Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #1 Skrevet 13. juli 2019 I følge denne artikkelen: https://hbr.org/2019/06/research-women-score-higher-than-men-in-most-leadership-skills ...så er det forsket på menn og kvinner som ledere, og kvinner gjør det, angivelig, bedre som ledere enn menn. Kanskje stemmer det litt når jeg tenker etter, men jeg har også opplevd kvinner som dårlige ledere altså. Hva er deres erfaringer med kvinnelige ledere? Anonymkode: ba71d...985
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #2 Skrevet 13. juli 2019 Min erfaring etter 2 kvinner og en mann i samme stilling, så er kvinnene definitivt best. De håndterer flere baller i lufta på en og samme gang og har bedre oversikt. Men klart, det kan jo være at jeg er uheldig med han som er leder nå. Anonymkode: c1d95...7c5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #3 Skrevet 13. juli 2019 Det stemmer med min erfaring, men jeg mistenker at kvinner i lederstillinger må gjøre det bedre enn menn (legge inn en større innsats) for å bevise at de lever opp til stillingen. Menn får fortsatt mer gratis. Anonymkode: 64e02...7c0
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #4 Skrevet 13. juli 2019 Noe jeg lagt merke til, når jeg tenker over det, er at kvinner har en mer, "vi-holdning". Menn er mer fokusert på å være sjef. Altså... Mannlige ledere har det med å ta på seg æren for å ha ledet et team. Han har vært flink. Kvinnelige ledere har det med å rose teamet for å ha prestert, gjennomført, noe, heller enn å ta æren selv. "Jeg er virkelig stolt av dere!". Anonymkode: ba71d...985
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #5 Skrevet 13. juli 2019 Kvinner er egentlig best på alt. Men mye ræl blant kvinner og😜 Anonymkode: c03b7...e2c
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #6 Skrevet 13. juli 2019 Jeg tror ikke at gode lederegenskaper er knytta til kjønn, men til personlige egenskaper. Selv har jeg hatt både gode og dårlige ledere av begge kjønn. Anonymkode: 0a8ba...f6e
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #7 Skrevet 13. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror ikke at gode lederegenskaper er knytta til kjønn, men til personlige egenskaper. Selv har jeg hatt både gode og dårlige ledere av begge kjønn. Anonymkode: 0a8ba...f6e Det er ikke det at de sier at, "kvinner er automatisk gode ledere". Men det forskningen deres sier er at, "blant de som er gode ledere er det en overvekt kvinner, og blant de gode kvinnelige lederne er gjennomsnittet for gode lederegenskaper litt bedre enn blant gode mannlige ledere". Anonymkode: ba71d...985
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #8 Skrevet 13. juli 2019 Min erfaring er at gode kvinnelige ledere er bedre enn gode mannlige ledere Men dårlige kvinnelige ledere er tusen ganger verre enn dårlige mannlige ledere Anonymkode: 281ee...739
the amazing spidermamma Skrevet 13. juli 2019 #9 Skrevet 13. juli 2019 Jeg har hatt gode og dårlige ledere av begge kjønn, jeg også. De dårlige sjefene var virkelig katastrofalt dårlige, og de burde aldri hatt personalansvar. Men en god sjef kan virkelig løfte en arbeidsplass. Den sjefen jeg har nå (kvinnelig), er flink til å inspirere, hun gir oss mye frihet, ansvar og tillit, men er likevel til stede og følger opp.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #10 Skrevet 13. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Noe jeg lagt merke til, når jeg tenker over det, er at kvinner har en mer, "vi-holdning". Menn er mer fokusert på å være sjef. Altså... Mannlige ledere har det med å ta på seg æren for å ha ledet et team. Han har vært flink. Kvinnelige ledere har det med å rose teamet for å ha prestert, gjennomført, noe, heller enn å ta æren selv. "Jeg er virkelig stolt av dere!". Anonymkode: ba71d...985 Godt poeng! Sjefen min sier alltid at han har ordna, når noen andre har gjort det. De gangene han bruker «vi skal se på det» så mener han meg... Anonymkode: c1d95...7c5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #11 Skrevet 13. juli 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: I følge denne artikkelen: https://hbr.org/2019/06/research-women-score-higher-than-men-in-most-leadership-skills ...så er det forsket på menn og kvinner som ledere, og kvinner gjør det, angivelig, bedre som ledere enn menn. Kanskje stemmer det litt når jeg tenker etter, men jeg har også opplevd kvinner som dårlige ledere altså. Hva er deres erfaringer med kvinnelige ledere? Anonymkode: ba71d...985 Det er personavhengig, ikke kjønnsavhenigig... Anonymkode: 7bc3a...52e
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #12 Skrevet 13. juli 2019 Jeg har sett flere artikler som sier det samme. Når det er sagt er det selvsagt mange dårlige kvinnelige sjefer og gode mannlige. Min kvinnelige sjef er elendig. Det var min forrige mannlige sjef også. Det de har til felles er at de først og fremst prioriterer egne ambisjoner. Begge har tatt ære for mitt arbeid når det har utmerket seg. Den kvinnelige kan også skryte av oss, men om noe er innovativt vil hun ha sitt eget navn på det. Slik hindrer hun mine muligheter og gjør at det er vanskelig for meg å bygge opp en portefølje som kan hjelpe meg videre. Det som da skjer er at de flinkeste bytter jobb så snart de har mulighet. I tillegg kan/kunne begge skjelle ut folk offentlig etc. Anonymkode: 50cbd...194
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2019 #13 Skrevet 13. juli 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er personavhengig, ikke kjønnsavhenigig... Anonymkode: 7bc3a...52e Selvsagt er det personavhengig. Men vet du ingenting om hva forskning og statistikk er??? Anonymkode: 29f43...f39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå