Gå til innhold

Bukser for store damer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trist at du manglerer folkeskikk, og har så liten innsikt og forståelse for hvordan ditt valg av ord påvirker andre. Man bør ikke si/skrive alt man tenker. 

Anonymkode: 02e96...2d5

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke på samme måte som "feit". Greier du ikke se det? 

Anonymkode: 02e96...2d5

Nei, etter å ha blitt kalt tynn, spinkel og mager av feite folk så lenge jeg kan huske (sist for noen uker siden) så klarer jeg faktisk ikke lenger å se det🤔 Og klærne man kan få tak i på Zalando er ikke bare til «store» folk, men faktisk feite. Så er det opp til enhver hva de vil definere det som. 

Anonymkode: 19b5d...fee

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, etter å ha blitt kalt tynn, spinkel og mager av feite folk så lenge jeg kan huske (sist for noen uker siden) så klarer jeg faktisk ikke lenger å se det🤔 Og klærne man kan få tak i på Zalando er ikke bare til «store» folk, men faktisk feite. Så er det opp til enhver hva de vil definere det som. 

Huffameg da, stakkars deg. 

Anonymkode: 93e5e...0e3

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bare lage deg en egen tråd om det du har på hjertet ang hva man kan kalle feite/store damer? Fatter du ikke at du ikke er velkommen i denne tråden? Gå vekk!

Anonymkode: 551c8...914

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er negtiv ladet og helt unødvendig å bruke

Anonymkode: 95ba0...47e

Tjukk er tjukk altså. 

Anonymkode: 952de...5c0

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bare lage deg en egen tråd om det du har på hjertet ang hva man kan kalle feite/store damer? Fatter du ikke at du ikke er velkommen i denne tråden? Gå vekk!

Anonymkode: 551c8...914

Men jeg har jo ikke noe på hjerte? Hvorfor ødelegger du HI sin tråd ved å diskutere ordbruken til folk? Kan du ikke lage din egen tråd om hva man kan kalle feite/store damer og hva som er akseptert? Jeg har gitt HI råd om hvor hun kan kjøpe bukser og sendt linker, slik hun etterspurte. Hvorfor mener du da at jeg ikke er velkommen? Og hvem er du til å be meg gå vekk? Det er ikke en gang din tråd😂 Nå vet jeg ikke om du er tjukk i kroppen, men det er ihvertfall ingen tvil om at du er tjukk i hodet.

Gå vekk og slutt å diskuter. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tynn og spinkel er vel positive ord. Prøv å huske på at de som lider av fedme, spesielt kvinner da man generelt verdsetter kvinner etter utseende,lever i et samfunn som hater kroppen deres. Et samfunn der de nesten aldri ser noen av deres egen størrelse fremstilt positivt og der de diskrimineres i veldig mange settinger. Og der de fleste ser ned på dem.

Du lever i et samfunn som fremstiller din kropp som det optimale. Så selv om noen overvektige er sleivete i kjeften, så går ikke du rett ut etterpå og blir bombardert med et ideal du ikke greier å oppfylle. Det er der forskjellen ligger, selv om det selvsagt ikke er greit at folk kommenterer kroppen din slik, det er selvsagt ikke hyggelig for deg.

Anonymkode: 6ab9d...646

Skrevet

Brukte kappahl da jeg var større (48). Er nå 40-42 og da passer Floyd best. 

Anonymkode: efcaf...524

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tynn og spinkel er vel positive ord. Prøv å huske på at de som lider av fedme, spesielt kvinner da man generelt verdsetter kvinner etter utseende,lever i et samfunn som hater kroppen deres. Et samfunn der de nesten aldri ser noen av deres egen størrelse fremstilt positivt og der de diskrimineres i veldig mange settinger. Og der de fleste ser ned på dem.

Du lever i et samfunn som fremstiller din kropp som det optimale. Så selv om noen overvektige er sleivete i kjeften, så går ikke du rett ut etterpå og blir bombardert med et ideal du ikke greier å oppfylle. Det er der forskjellen ligger, selv om det selvsagt ikke er greit at folk kommenterer kroppen din slik, det er selvsagt ikke hyggelig for deg.

