Gå til innhold

Noen flere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med dårlig matlyst fortiden, jeg spiser nesten kun middag, drikker en del cola da, men har ikke gått verken opp eller ned på flere uker.

Jeg er glad jeg holder vekta, for jeg prøver og gå ned.

Spiser mest grønnsaker og protein til middag. kan spise en brødskive med skinke eller grove rundstykker med skinke og ost,men sliter likevel med og få opp matlysten.

Noen tips? Cola er ikke problemet her , fordi jeg har alltid drukket det og har hatt matlyst for det

Anonymkode: 43902...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Jeg er glad jeg holder vekta, for jeg prøver å gå ned»? 

Hva betyr det? 

Anonymkode: 3c6a0...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prøver å gå ned, men drikker store mengder cola? 

Og jo, cola kan være problemet. Det er så mye sukker og søtning i det at kroppen kan si "stopp", spesielt hvis du har drukket det mye over tid. Det påvirker bukspyttkjertelen som bl. a produserer enzymer som tarmen trenger for å fordøye maten, og produksjon av insulin og glukagon - som igjen er med på å regulere blodsukker, som igjen påvirker apetitt. 

Anonymkode: e28f4...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Du prøver å gå ned, men drikker store mengder cola? 

Og jo, cola kan være problemet. Det er så mye sukker og søtning i det at kroppen kan si "stopp", spesielt hvis du har drukket det mye over tid. Det påvirker bukspyttkjertelen som bl. a produserer enzymer som tarmen trenger for å fordøye maten, og produksjon av insulin og glukagon - som igjen er med på å regulere blodsukker, som igjen påvirker apetitt. 

Anonymkode: e28f4...5aa

fått beskjed av legen og drikke cola fordi blodsukker mitt er alltid på 1 eller 1,5 prosent som er altfor lite.

svar heller på det jeg spør om her

Anonymkode: 43902...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

fått beskjed av legen og drikke cola fordi blodsukker mitt er alltid på 1 eller 1,5 prosent som er altfor lite.

svar heller på det jeg spør om her

Anonymkode: 43902...97a

Hehehe. Legen satte deg på cola? Og du vil styre hva folk får svare? Kostelig.

Anonymkode: d9934...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som gidder og svare på det jeg spurte om :

hvordan få opp matlysten?

Anonymkode: 43902...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag deg mat som ser skikkelig god ut med masse fine farger på grønnsaker og frukt, og dander brødskivene eller middagstallerken fint, 🙂. Jeg pynter ofte skivene og middagstallerken min 🙂. For eksempel når vi har spaghetti med kjøttdeig så tar jeg en skål, legger oppi spaghetti, drysser på litt ost, tar på kjøttdeig i midten, leger på cherrytomater og rucola blader rundt, og drysser på litt mer ost til slutt, kjempegodt. 

Anonymkode: 031ff...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Lag deg mat som ser skikkelig god ut med masse fine farger på grønnsaker og frukt, og dander brødskivene eller middagstallerken fint, 🙂. Jeg pynter ofte skivene og middagstallerken min 🙂. For eksempel når vi har spaghetti med kjøttdeig så tar jeg en skål, legger oppi spaghetti, drysser på litt ost, tar på kjøttdeig i midten, leger på cherrytomater og rucola blader rundt, og drysser på litt mer ost til slutt, kjempegodt. 

Anonymkode: 031ff...e40

Dette høres veldig godt ut, er veldig glad i grønnsaker og frukt :) Spiser bare knekkebrød da jeg ikke liker brød så godt

Anonymkode: 43902...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Jeg er glad jeg holder vekta, for jeg prøver å gå ned»? 

Hva betyr det? 

Anonymkode: 3c6a0...2ff

IQ? 

Anonymkode: 0e4cd...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du prøver å gå ned, men drikker store mengder cola? 

Og jo, cola kan være problemet. Det er så mye sukker og søtning i det at kroppen kan si "stopp", spesielt hvis du har drukket det mye over tid. Det påvirker bukspyttkjertelen som bl. a produserer enzymer som tarmen trenger for å fordøye maten, og produksjon av insulin og glukagon - som igjen er med på å regulere blodsukker, som igjen påvirker apetitt. 

Anonymkode: e28f4...5aa

Hvor mye cola drikker du på en dag?

I tillegg til det 5aa skriver her så vil større mengder cola tappe kroppen for mineraler. Når du i tillegg spiser bare en gang om dagen så tappes du enda mer for viktige mineraler. Og ubalanser i mineralbalansen kan gi manglende matlyst.

Den legen din synes jeg du bør bytte ut, Hi, for det er ikke forsvarlig å drikke cola hele tiden om du har konstant lavt blodsukker. Har du fortalt legen at du bare spiser en gang om dagen? Og hva har legen gjort for å finne bakenforliggende årsaker til det lave blodsukkeret ditt? Når du har problemer med blodsukkeret ditt så er det jo ekstra viktig å få i seg riktig mat. Store mengder cola vil bare rote til blodsukkeret ditt enda mer.

Jeg forstår at du ikke ønsker å høre dette, ut fra svarene dine, men det er likevel viktig å si, for det er disse tingene som må gjøres noe med for å normalisere kroppen din.

Anonymkode: 11d0b...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

fått beskjed av legen og drikke cola fordi blodsukker mitt er alltid på 1 eller 1,5 prosent som er altfor lite.

svar heller på det jeg spør om her

Anonymkode: 43902...97a

Blodsukker måles ikke i prosent, og et blodsukker på 1 vil si at man er bevisstløs og nærmest død. 

Har du diabetes? 

Les deg opp og bytt lege! 

Anonymkode: 3c6a0...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Anonym bruker said:

Blodsukker måles ikke i prosent, og et blodsukker på 1 vil si at man er bevisstløs og nærmest død. 

Har du diabetes? 

Les deg opp og bytt lege! 

Anonymkode: 3c6a0...2ff

har medfødt hjertefeil,så har både lavt blodsukker, for lavt blodtrykk, for lav puls, så er ingenting i veien med meg..

Anonymkode: 43902...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodsukkeret har ingenting med hjertefeil å gjøre.

Seriøst?,?  Du burde trene mer tjukka 👊

Anonymkode: 21acb...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

har medfødt hjertefeil,så har både lavt blodsukker, for lavt blodtrykk, for lav puls, så er ingenting i veien med meg..

Anonymkode: 43902...97a

Hva er blodtrykket ditt på, da? Hvis blodsukkeret ditt er målt til 1% er vel blodtrykket ditt målt i bar? 

Anonymkode: 3c6a0...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonym bruker said:

Hva er blodtrykket ditt på, da? Hvis blodsukkeret ditt er målt til 1% er vel blodtrykket ditt målt i bar? 

Anonymkode: 3c6a0...2ff

hva er problemet ditt ? la være og skriv hvis du bare skal være frekk

Anonymkode: 43902...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...