Gå til innhold

Ungen har laget seg ny ferievane

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han gidder ikke spise frokost eller lunch. Pirker litt i middagen før han går fra bordet. Men så kommer kvelden. Da får han ulvehunger. Spiser urolig mye kveldsmat. I kveld satt han med bordet fra klokken 20 til kl 21 og spiste. Klaget litt på vondt i magen da han la seg etterpå. Fikk ikke sove og kommer nå å sier det er fordi han er sulten. 

Jeg sa han fikk klare seg til i morgen tidlig, og at det er slik det blir når man hopper over alle måltider. Sa fra om at fra nå av MÅ han spise frokost, og litt middag som et minimum hvertfall. Gidder ikke dette styret her hver kveld hele ferien.

Var det for strengt? Han er snart 9 år. 

Anonymkode: dc63b...377

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La de styre på... Min har blitt vegetarianer i ferien. Jeg lar henne få prøve. De må få finne ut av ting selv. 

Anonymkode: ffe3a...a68

Skrevet

Tenker det er helt kurant. Han kan jo eventuelt få middagsrester til kvelds om han ikke spiser noe særlig ved middagstid. Det metter kanskje litt mer, og så dropper han ikke middag fordi han heller vil ha skiver senere, hvis han er tilbøyelig til det. 

Skrevet

Helt greit. Kanskje han lærer nå, at det er viktig med mat flere ganger om dagen. 

Anonymkode: eeac1...e8f

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han gidder ikke spise frokost eller lunch. Pirker litt i middagen før han går fra bordet. Men så kommer kvelden. Da får han ulvehunger. Spiser urolig mye kveldsmat. I kveld satt han med bordet fra klokken 20 til kl 21 og spiste. Klaget litt på vondt i magen da han la seg etterpå. Fikk ikke sove og kommer nå å sier det er fordi han er sulten. 

Jeg sa han fikk klare seg til i morgen tidlig, og at det er slik det blir når man hopper over alle måltider. Sa fra om at fra nå av MÅ han spise frokost, og litt middag som et minimum hvertfall. Gidder ikke dette styret her hver kveld hele ferien.

Var det for strengt? Han er snart 9 år. 

" Han fikk klare seg til i morgen tidlig..." 

Mistet all respekt for deg jeg. 

Anonymkode: d569b...023

Gjest Havfruene
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva for noe? Mistet all respekt? 

Hi, jeg er helt enig med deg. Barn idag er så uselvstendig at det gjør vondt. Du gjorde helt riktig nå! 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤦‍♀️

Han klarer seg fint til i morgen tidlig! 

Anonymkode: eeac1...e8f

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han har spist i en hel time før leggetid, så er det ikke greit å be om enda mer mat etterpå. Da er det å vente til frokost. Man begynner ikke å tilby nattmat selv om ungene har ferie! 

Anonymkode: fe7fe...fae

Skrevet

Det handler jo om å lære de ting også. Både jeg og datteren mister matlysten i varmen men jeg må jo lære henne at det skjer og at man må spise uansett fordi kroppen trenger det. 

Skrevet

Min har sluttet å like kumelk, liker bare geitemelk

Anonymkode: 44d8b...7fb

Skrevet

Jeg har ikke spesielt matlyst når sole steker som verst så skjønner han på en måte. Men litt må vi spise uansett. Vi har ikke endret rutinen, bare innholdet. Litt mer nøtter, frukt, salat og yoghurt enn brød og varme retter nå.  helt innafor at han måtte vente siden siste store måltid var såpass sent uansett. Men i dag, hør litt hva an kunne tenke seg til frokost da. Kanskje det ikke skal mer til enn å kjøpe frokostblanding.

Anonymkode: 37669...04e

Skrevet

9 år og klarer ikke ta seg litt mat selv...? 

Anonymkode: b048a...fe9

Skrevet

Jeg er ganske lik din sønn og mine unger er ganske like. Det er ikke pga at det er sommer, men at det er varmt vi ikke har matlyst så tidlig. Jeg har alltid vært slik sier mamma og når jeg tenker etter så er vel mamma slik også. Når det er varmt endrer vi litt på hva vi har i kjøleksapet og hva vi spiser for vi vet vi må spise, men vi må ha noe som vi orker å spise litt av. I år har begge ungene begynt å spise rislunsj som frokost/lunsj. Den tar de med seg for de vil heller spise den ute enn ved bordet. vi lager smootie noen dager når det er veldig varmt, da spiser de mye for det er kjølende. (Jeg skjønner fortsatt ikke at de liker å ha havregryn, jogurt, chia frø og mye frukt i den, men jeg er veldig fornøyd med at de syns det er godt. Men på denne måten får de mat i seg)

Anonymkode: 13242...b95

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

9 år og klarer ikke ta seg litt mat selv...? 

Selfølgelig klarer han det. Men jeg lot han ikke stå opp på natten for å spise.Har du litt tungt for det?

Skrevet

Takk for mange gode tips og fine svar 😊

Ungen overlevde til frokost, og har nå spist ro skåler frokostblanding.

Nå skal vi på stranda, og jeg har pakket med vannmelon, jordbær og nøtter. Kan leve ei stund på det 🙈

Ha en fin dag alle sammen 😊

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selfølgelig klarer han det. Men jeg lot han ikke stå opp på natten for å spise.Har du litt tungt for det?

Forstår ikke at han vekket deg i utgangspunktet, i den alderen tok jeg meg nå mat selv. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forstår ikke at han vekket deg i utgangspunktet, i den alderen tok jeg meg nå mat selv. 

Det er sommer. Jeg var våken og i stua. Men du har gått glipp av poenget.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for mange gode tips og fine svar 😊

Ungen overlevde til frokost, og har nå spist ro skåler frokostblanding.

Nå skal vi på stranda, og jeg har pakket med vannmelon, jordbær og nøtter. Kan leve ei stund på det 🙈

Ha en fin dag alle sammen 😊

Nøtter😱 merkelig at folk spiser det og overlever

Anonymkode: 208f1...6d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...