Gå til innhold

Sykemelding og maxdato...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var sykemeldt til 6.mars, hadde maxdato 27.april. Hvis jeg blir sykemeldt si to uker nå, begynner de på nytt å telle til 26 uker igjen da? Eller blir det trekt sammen? 

Anonymkode: 1498b...a82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Du må jobbe fullt i et halvt år for at de skal begynne på nytt. 

Før det legger de sammen de to periodene. 

Anonymkode: fd164...512

Skrevet

Det kommer an på om sykemeldingen din er innenfor arbeidsgiverperioden eller ikke. Om du er sykmeldt i 2 uker, så er det innenfor de 16 dagene som arbeidsgiver skal dekke, og da teller de ikke i de 26 sykemeldingsfrie ukene du må ha for å opptjene fulle rettigheter igjen. 

Anonymkode: a5bb4...1f8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer an på om sykemeldingen din er innenfor arbeidsgiverperioden eller ikke. Om du er sykmeldt i 2 uker, så er det innenfor de 16 dagene som arbeidsgiver skal dekke, og da teller de ikke i de 26 sykemeldingsfrie ukene du må ha for å opptjene fulle rettigheter igjen. 

Ah, takk! Så om jeg blir sykemeldt feks 14 dager nå så har jeg likevel full opptjening i september? For da er det jo 26 uker siden jeg ble friskmeldt i mars... må bare ha det inn med teskje 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah, takk! Så om jeg blir sykemeldt feks 14 dager nå så har jeg likevel full opptjening i september? For da er det jo 26 uker siden jeg ble friskmeldt i mars... må bare ha det inn med teskje 

Fra paragraf 8-12 i folketrygdloven:

Et medlem som har vært helt arbeidsfør i 26 uker etter at vedkommende sist fikk sykepenger fra trygden, får igjen rett til sykepenger fra trygden i 248, 250 eller 260 sykepengedager. Ved vurderingen av om medlemmet har vært helt arbeidsfør, ses det bort fra perioder der vedkommende har mottatt sykepenger i arbeidsgiverperioden eller fra forsikringen for selvstendig næringsdrivende og frilansere for de første 16 kalenderdagene.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fra paragraf 8-12 i folketrygdloven:

Et medlem som har vært helt arbeidsfør i 26 uker etter at vedkommende sist fikk sykepenger fra trygden, får igjen rett til sykepenger fra trygden i 248, 250 eller 260 sykepengedager. Ved vurderingen av om medlemmet har vært helt arbeidsfør, ses det bort fra perioder der vedkommende har mottatt sykepenger i arbeidsgiverperioden eller fra forsikringen for selvstendig næringsdrivende og frilansere for de første 16 kalenderdagene.

Taaaakk!!!! :) 

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker jo litt spekulativt. Er man syk då er man syk. Da passer man ikke på å være borte i bare arbeidsgiverperioden...

Anonymkode: 138f9...8b8

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker jo litt spekulativt. Er man syk då er man syk. Da passer man ikke på å være borte i bare arbeidsgiverperioden...

Anonymkode: 138f9...8b8

Jeg kan godt bruke egenmelding og jeg. Sjefen vet jeg ikke kommer på jobb. Men det er «lettere» å bruke sykemelding for jeg må få en henvisning av legen så jeg må uansett dit. Jeg er ikke syk. Jeg er midt i en livskrise. Jeg har tenkt å jobbe, men jeg vet ikke om jeg klarer å fokusere på jobben nå 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...