Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #1 Skrevet 12. juli 2019 Jeg får det ikke til. Føler det blir slemt og redd de vil ta det ille opp. Men klør etter å påpeke en del ring. For eksempel min mor, når hun har vært på en overnatting på en primitiv campingplass i Norge så er det hennes ferie der går i. Vi går vite alt om alle som var på campingplassen, hver busslomme hun har stått på og ALT som skjedde. I rommet er det kanskje folk som har vært på unike ferier og opplevd utrolig spennende ting. Men de kommer ikke til orde, hun driter i andre sone ferier og opplevelser. Jeg synes dette er så merkelig, for hun finnes ikke selvopptatt ellers. Verdens snilleste. Men akkurat når det kommer til å å fordele ordet, gi og ta i samtaler er hun så tankeløs. Anonymkode: d8e7c...1cd
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #2 Skrevet 12. juli 2019 Oi, beklager alle feila. På mobil, sitter på i en bil. 😄 Anonymkode: d8e7c...1cd
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #3 Skrevet 12. juli 2019 Ja, i sånne situasjoner, så kan jeg fint si noe sånn som «Mamma, nå snakket Berit» eller noe i den dur. Jeg er ikke like god til å ta min far Anonymkode: 239bf...c33
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #4 Skrevet 12. juli 2019 Sånn er min mor også, men vi vet det så hører med ett halvt øre og smiler litt for oss selv . Men jeg har ett større problem med min far, han bor langt unna så bor hos oss når han kommer. Han sier mye som ikke egner seg og høre for min små barn. Han lager ekstremt mye lyder smatter, fiser og raper.men han synes jeg det er kjempe vanskelig å si noe til. Kommentere måten han prater på men da latterliggjør han meg bare. Anonymkode: c82b2...0fc
Superdolly Skrevet 12. juli 2019 #5 Skrevet 12. juli 2019 For det første så kan det jo hende at din mors overnatting på en primitiv campingplass i Norge er spennende og interessant for henne, så å gjøre det mindre verdt enn andres ferier er dårlig gjort. For det andre så hadde jeg ikke hatt noen problemer med å høre litt på henne, og så høre på de andre. Og jeg kunne fint ha minnet henne på ikke å avbryte. Som en over foreslår: "Mamma, nå snakker Berit og jeg vil gjerne høre på henne." Jeg kunne også fint ha føyd til en setning om at jeg godt kunne høre mer på mamma etterpå, når Berit var ferdig med å snakke. Og jeg ville gjort det på en vennlig måte, fordi du sier at det skyldes tankeløshet.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #6 Skrevet 12. juli 2019 Man kan ikke oppdra voksne folk. Så nei. De sier ofte enkelte ting som ikke egner seg men sånn er det når en blir eldre. Tiden løsner enkelte bremser. Mora di liker den ferien. Jeg ville hørt på henne. Anonymkode: 475b8...b15
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #7 Skrevet 12. juli 2019 Ikke på sånne ting som du forteller om her, men om hun poster noe tvilsomt på Facebook eller lignende får hun beskjed. Feks linker til noe fra Document eller lignende (hun har ikke gjort det enda, men for p gi et eksempel). Huk har ikke like god kildekritikk alltid. Anonymkode: e9bf7...726
Pobie Skrevet 12. juli 2019 #8 Skrevet 12. juli 2019 Nei korrigerer selvfølgelig ikke foreldrene mine som om de var 4 år gamle barn. Gjør ikke det med andre voksne, og de gjør ikke det mot meg, så jeg ydmyker ikke mine egne foreldre på den måten. Når man prater med voksne mennesker må man akseptere at noen kan være sære eller rare, og man må bare tåle det uten å ydmyke dem foran hele gruppen.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #9 Skrevet 12. juli 2019 17 minutter siden, Pobie skrev: Nei korrigerer selvfølgelig ikke foreldrene mine som om de var 4 år gamle barn. Gjør ikke det med andre voksne, og de gjør ikke det mot meg, så jeg ydmyker ikke mine egne foreldre på den måten. Når man prater med voksne mennesker må man akseptere at noen kan være sære eller rare, og man må bare tåle det uten å ydmyke dem foran hele gruppen. Men du ydmyker gjerne andre voksne folk ved å la dem bli avbrutt og ignorert når de snakker? Det er helt innafor? Anonymkode: 239bf...c33
Pobie Skrevet 12. juli 2019 #10 Skrevet 12. juli 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men du ydmyker gjerne andre voksne folk ved å la dem bli avbrutt og ignorert når de snakker? Det er helt innafor? Anonymkode: 239bf...c33 Hæ? Hvis det er en annen person som avbryter er det jo ikke JEG som ydmyker noen? Andre voksne er ansvarlige for seg selv. Da kan den som blir avbrutt si ifra.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #11 Skrevet 12. juli 2019 1 time siden, Pobie skrev: Nei korrigerer selvfølgelig ikke foreldrene mine som om de var 4 år gamle barn. Gjør ikke det med andre voksne, og de gjør ikke det mot meg, så jeg ydmyker ikke mine egne foreldre på den måten. Når man prater med voksne mennesker må man akseptere at noen kan være sære eller rare, og man må bare tåle det uten å ydmyke dem foran hele gruppen. Man bør jo ikke korrigere dem foran hele gruppen, men å gi beskjed er helt innafor Min mor er svært nysgjerrig (hun kaller det interessert) og kan finne på å nærmest forhøre folk. Det gir jeg henne tilbakemelding på. Hun oppfattes fort uhøflig og jeg syns det er bedre å minne henne på at nå tråkker hun over streken enn at andre skal le av henne eller synes hun er slitsom. Jeg gjør det selvsagt i enerom, men det å bikke 80 gir en ikke fripass fra alminnelig høflighet, altså. Anonymkode: dc8c4...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå