Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #1 Skrevet 12. juli 2019 Hvordan takler men det når det ene settet av besteforeldre holder regnskap over hvor mye de ser barnebarna i forhold til det andre og blir sure dersom de ser dem mindre? Spesielt dersom det besteforeldreparet bor et godt stykke unna Anonymkode: 89eea...6b9
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #2 Skrevet 12. juli 2019 Snakker med dem og sier ting direkte, men ikke ufint. Kanskje bare snu på situasjonen - hvordan ville de følt det om de bodde nær dere og ikke skulle få møte barnebarnet oftere enn de andre som bor langt avgårde og ikke gjør det mulig å ses ofte? Jeg tror "regnskapet" handler om frykt for at de ikke skal få så godt forhold til barnebarna. Men der kan dere jo alle være aktive for å sikre et godt forhold, de kan skrive brev (det er håndfast for ungene) og ungene kan svare med brev og tegninger, dere kan snakke sammen på telefonen og ev. skype osv. Hvor godt forhold man får til sine besteforeldre har ikke nødvendigvis så mye med nærhet og avstand å gjøre, men oppriktighet og kjemi. Anonymkode: 4e1db...143
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #3 Skrevet 12. juli 2019 Det ene bestforeldreparet hos oss fører regnskap hvor mye barna er hos de andre besteforeldrene men det er ikke sånn at de ønsker å ha nær forhold til barna. De hadde god anledning til det men takket nei. Barna har aldri vært alene med dem og storebror er nesten 10år. De bare ønsker at barna er like lite hos de andre. Kanskje samme sak hos dere? Hvor langt unna er de? Mine barn er hos besteforeldrene (de som vil ha dem) hele sommerferier og vinterferier. Kanskje det kan ordnes slik at barna blir hos dem i ferier. Anonymkode: fe080...d05
Superdolly Skrevet 12. juli 2019 #4 Skrevet 12. juli 2019 Det hadde jeg ikke orket å engasjere meg i, og jeg hadde rett og slett gitt dem beskjed om at de fikk slutte med det tullet der dersom de forsøkte å dra meg inn i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå