Gå til innhold

Jeg er klar for barn, men ikke samboer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er snart 23 år og samboer er 26-år. Han er i full jobb, og medeier i firma, jeg jobber som frisørlærling, men har sikker jobb etter læretiden. Vi har vært samboere i 5 år, har enebolig, bil og en god, stabil økonomi! Sjefen min snakker stadig vekk om at jeg burde få barn snart, så med tanke på jobben og læretiden er ikke det noe problem. 

Jeg merker at nå som mange rundt oss begynner å få sitt første og andre barn at jeg blir bare mer og mer klar for å få barn. Men han vil vente. Jeg vet at han har sagt til en venninne av meg at han aldri hadde bedt meg ta abort hvis jeg ble gravid nå. 

Jeg har ett stort ønske om å bli gravid sånn at våre barn blir jevngamle med våre vennes barn, men han bryr seg ikke noe om dette. Vi har snakket om navn osv, men han sier hele tiden at vi må vente, men har ingen gode grunner..

What to do?

Anonymkode: 985d4...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er snart 26 og venter barn nr 2. Men hadde ei venninne i lignende situasjon, hvor hun var klar og ikke han. 

Hun blir 27 i år. Jeg fortalte at du vet aldri hvordan lang tid det tar, så hvis hun slutter med prevensjon nå og det tar et år å bli gravid å skal gå gravid i 9 mnd før barnet kommer så er hun nesten 29 og hvis de da venter med å slutte på prevensjon i tillegg så blir det enda senere. 

Det endte med at hu sluttet med p-piller og det viser seg at hun kommer til å ha litt vanskeligheter med å bli gravid grunnet manglende eggløsning så hun er veldig glad hun sluttet når hun sluttet😊

kanskje ikke svar på spm ditt men man vet aldri..

Anonymkode: 234a8...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er to om å få barn, så jeg mener absolutt at det er noe dere begge burde være enige om å få. Men når maner han det er ok å starte prøvingen? Få et svar på når også kan du spørre mer hva som er grunnen og så ta diskusjonen derfra. Klarer dere ikke å diskutere om det er aktuelt eller ikke så anbefaler jeg å ente med å få barn. Oppdragelse er noe som også krever å kunne kommunisere med hverandre.

Du er fortsatt veldig ung, så det er ikke noe stress enda. Og barn skal dere ikke få fordi "alle andre har det"... Det skal komme når det passer dere to. venner får ungen uansett, selv om deres venners barn er eldre. Mitt barn leker med søskenbarn og mine venners barn som er både 5 år eldre og 5 år yngre.. Du vil møte nye folk som har like gamle barn også, både på helsestasjon og i barnehage.

Anonymkode: a8a86...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...