Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Hva kan være årsaken til at en 3 år gammel hund, plutselig har begynt å knurre til tenåringene i huset ? Skjedd noen få ganger nå, han ligger på gulvet på mitt soverom og jeg sover. Den ene tenåringen kommer inn og sier til hunden at nå skal de på tur, da knurrer hunden plutselig ? Gjør det samme med den andre tenåringen. Kun i denne situasjonen den knurrer. De slår da på lyset, henter hundebåndet og roper på han. Og da går han med de på tur som om ingenting har skjedd. Startet helt plutselig for en uke siden, tenåringene pleier å bytte på å ta turen på morran. Så ikke noe nytt at de kommer for å hente hunden for å gå på tur. Hunden virker frisk, aktiv på tur som før så kan ikke se at den har smerter noe sted. Som kunne være årsaken til atferden. Anonymkode: 9317a...52b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 Det skjedde her også. Hunden ble plutselig veldig beskyttende overfor min mor,og begynte å knurre til oss barna. Jeg vet ikke hvorfor det skjedde,men vi ble rådet på det sterkeste å avlive hunden,men det gjorde vi ikke. Hunden ble omplassert til en enslig mann som var friliftsmann,og det gikk veldig bra. Det var akkurat som om hunden ble enmannshund plutselig,mulig den prøvde å sette seg over oss barna på rangstigen. Anonymkode: 42037...fd1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #5 Skrevet 11. juli 2019 Om synet holder på å bli dårlig, burde ikke hunden kjenne igjen lukten og kjenne igjen stemmene ? Anonymkode: 9317a...52b
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #6 Skrevet 11. juli 2019 Beskyttelse og dominans. Den føler seg over ungene på rangstigen og mener dd ikke har noe på rommet å gjøre. Hunden bør begynne å sove et annet sted. Anonymkode: 47855...a96
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #7 Skrevet 11. juli 2019 Den tror den «eier deg» er min første tanke. Er det knurring eller brumming? Min gamle hun på 12 år brummer til mannen om han skal gå tidlig morgentur. Han vil ikke opp, men blir med når båndet hentes. Helst vil han gå tur med meg, eller en sen morgentur. Er klokka før syv er det morragretten brumming. Anonymkode: 3ee32...c29
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #8 Skrevet 11. juli 2019 Jeg lurte også på om det er knurring eller brumming? Vår på 2,5 år har alltid brummet på mann og barn dersom de forstyrrer henne når hun er opptatt med noe, som sove, hvile eller se ut vinduet. Det er mer en "la meg være i fred"-lyd enn knurre-knurring. Hun har aldri blitt eller knurrer skikkelig på dem, og hun har et godt og vennelig gemytt, hun bare er veldig verbal av seg og lager generelt mange pussige lyder. Jeg tenker at hunden din er blitt voksen og mer morgentrøtt og murrer litt over å bli vekket, men kommer fort på bedre tanker. Anonymkode: 5e898...ac5
Superdolly Skrevet 11. juli 2019 #9 Skrevet 11. juli 2019 Jeg ville uansett ha tatt hunden til dyrlege og fått en skikkelig sjekk for å utelukke at den har smerter. Selv om du ikke kan se at den har smerter, så er noen hunder utrolig flinke til å skjule det. Forutsatt at hunden er frisk og fin, ville jeg ha testet litt ut for å finne ut grunnen til knurringen. Er den morgengretten og sur for å bli vekket? Forsøker den å beskytte deg? Det siste der er enkelt å teste: Stå opp før tenåringene kommer, lag litt lyd og sørg for at hunden vet at du har gått ut av rommet. Se hvordan den oppfører seg da, når de kommer inn. Men start hos dyrlegen.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #10 Skrevet 11. juli 2019 Det gjorde hunden vår med tenåringen her og, til han fant det for godt å angripe henne. Så han måtte avlives Anonymkode: 2dbbd...cda
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #11 Skrevet 11. juli 2019 Vi hadde hund da jeg var liten. Den begynte å knurre en gang jeg skulle kose med den. Jeg ropte på faen min og sa ifra. Han ba meg prøve å klappe hunden. Da beit den meg i armen men pappa klarte å forhindre at hunden fikk skikkelig tak. Hunden måtte selvfølgelig avlives.. Anonymkode: e4af5...570
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #12 Skrevet 11. juli 2019 Er det skikkelig knurring, eller ett murr og så opp og ut på tur? Mtp at hunden er 3 år og ferdig med tenårsingsfjaser o.l. høres det mer ut som om han har begynt å få ett bedre søvnmønster og sover dypere. Min eldste murrer om jeg vekker han for å gå tur, det har han gjort siden han var ferdig med tennårsingsgalskapen sin. Han yngste har alltid vært morragretten og murrer såfremt det er før tolv! Anonymkode: de00b...96c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #13 Skrevet 11. juli 2019 Min hund kan også brumle eller knurre hvis han sover veldig godt og ikke vil på tur og vi prøve rå løfte ham (han er en liten rase). Han kan også "glefse" hvis vi løfter ham likevel, men uten egentlig å prøve å bite (for selv om vi ikke tar bort hånden, blir det aldri noe egentlig bitt) . Det er helt klart for å si "Ligg unna, jeg orker ikke reise meg, vil være i fred". Ingen av våre tidligere hunder har gjort dette, men det er jo hundens måte å kommunisere noe på, og så sant den ikke biter eler er aggressiv, er det vel OK at man lar den få "snakke" på sin måte. Anonymkode: f6f8b...a7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå