Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Dere som har små barn som har reagert på melk. Hvordan merket dere det og hvor gammel var barnet? Jeg har en gutt på snart 3 år som drikker ku melk morgen og kveld , der han har flere ganger i uken hatt diaré med gul konsistens. Han klager ikke over smerter i magen når han drikker melk kun rett før han må på do. Ingen oppkast. Dette har vært av og på over lenger tid. Lege har vært kontaktet og han mener det bare har vært mage og tarm infeksjon🤷🏻♀️. Og kan man plutselig bli intolerant for melk? Han startet med å drikke ku melk like før han ble 1 år og har ellers vært plaget med hard mage til vanlig. Håper noen kan ta seg tid til å svare. Er forresten 1-2 tømninger så mange dagers opphold 🤷🏻♀️ Anonymkode: 21fd2...842
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #2 Skrevet 10. juli 2019 Hvis han har mange dagers opphold mellom tømningene og så får diaré kan han ha en forstoppelse som kun slipper forbi diarékonsistens. Jeg har ikke barn med det problemet selv, men jeg gikk med uoppdaget melkeallergi hele oppveksten. De første årene var eneste symptom litt hard mage. Så fikk jeg vekslende mage før den stabiliserte seg til noenlunde normal (alt er relativt...). Men da begynte jeg å få mye slim i halsen, gikk konstant og kremtet. Så fikk jeg også problemer med å løpe og å bli anpusten, ble veldig tett. Da fikk jeg beskjed om å trene mer ("er jo ikke rart at du blir anpusten når du ikke løper lenger"). Jeg var et veldig aktivt barn før disse pusteproblemene også kom, så det var pusten som stoppet meg, ikke fordi jeg ikke gadd. Og en eller annen gangen på veien fikk jeg også mer og mer problemer med magen, ble oppblåst, vekslet mellom hard og løs, smerter m.m. Var jeg deg ville jeg bedt om å få ham testet både for laktoseintoleranse og melkeallergi. Meg testet de som barn kun for laktose, noe jeg ikke slo ut på, og fikk derfor beskjed fra legene om at jeg måtte drikke melk daglig. Først som godt voksen, var over 30 år, fikk jeg testet meg for melkeallergi, og hadde det. Senere har jeg også av en eller annen pussig grunn blitt testet for laktoseintoleranse, og det har jeg visst også nå (uten at det har noen praktisk betydning siden jeg uansett unngår alle melkeprodukter). Jeg fikk aldri smerter i magen av å få i meg melkeprodukter som barn, så akkurat det er ikke noe sikkert tegn. Så få ham testet! Husk at han må få i seg melk og melkeprodukter en tid før testing! Anonymkode: b3ff2...095
Twintipp Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 Jenta mi har fått det nå. Vært hard i magen siden fødsel av og på, men det var først etter innføring av kumelk at det slo til. Hun får masse elveblest på kroppen og feber, det er symptomene hun hadde.
Toneelise Skrevet 10. juli 2019 #4 Skrevet 10. juli 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere som har små barn som har reagert på melk. Hvordan merket dere det og hvor gammel var barnet? Jeg har en gutt på snart 3 år som drikker ku melk morgen og kveld , der han har flere ganger i uken hatt diaré med gul konsistens. Han klager ikke over smerter i magen når han drikker melk kun rett før han må på do. Ingen oppkast. Dette har vært av og på over lenger tid. Lege har vært kontaktet og han mener det bare har vært mage og tarm infeksjon🤷🏻♀️. Og kan man plutselig bli intolerant for melk? Han startet med å drikke ku melk like før han ble 1 år og har ellers vært plaget med hard mage til vanlig. Håper noen kan ta seg tid til å svare. Er forresten 1-2 tømninger så mange dagers opphold 🤷🏻♀️ Anonymkode: 21fd2...842 Man kan plutselig bli intolerant ja. Veksler mellom diare. Hard mage. Oppblåsthet. Mage smerter. Kvalme. Sure oppstøt. Man kan reagere på laktose/melkeprotein uten at det slår ut på tester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå