Gå til innhold

Barn med forskjellige fedre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du når du hører om kvinner som har barn med flere forskjellige fedre? Selv har jeg tatt meg selv i å ikke synes noe særlig om det når det gjelder flere enn 2 barn. Ble nettopp introdusert for ei som har 5 barn med 5 forskjellige fedre. Det gjorde at jeg fikk et dårlig inntrykk av henne.

Anonymkode: 07927...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver etter beste evne å ikke dømme noen. Det er sjelden man vet historien til folk.

Anonymkode: da5bc...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 barn med 2 menn og er singel. Jeg var naiv i ungdommen, møtte en mann som var topp i noen år før sannheten kom frem. Det er ikke noe galt med meg

Anonymkode: 02270...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv noen barn med eksen og nytt barn med ny. 

Ei venninne har 3 barn med 3 forskjellige. Men det hører med til historien at det er mange år mellom alle barna og at flere av fedrene til barna våre behandlet oss dårlig eller gikk bak ryggen vår på ulike måter. Man får ny tro på folk etter en stund. 

Anonymkode: bfd0b...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke noe spesielt. Det angår meg ikke . Så lenge barna har det bra, har hverken jeg eller noen andre noe med h en fedrene er.

Anonymkode: 8be4a...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er barn med to forskjellige fedre, så tenker jeg ikke mye over det. 

Men hvis det er flere enn 2, så stusser jeg. 

Snakker vi 5 barn med 5 forskjellige menn, da dømmer jeg nord og ned. Da tenker jeg at vedkommende har elendig dømmekraft og antakelig ikke et særlig ryddig liv.

Anonymkode: f00a9...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke vendinger livet tar er ikke lett å forutse, så om man har barn fra langvarige, seriøse forhold, så er ikke det noe jeg løfter øyenbrynene for.

Men dessverre, det er noen jeg ikke klarer å forstå. F.eks. ei jeg vet om, hun kunne med fordel krysset beina et par ganger. Hun har ikke mindre enn åtte barn med fire-fem forskjellige menn. Og alle er de kjærlighetsbarn, må vite. Født noen få måneder etter de ble kjent. Det er ikke nødvendig i dagens samfunn, med all mulig prevensjon enkelt tilgjengelig. 

Dessverre finnes det også noen eksempler på kvinner som nær sagt lar (lot, nye regler gjør det vel vanskeligere) det gå sport i å få barn med stadig nye menn og hente ut alle de stønader og tilskudd som tenkes og ikke tenkes kan. 

Disse klarer ikke annet enn å dømme, i alle fall i mitt stille sinn og i anonyme fora. 

Anonymkode: 3fd9c...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mest at det nok er kaotisk å forholde seg til flere pappaer med ulike jobber, sivilstand, økonomi, interesse osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nyttårs barn skrev:

Tenker mest at det nok er kaotisk å forholde seg til flere pappaer med ulike jobber, sivilstand, økonomi, interesse osv

Tenker jeg også.. Hvordan skal man gjøre det med samvær, ferier og høytider? Får disse barna noen gang en helg, en ferie eller en jul sammen? 

Anonymkode: 07927...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ingenting om dama selv virker oppegående nok. Man skal ikke dømme noen før man har gått ei mil i noens sko osv. 

Anonymkode: 176cf...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å begynne å spekulere, men jeg prøver å ikke dømme og hvis hun ellers virker oppegående og er god mor, er det ingen grunn til å mene noenting.

Har en venninne med 5 barn med 3 forskjellige fedre og der ligger det ikke noe rart eller skandaløst bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sine grunner for brudd, og det kan være at man har vært uheldig med valg av partner, som at man har blitt forlatt flere ganger feks. Jeg har selv barn med to forskjellige, men er fortsatt sammen med nr to på niende året. Jeg skal ikke ha flere barn, men hadde det blitt brudd da barna var små, hadde jeg stoppet da uansett. Tenker vel ikke noe annet enn at jeg selv ikke ville valgt barn med enda flere pga logistikk, samarbeid, og ikke minst for barnas skyld.

Anonymkode: 31d29...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at de som har det har dårlig dømmekraft.

Ser det hos et fam.medlem. 3 barn med 3 forskjellige, har overhodet ikke kontroll på noe og har masse forbruksgjeld. Har ikke råd til ferie pga det (inntekten er god, men alt går jo til gjeld!?). 

Barna må arve klær av andre. De har nesten ikke noe. Går for lut og kaldt vann, og moren driver med sitt imens ene (bhg-alder) reker ute alene til langt på natt. 

Anonymkode: c34ca...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at de som har det har dårlig dømmekraft.

Ser det hos et fam.medlem. 3 barn med 3 forskjellige, har overhodet ikke kontroll på noe og har masse forbruksgjeld. Har ikke råd til ferie pga det (inntekten er god, men alt går jo til gjeld!?). 

Barna må arve klær av andre. De har nesten ikke noe. Går for lut og kaldt vann, og moren driver med sitt imens ene (bhg-alder) reker ute alene til langt på natt. 

Anonymkode: c34ca...45a

Tar dere vare på disse barna, ev. har dere kontaktet BV, eller står hele familien bare og ser på?

Anonymkode: 3851a...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange fedre noen har til barna sine er ikke alene utslagsgivende for hva jeg tenker om noen. Noen bekrefter det man måtte ha av fordommer, andre ikke. Har de alt på stell og tar godt vare på disse barna, og helst har et ok forhold til fedrene, så må de få leve sitt liv som de ønsker. Både Kate Winslet og Kate Hudson har jo f.eks. tre barn med tre fedre.

Anonymkode: 3851a...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 barn med 5 ulike fedre er drøyt. Man trenger ikke lage barn med alle man skulle innlede en romanse med...

2-3 barn med to ulike fedre tenker jeg ikke over...

Anonymkode: b4fb5...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...