Gå til innhold

Flaks eller godt immunforsvar ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her med halsbyll. Legen ble sjokka i går da jeg kom inn i toppform, da man normalt er "dødsyk" ved en halsbyll. Hun var på tlf til sykehuset, men siden jeg var i så god form fikk jeg 14 dager med antibiotika med hjem i første omgang.
Googlet "halsbyll forum" i dag tidlig, og kommer kun over folk som beskriver et helvete. Alle må tømme den på sykehus, gjerne 2,3,4 dager på rad, og folk sier det er et smertehelvete. 
Jeg har også hatt to graviditeter utenfor livmoren. De fant aldri ut hvor fosteret satt noen av gangene (uke 7 og uke 9-10, ). Når jeg har googlet lignende får jeg bare opp historier der kvinner har måttet fjerne eggstokken , mens hos meg gikk det over av seg selv begge ganger. 
For et par år siden fikk jeg en enorm abcess nedentil. Den var på størrelse med en tennisball. Jeg leste fæle historier om hvor smertefullt det var å fjerne en slik. Men min vokste såpass ut at det gikk hull på den på "utsiden" like etter jeg hadde begynt på antibiotika. 

Så, har jeg bare sykt flaks? Eller er det slik at det kun er de som har opplevd det "værste" som gidder å svare på nettet? 

Anonymkode: 617f5...463

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt immunforsvar er det ihvertfall ikke,for da hadde du ikke blitt syk i utgangspunktet. 

Jeg tror bare du har høyere smerteterskel enn andre,og høyere terskel for å surke på nettet. Det er større grunn for å surke på nettet hvis du plages enn hvis alt er fint,det er nok derfor du kun finner skrekkhistorier. Folk som har en lidelse som ikke plager dem nevneverdig har ikke behov for å få sympati på nettet. 

Men når det er sagt, så burde duvkanakje få sjekket ut hvorfor disse byllene kommer...ikke helt normalt spør du meg!

Anonymkode: 8b260...036

Skrevet

En abcess på størrelse med tennisball betyr akutt operasjon for å fjerne den. Ikke å vente på at den vokser ut og få antibiotika.

jeg tror du overdriver veldig.

Anonymkode: 61724...54a

Skrevet

Hadde du hatt godt immunforsvar, så hadde du vell ikke fått byllene i utgangspunktet

Anonymkode: 575f7...aec

Skrevet

Surke? 

Anonymkode: 7f1e6...273

Skrevet

Jeg tenker du er kjempeheldig 😁 Eller, du er jo i utgangspunktet veldig uheldig som blir syk i utgangspunktet 😉Men, du slipper heldigvis billig unna😁👍🏼

Fortsett med det!

Anonymkode: 03a78...6bc

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Surke? 

Anonymkode: 7f1e6...273

Prøv å gjør et google-søk på 'å surke'

Anonymkode: 8b260...036

Skrevet

Hva har godt immunforsvar med å føle smerte å gjøre??

Anonymkode: 22de6...66f

Skrevet

Godt immunforsvar har du jo ikke siden du blir syk. 

Men du har antagelig lavere smertefølelse enn gjennomsnittet. 

I tillegg er det jo som hun over sier; de er de som plages som skriver på nett. De som ikke plages gidder ikke bruke tiden sin på sånt. 

Anonymkode: ee64a...954

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt immunforsvar har du jo ikke siden du blir syk. 

Men du har antagelig lavere smertefølelse enn gjennomsnittet. 

I tillegg er det jo som hun over sier; de er de som plages som skriver på nett. De som ikke plages gidder ikke bruke tiden sin på sånt. 

Anonymkode: ee64a...954

Det er vel heller sånn at de som ikke plages, ikke har noe å skrive om, enn at de ikke gidder å bruke tiden sin på det

Anonymkode: 575f7...aec

Skrevet

Wow, så heldig du er😅 Kryss fingrene for at hellet fortsetter 😁👍🏼

Anonymkode: 7c947...f47

Skrevet

Det var ikke smerter som gjorde at halsbyllen min måtte tømmes. Det var en overhengende fare for at jeg skulle bli kvalt.

Anonymkode: 599db...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...