Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #1 Skrevet 12. juli 2019 Blir så kjapt sulten og slapp etter måltid. Orker ikke mye mat men må spise ofte. Det går fort fra å være helt ok mett til å få vondt i magen og bli skikkelig uggen/slapp. Tstt alt av prøver hos legen, som er fine. Begynner å bli lei av å alltid ha noe i nærheten, kan ikke reise på noe eller på besøk uten å alltid ha en energibar osv med meg.... Føler ikke jeg blir ordentlig mett heller, men bare at det er nok med mat og ikke orker mer. Så går det kanskje 1 til 2 timer så er jeg sulten.... Erfaring eller tips? Anonymkode: 83c70...f56
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #2 Skrevet 12. juli 2019 Ta en titt på hva du spiser først. At du blir slapp, sliten og uggen etterpå er jo fordi fordøyelsessystemet jobber (og det er et komplisert system som krever mye energi og fokus fra kroppen), og det er ikke uvanlig. - Vår besteforeldre generasjon hadde feks alltid "middagshvil", og det var en grunn til det. Nå i vår tid er det lite gunstig, og falt derfor bort for en generasjon eller to siden (... spørs jo hvor gammel den som leser dette er), men det betyr jo ikke at kroppen ikke har behovet lenger fordet. Jeg sliter selv endel med fordøyelsen. Får vondt, slapp og ubehag hver gang jeg spiser, spesielt middagsmat. Derfor gjør jeg som deg, spiser lite (lettfordøyelig mat) og ofte. Tror på generelt grunnlag at systemet har mer godt av litt mat hver 2.time,en tre hovedmåltider om dagen. Noen tåler sistnevnte fint, andre ikke. Kroppen er forskjellig. Nå har jeg nær sagt ingen sultfølelse, men kjenner at kroppen trenger påfyll ca hver 2. time og noen ganger før det. Lar den få det... 1/2 skive brød, litt frukt, smoothie (her kan man jo putte inn nær sagt alt, fra korn, proteiner grønt og frukt) eller lign. En periode drakk jeg herballife imellom måltidene, for ekstra kalorier og metthetsfølelse (IKKE som slankekur, men i tillegg til annen mat), det var greit fordøyelig og mettet bra. Anonymkode: 4653f...9af
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #3 Skrevet 12. juli 2019 Takk for svar. Hvordan ser en dag ut hos deg da? Med lettfordøyelig mat hver 2.time?🤗 Anonymkode: 83c70...f56
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #4 Skrevet 12. juli 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Hvordan ser en dag ut hos deg da? Med lettfordøyelig mat hver 2.time?🤗 Anonymkode: 83c70...f56 Bare hyggelig 🙂 Litt som de forslagene over. Kommer litt an på hvordan arbeidsdagen er... Jobbet skiftarbeid frem til nylig, da var det ikke så lett. Gikk endel i kjeks feks. Nå har jeg tilgang til kjøleskap, og da er det lettere å ha klart ting til feks en smoothie (kjøpt meg sånn liten sak som er blender og glass i et) eller herballife shake. Når det er mye møter osv, eller jeg er på fritiden, har jeg alltid noen knekkebrød, evt banan o. lign i vesken. Har også kjøpt meg noen mini kjøleelement fra søstrene grene (men det går også å klippe til en svamp, fukte den og legge i en ziplock pose i fryseren) som holder matpakke fersk. Lettfordøyelig mat for meg er feks lyst brød og knekkebrød, rent skinke eller kalkunpålegg, syltetøy, salat, frukt, og supper. Av en eller annen grunn blir jeg alltid dårlig av kylling til middag, og rødt kjøtt. Svin går stort sett bra. Ris er ok, ikke pasta eller poteter. Må følge litt low fodmap (spesielt med frukt) , for mye sukker og melkeprodukter bl. a. gir meg vondt i magen, diaré og oppblåsthet. Anonymkode: 4653f...9af
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #5 Skrevet 12. juli 2019 Kamskje du må jobbe litt for å utvide magesekken. Da kan du spise mer uten å bli "full" og kan holde lenger før du blir sulten igjen. Det har mye med vanen å gjøre at du føler du må spise hele tiden. Hvis du spiser så ofte du sier tror jeg kanskje du har vennet kroppen din til å brenne nesten bare karbohydrater. Evnen til å forbrenne fett er trenbar. Trener du deg opp til brdre fettforbrenning vil karbohydratlagrene holde lengre og du kan gå lengre uten å føle deg veldig sulten. Anonymkode: 95df6...53b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå