Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Vi vurderer en mobilklokke til vår snart andreklassing, og lurer på hvilken vi bør velge. Har noen noe erfaring med en av disse klokkene? Gps-delen er vi ikke så opptatt av, det viktigste er at den er enkel å bruke, slik at barnet enkelt kan ringe oss hvis det er noe, og at det er enkelt for oss å få tak i barnet. Vil ha mulighet til å legge inn nummeret til oss foreldre og besteforeldre. Kom gjerne med positive og negative ting om begge klokkene 😊 Anonymkode: 92694...363
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #2 Skrevet 10. juli 2019 En andreklassing bør vel heller få telefon. Anonymkode: 4aa29...458
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: En andreklassing bør vel heller få telefon. Anonymkode: 4aa29...458 En andre klassing trenger ikke en slik klokke eller en telefon! Anonymkode: 3ca9a...149
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #4 Skrevet 11. juli 2019 En andreklassing har ingen behov for en telefon enda. I 1.klasse hadde omtrent ingen telefon, og vet det er en stund til mange av de får det å. Grunnen til hvorfor vi ønsker å gi han en mobilklokke, er fordi han ønsker å prøve seg litt mer alene hjemme. Gå hjem etter skolen, kunne gå til bussen på morgenen osv. Men vi har en lang vei til bussen, og den veien er ganske så øde. Han er også alene om å gå på bussen på denne stoppen. Og vi har heller ingen telefon i huset. Med en mobilklokke har han da mulighet til å ringe oss hvis det skjer noe til eller fra skolen, og vi har også mulighet til å få tak i han. Har skjedd ganske ofte at bussen er forsinket for eksempel, og da har den vært veldig forsinka å. Da er det fint å få tak i barnet sånn at vi får sagt ifra. Hi Anonymkode: 92694...363
Lille krøll Skrevet 11. juli 2019 #5 Skrevet 11. juli 2019 Min datter har XPLORA. Enkel å sende meldinger i appen. Kun de jeg legger inn som kan ringe. Tror det er 10 nr. Bra lyd, alarm, vibrerer, kamera, vanntett. Den sier fra når batteri begynner å bli lav så jeg vet når jeg må lade. Er fornøyd jeg. Hun er førsteklassing og veldig greit å ha på stranden, lekeplassen, kjøpesenter.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2019 #6 Skrevet 11. juli 2019 2 timer siden, Lille krøll skrev: Min datter har XPLORA. Enkel å sende meldinger i appen. Kun de jeg legger inn som kan ringe. Tror det er 10 nr. Bra lyd, alarm, vibrerer, kamera, vanntett. Den sier fra når batteri begynner å bli lav så jeg vet når jeg må lade. Er fornøyd jeg. Hun er førsteklassing og veldig greit å ha på stranden, lekeplassen, kjøpesenter. Så bra! Takk for svar 😊 Anonymkode: 92694...363
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #7 Skrevet 12. juli 2019 herregud ,la nå ungen være fri fra både mobil og de klokkene. Anonymkode: 149a1...3f0
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #8 Skrevet 12. juli 2019 På 11.7.2019 den 10.04, Lille krøll skrev: Min datter har XPLORA. Enkel å sende meldinger i appen. Kun de jeg legger inn som kan ringe. Tror det er 10 nr. Bra lyd, alarm, vibrerer, kamera, vanntett. Den sier fra når batteri begynner å bli lav så jeg vet når jeg må lade. Er fornøyd jeg. Hun er førsteklassing og veldig greit å ha på stranden, lekeplassen, kjøpesenter. Samme her! Vi er veldig fornøyd Anonymkode: 33a95...b23
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #9 Skrevet 12. juli 2019 Jeg ble overrasket over å se reklamen for de klokkene på TV. "For barn fra 4 år"... Hvorfor må de ha det? Det har blitt som en hvilepute for foreldre. Vi trenger ikke at barna skal fortelle oss hvor de skal, vi ser hvor de er på disse appene. Vi kan bare ringe dem hvis vi vil. Hva var galt med det vi gjorde når vi var små? Vi fortalte foreldrene våre hvor vi var, var vi hos venner, så kunne vi ringe hjem hvis det var noe. Barnas første telefon, for barn fra 4 år... Anonymkode: 3ca9a...149
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #10 Skrevet 12. juli 2019 Vi har Xplora og har brukt den ett år til et barn som er ferdig med 2. klasse. Skulle ønske batterikapasiteten var bedre. Må lade ofte og lenge. Ellers er vi svært fornøyd og det er etter vår oppfatning langt bedre enn en telefon. Ser enkelte har kommende 3. klassinger som har iPhone med snapchat og det ønsker ikke vi. Enda. Anonymkode: 96111...b83
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2019 #11 Skrevet 12. juli 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble overrasket over å se reklamen for de klokkene på TV. "For barn fra 4 år"... Hvorfor må de ha det? Det har blitt som en hvilepute for foreldre. Vi trenger ikke at barna skal fortelle oss hvor de skal, vi ser hvor de er på disse appene. Vi kan bare ringe dem hvis vi vil. Hva var galt med det vi gjorde når vi var små? Vi fortalte foreldrene våre hvor vi var, var vi hos venner, så kunne vi ringe hjem hvis det var noe. Barnas første telefon, for barn fra 4 år... Anonymkode: 3ca9a...149 Nå er det jo snakk om en som blir 7 da, ikke en på 4. Og når jeg var liten hadde vi hustelefon, så var jeg hjemme alene kunne jeg ringe mine foreldre hvis det var noe, og de kunne ringe meg. Hustelefon har vi ikke. Hadde vi hatt det ville det stilt seg annerledes. Og siden vi bor sånn til at hvis barnet for eksempel ikke rekker bussen, eller bussen er forsinka, så får ikke vi tak i barnet på noen måte, eller barnet får ikke tak i oss. Derfor tenker jeg at en mobilklokke er lurt. Da kan barnet få prøve seg mer alene, med den sikkerheten at skjer det noe får barnet tak i oss. Mobil syns jeg de er for små til, pluss at den hadde fort blitt lagt igjen en eller annen plass, så da er klokke et fint alternativ. GPS delen er jeg ikke interessert i. Anonymkode: 92694...363
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå