż ser det da ut som om man tar lettere pĂ„ det Ă„ fĂ„ barn sammenï»ż en det Ă„ gifte seg? Mulig jeg bommer, men sĂ„nn ser det ut đŸ€·â€â™€ïž

Enig i denne, helt uforstÄelig. 

Eventuelt er det snart samlivsbrudd, da skjĂžnner jeg det

Anonymkode: 7f908...b8c

Skrevet

Frieri ble det vel ikke pÄ noen av oss. Vi ble enig om Ä gifte oss. Fortsatt godt gift 13 Är senere.

Anonymkode: e94ed...26c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du fĂ„r to barn med han, en livslang forpliktelse som resulteres i at noen andres behov for alltid skal vurderes foran dere selv (ogsĂ„ nĂ„r dere er lei av hverandre), men Ă„ gifte deg med han du valgte dette med nei det ville du ikke...? SĂ„nt syntes jeg er rart. For meg ser det da ut som om man tar lettere pĂ„ det Ă„ fĂ„ barn sammen en det Ă„ gifte seg? Mulig jeg bommer, men sĂ„nn ser det ut đŸ€·â€â™€ïž

Selv ville jeg sagt ja om han hadde spurt. Men nettopp fordi vi har to barn sammen, noe som gjÞr oss i langt stÞrre grad forpliktet til hverandre. GiftemÄlet ville kun vÊrt formalia i forhold. For oss var dagen vi ble enige om Ä prÞve Ä fÄ barn stÞrre en et frieri, i forpliktende forstand. 

Hun ser vel ikke poenget da... Vi skal heller aldri gifte oss, men det ble vi enige om relativt tidlig i datingfasen... 

Anonymkode: c46e2...1e0

Skrevet

Hadde ogsÄ sagt nei til frieri. Ønsker ikke Ä gifte meg. Vi har vÊrt sammen i 16 Är, har barn og jeg Þnsker ingen andre enn han.

Anonymkode: 1320b...3d5

Skrevet

Selvsagt. Ellers hadde jeg ikke fÄtt barn med han. 

Gift i 16 Är nÄ. 

Anonymkode: 2caff...608

Skrevet

Merkelig Ä ikke gifte seg, sÞrlig nÄr man har barn. Ekteskap er en juridisk avtale mellom to personer som sikrer arv og sosiale forhold. Om det ikke funker...er det jo bare Ä oppheve avtalen :)

Anonymkode: 949fc...0db

Skrevet

Men hvorfor mener dere at det er et selvfÞlge Ä gifte seg selv om man fÄr barn?Her er vi 6 vennepar med barn og bare 1 er gift.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor mener dere at det er et selvfÞlge Ä gifte seg selv om man fÄr barn?Her er vi 6 vennepar med barn og bare 1 er gift.

Jeg mener ikke at det er en selvfÞlge. Er ikke gift selv, men vi har to barn sammen. 

Bare stusser over at det i hi virker som om de kan ha barn sammen, men Ä gifte seg det blir for mye? 

Skrevet

For meg kommer ekteskap foran barn, jeg fant mannen jeg ville ha, giftet meg med han, og fikk fÞrste barnet Äret etter. Vi har nÄ fire barn sammen og har vÊrt gift i 19 Är... Ingen fridde da, vi ble bare enige om Ä gifte oss da vi kjÞpte bolig sammen.

Veldig merkelig Ă„ finne mannen man vil ha barn med, og ikke gifte seg synes jeg.

Ting skjer jo, har venner som fikk barn veldig tidlig, mens de studerte og ikke helt planlagt. De har ikke giftet seg.

Men de fleste av vennene vÄre er gift, de har giftet seg fÞr eller etter de har fÄtt barn, men de har giftet seg.

Anonymkode: 96b11...f6d

Skrevet

Det er jo en stÞrre forpliktelse Ä fÄ barn enn Ä gifte seg. Rar mÄte Ä tenke pÄ at man ikke vil gifte seg men fÄ barn det er greit. Kjenner ei som er forlovet pÄ 16 Äret. Gud bedre sÄ teit. 

Anonymkode: bbe03...b39

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...