Gå til innhold

Grrr, eks og svart arbeid (igjen)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som tidligere har ment at jeg er bitter osv fordi jeg ville melde fra om min eks svarte jobbing. Ville ikke dere også reagert hvis dere fikk under minstebidrag pga han ikke har full betalingsevne, men skal nå på sin 4. utenlandstur på 3/4 år (ikke lavprisferie heller nei), kjøper seg bil cash (ikke ny bil altså), kjøper seg elsykkel, har HØY husleie, kjøper dyre merkeklær til seg selv og barna? Jeg synes i hvertfall dette ikke er greit nei. 

Og nei, han har ikke kredittkort el forbrukslån, da han ikke kan få dette. 

Anonymkode: a4c9f...1df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at du vet alt for mye om din eks økonomi. 

 

Anonymkode: 9f5fe...ff5

Skrevet

Selvsagt skal du melde! Norge takker deg, slimåler som han der bør selvsagt tas, akkurat som andre snyltere, og du skylder også dine barn å melde ham for å gi dem en bedre økonomisk framtid. Meld med fryd, ta en skål og en fest og en dans når du har gjort det, meld ham gjerne fortløpende og gjentatt og legg ved alt du har av bevis, om det ikke fører fram i første omgang.

Skrevet

Meld, meld, meld og for avvekslings skyld: Meld igjen!

Anonymkode: 92b5d...832

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at du vet alt for mye om din eks økonomi. 

 

Anonymkode: 9f5fe...ff5

Ok?

Anonymkode: a4c9f...1df

Skrevet

Hvorfor melder du han ikke? Du fikk jo mange svar på dette sist og flesteparten anbefalte deg å melde han

Anonymkode: e9934...db8

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok?

Anonymkode: a4c9f...1df

Hvis du vet nøyaktig hvor hver krone kommer fra, så vet du for mye. 

Anonymkode: 9f5fe...ff5

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor melder du han ikke? Du fikk jo mange svar på dette sist og flesteparten anbefalte deg å melde han

Anonymkode: e9934...db8

Har meldt via div nettsider, + ringt nav. Skatteetaten må man også ringe til, da det ikke er mulig via nettet. Har ikke tatt steget og ringt de enda...

Anonymkode: a4c9f...1df

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du vet nøyaktig hvor hver krone kommer fra, så vet du for mye. 

Anonymkode: 9f5fe...ff5

Vet ikke det, men vet jo at han jobber svart, da dette er noe han er åpen om.  

Anonymkode: a4c9f...1df

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke det, men vet jo at han jobber svart, da dette er noe han er åpen om.  

Anonymkode: a4c9f...1df

Jeg tjener også penger på si. Men jeg tjener de lovlig uten å skatte av de. Kan tjene inntil 6000 per kunde faktisk og det er lovlig. 

Anonymkode: 9f5fe...ff5

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tjener også penger på si. Men jeg tjener de lovlig uten å skatte av de. Kan tjene inntil 6000 per kunde faktisk og det er lovlig. 

Anonymkode: 9f5fe...ff5

Men det gjelder bare for ting du ikke jobber med. En snekker kan ikke sette opp garasjer og verandaer og bare ta 6000 kr skattefritt, en frisør kan ikke klippe hele nabolaget og ta under 6000 kr.

Den regelen gjelder bare for arbeid i andre bransjer enn den du jobber med, så er du regnskapsfører kan du strikke barnetøy på si og ta litt penger, eller er du elektriker kan du pusse båten til naboen og ta inntil 6000 kr.

Jeg regner med hi snakker om å jobbe svart i bransjen han jobber i til daglig også.

Anonymkode: 023ab...83f

Skrevet

Ja du er bitter, ingenting annet...

Anonymkode: 72fd0...412

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har meldt via div nettsider, + ringt nav. Skatteetaten må man også ringe til, da det ikke er mulig via nettet. Har ikke tatt steget og ringt de enda...

Anonymkode: a4c9f...1df

Ikke utsett det, bare ring dem. Du skal kunne være anonym selv om du ringer. Ev. kan du vel sette på en slik sperre slik at tlf.nummeret du ringer fra ikke synes hos mottaker?

Anonymkode: fa4d6...a0b

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke utsett det, bare ring dem. Du skal kunne være anonym selv om du ringer. Ev. kan du vel sette på en slik sperre slik at tlf.nummeret du ringer fra ikke synes hos mottaker?

Anonymkode: fa4d6...a0b

Ja har prøvd å ringe, men det er stor pågang, vennligst ring igjen senere.....

Anonymkode: a4c9f...1df

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja har prøvd å ringe, men det er stor pågang, vennligst ring igjen senere.....

Anonymkode: a4c9f...1df

Da ringer du dem igjen :) Ikke gi deg på dette, den mannen må stoppes!

Anonymkode: fa4d6...a0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...