Tynn, spinkel og mager positive ord? Er du seriøs eller? Det er noen som lider av undervekt også. Det er ikke slik at det er mer akseptert å være tynn. Da jeg var yngre  måtte jeg gå med joggebukser med snøring fordi der ikke fantes noen bukser som passet. Var for tynn! Når ble syltynne folk framstilt positivt? Kroppen min blir i dag fremstilt som optimal og jeg er normalvektig mtp BMI, men likevel er det alltid de feite som sier at jeg er så tynn. Selv tåler de ikke å høre noe om vekta deres og det er såå fy å kommentere vekta til feite folk, men at feite folk kommenterer vekta til de spinkle det er greit liksom. Sist for noen uker siden kommenterte en kollega av meg vekta mi. Hun sa: «du er så mager og tynn, det er jo nesten ikke noe kjøtt i deg». Da hiver ei annen seg på og sier «trener du eller hvorfor er du så tynn egentlig». Hun som ga meg den første kommentaren er så feit at fettet buler ut. Hun bruker den største størrelsen i arbeidstøyet vårt og det ser likevel ut som skinnet på pølsa. Hadde det vært greit om jeg hadde svart «jeg er normalvektig, men hvorfor er du så smellfeit? Det er jo ikke annet enn fett i deg».

Uansett, denne tråden er ikke en vektdiskusjons tråd. Jeg har heller IKK sagt at HI er feit, jeg forteller bare at Zalando har klær til feite folk. Den smellfeite kollegaen min som også er veldig høy handler klær der.

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tynn, spinkel og mager positive ord? Er du seriøs eller? Det er noen som lider av undervekt også. Det er ikke slik at det er mer akseptert å være tynn. Da jeg var yngre  måtte jeg gå med joggebukser med snøring fordi der ikke fantes noen bukser som passet. Var for tynn! Når ble syltynne folk framstilt positivt? Kroppen min blir i dag fremstilt som optimal og jeg er normalvektig mtp BMI, men likevel er det alltid de feite som sier at jeg er så tynn. Selv tåler de ikke å høre noe om vekta deres og det er såå fy å kommentere vekta til feite folk, men at feite folk kommenterer vekta til de spinkle det er greit liksom. Sist for noen uker siden kommenterte en kollega av meg vekta mi. Hun sa: «du er så mager og tynn, det er jo nesten ikke noe kjøtt i deg». Da hiver ei annen seg på og sier «trener du eller hvorfor er du så tynn egentlig». Hun som ga meg den første kommentaren er så feit at fettet buler ut. Hun bruker den største størrelsen i arbeidstøyet vårt og det ser likevel ut som skinnet på pølsa. Hadde det vært greit om jeg hadde svart «jeg er normalvektig, men hvorfor er du så smellfeit? Det er jo ikke annet enn fett i deg».

Uansett, denne tråden er ikke en vektdiskusjons tråd. Jeg har heller IKK sagt at HI er feit, jeg forteller bare at Zalando har klær til feite folk. Den smellfeite kollegaen min som også er veldig høy handler klær der.

Ro deg ned. Jeg sa ikke at mager er et positivt ord, jeg sa at tynn og spinkel er det. Det er helt klart veldig mye mer akseptert å være tynn, så lenge en ikke er veldig undervektig, det genererer bekymring, ikke forakt slik fedme gjør. Åpne Instagram, løft blikket til reklameplakater, slå på en tv-serie eller en film. Hvem ligner de attraktive og vellykkede superstjernene mest på? Deg eller kollegaen din? Se på kommentarene på Instagramprofilen til en hvilken som helst tynn modell og så på en plus size-modell. Hvem får mest hat? Og er det mulig å forklare det plus size-modellen får som misunnelse? 

Din overvektige kollega undrer seg sikkert seriøst over hvordan du kan holde deg så slank fordi hun ikke klarer det selv. Det er ikke greit at hun kommenterer kroppen din, og ja du blir nok irritert, men føler du deg verdiløs fordi du har normal bmi?

Skrevet

Jeg er glad i jeansene til HM. De som det står «shaping» printet på innsiden av linningen på. 

De har høyt liv, flater ut bilringen og former rumpe og lår fint.

Har vært fornøyd med Floyd også, men de blir fort utvasket og nuppete, så de må byttes ut ofte. 

Anonymkode: 18066...911

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du verden! Tynn eller tykk, du er i hvert fall utrolig slitsom og usjarmerende. 

For et trettende menneske du er. 

Anonymkode: 0cbc9...eed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...