Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #1 Skrevet 13. juli 2019 https://www.nrk.no/norge/_-overdreven-vask-av-undertoy-kan-fore-til-allergi-1.14623868 Hvis forskere får fastslått at det er skadlig å skifte til ren truse hver dag, vil dere lære barna deres å bruke trusene lengre da? Anonymkode: ef222...185
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #2 Skrevet 13. juli 2019 Nei. Uten å ha lest artikkelen, vasker heller på 60C parfymefritt. Så mye annen (bokstavelig talt) dritt som er i undertøy... det byttes hver dag/kveld(etter dusj) her. Anonymkode: dc2ae...47e
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #3 Skrevet 13. juli 2019 Kan gi... vesentlig forskjell. For de med ekstremt sensitiv hud. Vil aldri gå bort fra ren truse daglig, om det er mulig å gjennomføre. Anonymkode: 90d29...969
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #4 Skrevet 13. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Uten å ha lest artikkelen, vasker heller på 60C parfymefritt. Så mye annen (bokstavelig talt) dritt som er i undertøy... det byttes hver dag/kveld(etter dusj) her. Anonymkode: dc2ae...47e Vil du virkelig heller fortsette med noe som vitenskapen har vist gir dårligere helse, som koster penger og arbeid og som skader miljøet enn å endre vanene dine hvis det var bevist? Hvorfor? Anonymkode: ef222...185
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #5 Skrevet 13. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan gi... vesentlig forskjell. For de med ekstremt sensitiv hud. Vil aldri gå bort fra ren truse daglig, om det er mulig å gjennomføre. Anonymkode: 90d29...969 Derfor stilte jeg spørsmålet som jeg gjorde. Anonymkode: ef222...185
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #6 Skrevet 13. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Derfor stilte jeg spørsmålet som jeg gjorde. Anonymkode: ef222...185 Men de får jo ikke fastslått det. For sånn er det jo ikke. Folk røyker selv om det er fastslått at det er skadelig, trenger du virkelig stille et slikt hypotetisk spm? Anonymkode: 90d29...969
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #7 Skrevet 13. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men de får jo ikke fastslått det. For sånn er det jo ikke. Folk røyker selv om det er fastslått at det er skadelig, trenger du virkelig stille et slikt hypotetisk spm? Anonymkode: 90d29...969 Trenger og trenger. Jeg overlever uten, men jeg synes dette spørsmålet er mer interresant enn de andre på førstesiden her. Hvos du ikke interesserer deg for temaet er det ingen som tvinger deg til å svare. Anonymkode: ef222...185
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #8 Skrevet 13. juli 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil du virkelig heller fortsette med noe som vitenskapen har vist gir dårligere helse, som koster penger og arbeid og som skader miljøet enn å endre vanene dine hvis det var bevist? Hvorfor? Anonymkode: ef222...185 Folk røyker, snuser, ruser seg, lever stillesittende liv og er overvektige også. Tror det er større problemer enn trusevask-rutiner. Anonymkode: 18111...397
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #9 Skrevet 13. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Folk røyker, snuser, ruser seg, lever stillesittende liv og er overvektige også. Tror det er større problemer enn trusevask-rutiner. Anonymkode: 18111...397 Det kan det godt hende det er, men derfor er det også svært mange som ønsker å endre de vanene. At det finnes andre ting man kan gjøre som er enda dummere synes jeg likevell er et serdeles dårlig argument for å foortsett med en dårlig vane. Anonymkode: ef222...185
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #10 Skrevet 13. juli 2019 Heller allergi, enn å bruke samme truse i flere dager. Det er uhygienisk og ekkelt, med tanke på bakterier ila en dag. Og så mye som disse forskerene tar feil til tider, så bryr jeg meg ikke om denne. Anonymkode: d82ca...301
prebs Skrevet 13. juli 2019 #11 Skrevet 13. juli 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Heller allergi, enn å bruke samme truse i flere dager. Det er uhygienisk og ekkelt, med tanke på bakterier ila en dag. Og så mye som disse forskerene tar feil til tider, så bryr jeg meg ikke om denne. Anonymkode: d82ca...301 Dette! Her blir det ren truse hver dag til jeg dævver! Eventuelt havner på sykehjem...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #12 Skrevet 13. juli 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Heller allergi, enn å bruke samme truse i flere dager. Det er uhygienisk og ekkelt, med tanke på bakterier ila en dag. Og så mye som disse forskerene tar feil til tider, så bryr jeg meg ikke om denne. Anonymkode: d82ca...301 Hele poenget i artikkelen er jo at det IKKE er ughygienisk, heller tvert i mot. Jeg kommer nok aldri til å slutte med daglig ren truse, men kunne gjerne lært barna å bruke den en dag ekstra. Når de er store nok til å unngå bremsespor, that is. Anonymkode: d8961...376
