Gå til innhold

Erfaring med vold i hjemmet og straff?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dersom en mann banker dama (eller omvendt), i påsyn av et barn. Hva slags straff får man da? 

Anonymkode: 63841...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, det kommer ann på om hun anmelder. 

Om det er fysiske bevis ( blåmerker ect) 

 

Stort sett så kan bare mannen nekte for det, med mindre barna kan støtte mor. Men da også viktig at mor ikke sier til barna hva de såg, da dette blir sett på som manipulering. ( barnevern vil evt ha samtale med barna) 

Ved anmeldelse til politi vil alltid barnevernet også bli koblet inn dersom barn kan ha sett hendelsen(e). 

Anonymkode: 7adc7...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ei venninne som opplevde dette for noen uker siden. Han nekter ikke for noe. Alt er tilstått. Hun vil ikke anmelde, men politiet har gjort det. Noen blåmerker og noe smerte etter slag hadde hun. 

Anonymkode: 63841...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet anmeldte for meg. Han fikk først 2 år og fem mnd i tingretten, så 3 år og tonene i lagmannsretten. Volden pågikk over åtte år, noe kunne bevises, men mye ikke. Barna var vitne til vold og ble selv utsatt for psykisk vold, noe «mild» fysisk også, men de nektet selv for det under tilrettelagt avhør. Likevel var deres atferdsmønster og reaksjoner forenelig med voldsofre sine reaksjoner. Barna og jeg ble også tilkjent en liten økonomisk erstatning. 

Saken var en psykisk påkjenning. Det tok nesten fire år fra politiet anmeldte til han sonet. I 2,5 år av disse årene fikk far kun begrenset samvær med barna under tilsyn. 

Alt var uansett verdt det. Jeg var et psykisk vrak, Eide ikke ryggrad og var eksmannen sin dørmatte. Han brukte meg som han ville, jeg hadde ingen egen vilje eller eget liv. Nå er jeg bygd opp igjen og står sterkt og barna får god og viktig hjelp!

Anonymkode: 49a74...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Politiet anmeldte for meg. Han fikk først 2 år og fem mnd i tingretten, så 3 år og tonene i lagmannsretten. Volden pågikk over åtte år, noe kunne bevises, men mye ikke. Barna var vitne til vold og ble selv utsatt for psykisk vold, noe «mild» fysisk også, men de nektet selv for det under tilrettelagt avhør. Likevel var deres atferdsmønster og reaksjoner forenelig med voldsofre sine reaksjoner. Barna og jeg ble også tilkjent en liten økonomisk erstatning. 

Saken var en psykisk påkjenning. Det tok nesten fire år fra politiet anmeldte til han sonet. I 2,5 år av disse årene fikk far kun begrenset samvær med barna under tilsyn. 

Alt var uansett verdt det. Jeg var et psykisk vrak, Eide ikke ryggrad og var eksmannen sin dørmatte. Han brukte meg som han ville, jeg hadde ingen egen vilje eller eget liv. Nå er jeg bygd opp igjen og står sterkt og barna får god og viktig hjelp!

Anonymkode: 49a74...608

Så utrolig trist å høre! Men flott å se at du og dere får den hjelpen dere trenger! 

Her er det snakk om vold som følge av å være beruset og irrasjonell. Ikke pågående over tid. Venninnen min er redd han skal havne i fengsel, men jeg tror ikke man gjør det av en engangshendelse? Eller?

Anonymkode: 63841...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Politiet anmeldte for meg. Han fikk først 2 år og fem mnd i tingretten, så 3 år og tonene i lagmannsretten. Volden pågikk over åtte år, noe kunne bevises, men mye ikke. Barna var vitne til vold og ble selv utsatt for psykisk vold, noe «mild» fysisk også, men de nektet selv for det under tilrettelagt avhør. Likevel var deres atferdsmønster og reaksjoner forenelig med voldsofre sine reaksjoner. Barna og jeg ble også tilkjent en liten økonomisk erstatning. 

Saken var en psykisk påkjenning. Det tok nesten fire år fra politiet anmeldte til han sonet. I 2,5 år av disse årene fikk far kun begrenset samvær med barna under tilsyn. 

Alt var uansett verdt det. Jeg var et psykisk vrak, Eide ikke ryggrad og var eksmannen sin dørmatte. Han brukte meg som han ville, jeg hadde ingen egen vilje eller eget liv. Nå er jeg bygd opp igjen og står sterkt og barna får god og viktig hjelp!

Anonymkode: 49a74...608

Så godt å høre at du nå er på beina igjen. Du er tøff, og jeg ønsker deg alt det beste på veien videre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig trist å høre! Men flott å se at du og dere får den hjelpen dere trenger! 

Her er det snakk om vold som følge av å være beruset og irrasjonell. Ikke pågående over tid. Venninnen min er redd han skal havne i fengsel, men jeg tror ikke man gjør det av en engangshendelse? Eller?

Anonymkode: 63841...9af

Det kan man selvsagt gjøre. Beruset eller ei. Selvpåført rus gjør at man skal dømmes som om man var edru. Han kan ende med bot, eller fengsel. 

Anonymkode: 5cc38...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kan man selvsagt gjøre. Beruset eller ei. Selvpåført rus gjør at man skal dømmes som om man var edru. Han kan ende med bot, eller fengsel. 

Anonymkode: 5cc38...6b6

Ok, der var jeg ikke klar over. Takk for svar 

Anonymkode: 63841...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye. Hos oss ble det henlagt av politiet pga bevisets stilling. To barn så på, så om ikke det er bevis vet ikke jeg.

Anonymkode: 6d356...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig trist å høre! Men flott å se at du og dere får den hjelpen dere trenger! 

Her er det snakk om vold som følge av å være beruset og irrasjonell. Ikke pågående over tid. Venninnen min er redd han skal havne i fengsel, men jeg tror ikke man gjør det av en engangshendelse? Eller?

Anonymkode: 63841...9af

At han er ruset skal ikke ha noe å si.

Det som betyr noe er hvor alvorlig volden var. Forskjell på å smekke til noen så de kanskje får en litt hoven leppe og å deise noen i bakken og sparke de når de ligger nede så resultatet blir brudd og indre skader.

Anonymkode: 94606...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At han er ruset skal ikke ha noe å si.

Det som betyr noe er hvor alvorlig volden var. Forskjell på å smekke til noen så de kanskje får en litt hoven leppe og å deise noen i bakken og sparke de når de ligger nede så resultatet blir brudd og indre skader.

Anonymkode: 94606...7c7

Ok. Takk :) 

Anonymkode: 63841...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...