Gå til innhold

Spleis.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der er det mange som tigger, jeg gir ikke.

Selvom du har et sykt barn eller kreft så tigger du ikke på nettet.

Jeg hadde aldri gjort det, synes det er en uting.

Støtter dere det eller liker dere det ikke heller ?

Anonymkode: b9caa...2c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror man skal være forsiktig med å være så bastant.

Om du plutselig stod i en situasjon hvor du eller ditt barn kan redde livet hvis dere får økonomisk hjelp til behandling i utlandet, som dere ikke får dekket gjennom det norske helsevesenet , og du og ingen av dine nære ikke hadde økonomisk mulighet til å betale for det... er du 100 % sikker på at du heller ikke da ville bedt noen om hjelp?

Anonymkode: 28c91...992

Skrevet

Heller ikke sans for slik tigging..

Anonymkode: a3b3c...13d

Skrevet

Lett å si til du står der selv med en dødelig sykdom det finnes en medisin for som KAN virke. Bare at denne medisinen får man ikke i Norge. Min venninne fikk dekket livsviktig behandling via spleis og kan nå gå igjen. Før det var hun avhengig av rullestol og hjelp. Legene mener at hun kan begynne å jobbe om et par år om fremgangen fortsetter. 

Jeg støtter aldri fremmede, men er det bekjente koster det ikke mye å kunne bidra. 

Anonymkode: 14863...168

Skrevet

Desperate mennesker tyr til desperate metoder. 

Er mindre giverlysten når jeg leser «til bursdagen min i år........» 

Anonymkode: fd9bc...cb2

Skrevet

Å dømme og å rakke ned på andre, synes jeg er en uting. 

Anonymkode: 87016...aff

Skrevet

Du tok frem et dårlig eksempel. Barn og kreft er det verd å tigge for og redde. Og jeg vil jo tro det meste annet er prøvd, tømt alle konti, tatt opp det som kan tas opp av lån. Det er vel også slik at man kan se om det er reelt eller ikke på siden der.

Men sånne som de som måtte fikse bilen og derfor ikke hadde råd til å reise på ferie i sommer gir jeg ikke til. Det er bare ren tigging, ingen livsviktig greie de trenger penger til.

Anonymkode: e48f6...346

Skrevet

Det å redde et liv, der staten sier nei, kunne jeg god gjort. 

Det å bidra for at kreftsyke voksne skal få huket av Disneyland og sydenturer på «the bucket list», gjør jeg ikke. Da gir jeg heller til Redd Barna. 

Når mor legger ut spleis, slik at datteren skal kunne avansere i turn, og det er for dyrt. Da gir jeg ikke. Spesielt når jeg vet at det skyldes mange dårlige valg. Der mor røyker, har iPhone x og var i syden med venninner i jula. 

Det som er synd, er at mange av disse spleistrådene, er opprettet for folk som er heldige å ha et nettverk rundt seg. De uten nettverk forsvinner dessverre i mørket, uten at bien legger merke til det - og de ønsker jeg egentlig å hjelpe mer. 

Anonymkode: 907f9...632

Skrevet

Jeg er selektiv i hvem jeg hjelper, og ser an grunnen.

Da en nabo fikk kreft med spredning og de tilbød livsforlengende behandling i Tyskland som de ikke tilbyr her så hjalp jeg. Her i Norge fikk hun beskjed om at hun hadde max et halvt år igjen og det eneste de kunne gi henne var lindrende behandling, mens i Tyskland fikk hun livsforengende behandling og levde nesten i 2 år etterpå før hun døde. Når barna gikk på barneskolen er 2 år ekstra med dem veldig viktig (ene sønnen hennes gikk i klassen til min). Da støttet jeg.

Men jeg støtter ikke de som lager en spleis til bursdagen sin fordi de ønsker å oppgradere hagen altså.

Anonymkode: 82cc5...8c4

Skrevet

Jeg hadde i alle fall tatt opp et lån i steden for og tigge, det synes jeg er en svært frekt

Skrevet

måte

Skrevet

Lett å si til du selv står der med et dødssykt barn. Utrolig hva man skal være "for god til" Ville du virkelig satt stoltheten din over ditt barns liv? 

Anonymkode: b8b33...4a1

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Lett å si til du selv står der med et dødssykt barn. Utrolig hva man skal være "for god til" Ville du virkelig satt stoltheten din over ditt barns liv? 

Anonymkode: b8b33...4a1

hadde ikke tigget koste hva det koste vil. hadde heller tatt opp et lån

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hadde ikke tigget koste hva det koste vil. hadde heller tatt opp et lån

Om du ikke hadde mulighet til å få lån og ikke hadde noe å selge, hva hadde du da gjort?

Skrevet

Om du ikke hadde mulighet til å få lån og ikke hadde noe å selge, hva hadde du da gjort?

men det har jeg 100%

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

men det har jeg 100%

Og det tror du alle har?

Skrevet

Og det tror du alle har?

jeg mener at det er frekt, du får mene det du vil. Enig blir vi ikke

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg mener at det er frekt, du får mene det du vil. Enig blir vi ikke

Du vil ikke svare på spørsmålene, med andre ord.

Kan du virkelig ikke forstå at de som ikke har noen muligheter kanskje ber andre om hjelp for å redde barnet sitt? Ville ikke du gjort det samme om du visste det fantes en mulighet til å redde barnet ditt, en mulighet som du og dine nærmeste ikke hadde mulighet til å finansiere selv? I så fall håper du du og dine barn får en lett livsreise uten særlig motstand...

Skrevet
På 13.7.2019 den 10.38, Anonym bruker skrev:

Jeg er selektiv i hvem jeg hjelper, og ser an grunnen.

Da en nabo fikk kreft med spredning og de tilbød livsforlengende behandling i Tyskland som de ikke tilbyr her så hjalp jeg. Her i Norge fikk hun beskjed om at hun hadde max et halvt år igjen og det eneste de kunne gi henne var lindrende behandling, mens i Tyskland fikk hun livsforengende behandling og levde nesten i 2 år etterpå før hun døde. Når barna gikk på barneskolen er 2 år ekstra med dem veldig viktig (ene sønnen hennes gikk i klassen til min). Da støttet jeg.

Men jeg støtter ikke de som lager en spleis til bursdagen sin fordi de ønsker å oppgradere hagen altså.

Anonymkode: 82cc5...8c4

Enig i dette.

Anonymkode: cac2a...03c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...