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #13 Skrevet 13. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vil du virkelig heller fortsette med noe som vitenskapen har vist gir dårligere helse, som koster penger og arbeid og som skader miljøet enn å endre vanene dine hvis det var bevist? Hvorfor? Anonymkode: ef222...185 Jepp. Vi kompenserer godt på andre områder når det kommer til ivaretakelse av egen helse, sett befolkningen (og valg) generelt, hvis det er helsen vår du er bekymret for. Rent undertøy ofres ikke. Når de er gamle nok til å lese eventuell forskning som taler imot, og velger det selv, så må de gjerne gjøre det. Anonymkode: dc2ae...47e
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #14 Skrevet 13. juli 2019 Ungen min bytter ikke truse hver dag. Hun bytter vel 3-4 ganger i uka. Hun bor også sammen med hund, som av og til sover med oss. Hun vasker ikke hender før middag og vi lever en helt normalt hverdag. Hun er syk kanskje en gang hvert tredje år. Anonymkode: 71de7...010
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #15 Skrevet 13. juli 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil du virkelig heller fortsette med noe som vitenskapen har vist gir dårligere helse, som koster penger og arbeid og som skader miljøet enn å endre vanene dine hvis det var bevist? Hvorfor? Anonymkode: ef222...185 Fordi en bevist hypotese er kun bevist til ny forskning motbeviser den. Forskning er aldri en konstant tilstand, den beviser kun at resultatene er valide innenfor de forutsetninger tesen inneholder. Man vil alltid finne både negativ og positiv støtte for en hypotese, alt faller på hvilke forutsetninger man legger inn i hypotesen og hva man kontrollmåler mot. Anonymkode: 878d7...686
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #16 Skrevet 14. juli 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi en bevist hypotese er kun bevist til ny forskning motbeviser den. Forskning er aldri en konstant tilstand, den beviser kun at resultatene er valide innenfor de forutsetninger tesen inneholder. Man vil alltid finne både negativ og positiv støtte for en hypotese, alt faller på hvilke forutsetninger man legger inn i hypotesen og hva man kontrollmåler mot. Anonymkode: 878d7...686 Ja, og så? Velger du da heller å se bort fra forskning eller vim du bare forholde deg til resutater som samsvarer med det du har blitt oppdratt til å tro? Anonymkode: ef222...185
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #17 Skrevet 14. juli 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ungen min bytter ikke truse hver dag. Hun bytter vel 3-4 ganger i uka. Hun bor også sammen med hund, som av og til sover med oss. Hun vasker ikke hender før middag og vi lever en helt normalt hverdag. Hun er syk kanskje en gang hvert tredje år. Anonymkode: 71de7...010 Tror ingen biter på dette... Anonymkode: 66d7d...8d6
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #18 Skrevet 14. juli 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror ingen biter på dette... Anonymkode: 66d7d...8d6 Hva skulle være rart med det? Anonymkode: ef222...185
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #19 Skrevet 14. juli 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva skulle være rart med det? Anonymkode: ef222...185 Det er ingen ved sine fulle fem som sover med hunden i senga. Eller å ikke be ungen vaske hendene før mat... Anonymkode: 66d7d...8d6
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #20 Skrevet 14. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ingen ved sine fulle fem som sover med hunden i senga. Eller å ikke be ungen vaske hendene før mat... Anonymkode: 66d7d...8d6 I den virkelige verden er det helt vanelig, det ef bare ikke så mange som innrømmer det. Anonymkode: ef222...185
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #21 Skrevet 14. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, og så? Velger du da heller å se bort fra forskning eller vim du bare forholde deg til resutater som samsvarer med det du har blitt oppdratt til å tro? Anonymkode: ef222...185 Jeg velger å forholde meg til ny forskning som ny forskning som enda ikke er blitt utfordret på sine resultater. Om jeg velger å tilegge et slikt studium stor vekt kommer helt ann på metode, avhengige og uavhengige variabler og ikke minst om det er oppdragsforskning eller uavhengig forskning. Hvorfor velger du å ta et forskningsresultat så bokstavelig når sannsynligheten for at dette resultatet har mange svakheter ved seg og kun er empirisk korrekt i innen for gitte forutsetninger? Sunn fornuft og egen vurdering i tillegg til kritisk vurdering av resultater er det som gir best grunnlag for egne valg. Anonymkode: 878d7...686
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #22 Skrevet 14. juli 2019 Om det stemmer skulle jo de aller fleste hatt allergi. Anonymkode: 1eecc...b3f
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #23 Skrevet 14. juli 2019 Jeg spurte hva du ville gjøre hvis det ble bevist. Anonymkode: ef222...185
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #24 Skrevet 14. juli 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ingen ved sine fulle fem som sover med hunden i senga. Eller å ikke be ungen vaske hendene før mat... Anonymkode: 66d7d...8d6 Begge deler er nok ganske vanlig Anonymkode: b0da7...0eb
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #25 Skrevet 14. juli 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: I den virkelige verden er det helt vanelig, det ef bare ikke så mange som innrømmer det. Anonymkode: ef222...185 Nasty... Anonymkode: 66d7d...8d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå