Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #1 Skrevet 9. juli 2019 Jeg er ikke organisert så kan ikke gjøre noe...?.. Jeg gruer meg til å gå tilbake i jobb etter svangerskapspermisjon pga får ikke jobben min tilbake. Blir nedgradert på flere måter. Jeg har gjort alt for å finne en annen jobb, men ikke funnet noe enda. Jeg vurderer å si opp sånn at jeg får litt inntekt ivertfal. Bedre enn ulønnet permisjon...?.. Anonymkode: d708d...bb6
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #2 Skrevet 9. juli 2019 Du må ikke finne på å si opp! Sjekk ut likestillingsombudet: https://www.ldo.no/nyheiter-og-fag/Kontakt-oss/ Anonymkode: faf98...ad7
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #3 Skrevet 9. juli 2019 Du tjener mer på å væte i jobb. Jeg hadde ikke sakt opp uten å ha ny jobb. 8 ukers karantene er ganske mye. Anonymkode: 10e02...1ec
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #4 Skrevet 9. juli 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tjener mer på å væte i jobb. Jeg hadde ikke sakt opp uten å ha ny jobb. 8 ukers karantene er ganske mye. Anonymkode: 10e02...1ec Nå er det vell 12 uker? Men ledighetstrygd er bedre enn ulønnet permisjon..? Anonymkode: d708d...bb6
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #5 Skrevet 9. juli 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må ikke finne på å si opp! Sjekk ut likestillingsombudet: https://www.ldo.no/nyheiter-og-fag/Kontakt-oss/ Anonymkode: faf98...ad7 Men jeg ønsker ikke å gå tilbake i jobben 😔😥😓 What to do? Anonymkode: d708d...bb6
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #6 Skrevet 9. juli 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men jeg ønsker ikke å gå tilbake i jobben 😔😥😓 What to do? Anonymkode: d708d...bb6 Arbeidsgiver har ikke lov å gjøre det denne gjør. Søk hjelp i morgen og start saken - er arbeidsgiver smart så gir de deg da en sluttpakke om du ikke får tilbake jobben. Å få ny jobb når du ikke er i jobb, det er også vanskeligere, så ikke ta et dumt valg nå. Anonymkode: faf98...ad7
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #7 Skrevet 9. juli 2019 Du organiserer deg i dag. Det er enkelt å gjøre på nett. Så kontakter du fagforeningen, legger frem saken din, og ber om bistand i kontakten med arbeidsgiver, for å sikre at du får komme tilbake til jobben du hadde før permisjonen. Når fagforeningen bekrefter at de vil bistå deg så sender du en Mail til arbeidsgiver og ber om et møte vedrørende oppstart i jobb etter permisjon. Informer om at du møter med tillitsvalgt fra fagforeningen. Anonymkode: 9d495...7a1
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #8 Skrevet 10. juli 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Du organiserer deg i dag. Det er enkelt å gjøre på nett. Så kontakter du fagforeningen, legger frem saken din, og ber om bistand i kontakten med arbeidsgiver, for å sikre at du får komme tilbake til jobben du hadde før permisjonen. Når fagforeningen bekrefter at de vil bistå deg så sender du en Mail til arbeidsgiver og ber om et møte vedrørende oppstart i jobb etter permisjon. Informer om at du møter med tillitsvalgt fra fagforeningen. Anonymkode: 9d495...7a1 Jeg har prøvd. Ingen ville hjelpe i en sak som allerede har startet. Anonymkode: d708d...bb6
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er det vell 12 uker? Men ledighetstrygd er bedre enn ulønnet permisjon..? Anonymkode: d708d...bb6 Det er mulig det er 12 uker. Uansett ganske lenge uten inntekt. Når di sier du ikke får igjen jobben din. Hva legger du i det? Arbeidsgiver kan styre ganske mye hva de ansatte skal gjøre. Anonymkode: 10e02...1ec
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #10 Skrevet 10. juli 2019 Man sier aldri opp jobben uten å ha fått en ny. Du møter på jobb, og holder ut til du får en ny jobb. Søk på alt du kommer over. det er verre å få jobb som arbeidsledig enn når man alt har jobb. Anonymkode: 0fa15...c80
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er mulig det er 12 uker. Uansett ganske lenge uten inntekt. Når di sier du ikke får igjen jobben din. Hva legger du i det? Arbeidsgiver kan styre ganske mye hva de ansatte skal gjøre. Anonymkode: 10e02...1ec De har ansatt min vikar i min stilling. Det betyr at jeg får andre arbeidstider og andre oppgaver og nytt kontor. Anonymkode: d708d...bb6
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 Har du forsøkt å kontakte arbeidstilsynet og høre om de kan hjelpe deg eller eventuelt henvise deg til noen som kan? Når de har ansatt en vikar i din stilling, sier det jo seg selv at du skal ha din stilling tilbake etter endt permisjon, så lenge det ikke går ut over arbeidsgivers styringsrett. Hva slags forandringer i arbeidsoppgaver er det snakk om da? Hva står i kontrakten din at inngår i dine arbeidsoppgaver og hva står angående arbeidstidspunkt? Anonymkode: 73428...34e
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #13 Skrevet 10. juli 2019 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: De har ansatt min vikar i min stilling. Det betyr at jeg får andre arbeidstider og andre oppgaver og nytt kontor. Anonymkode: d708d...bb6 Det kan det hende de har lov til. Å flytte folk litt rundt i bedriften er ikke uvanlig, men hvis du har fått arbeidstider som avviker fra arbeidsavtalen din har du en sak. Anonymkode: 10e02...1ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå