Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #1 Skrevet 8. juli 2019 Kan han/hun skrive navnet sitt?Kjenne igjen navnet sitt om han/hun ser det? Er barnet god med bokstaver og tall? Jeg har en 4 åring som ikke bryr seg om slikt, søstera var helt annerledes...hun skreiv navnet sitt som 3 åring og kunne alfabetet som 4 åring🙈Ikke en overraskelse at hun er god på skolen nå (10 år)...😅😅 Anonymkode: a9391...8c7
Mostly Harmless Skrevet 8. juli 2019 #2 Skrevet 8. juli 2019 (endret) Min fireåring er lillebror og har plukket opp dette fra storebror. Storebroren var heller uinteressert i samme alder, men gjør det bra på skolen likevel. Mine er tettere i alder enn dine, så min yngste har fått med seg en del førsteklasselekser ved kjøkkenbordet her i år. Hvis din eldste er ti, er det vel nærmest umulig for fireåringen å skjønne noe av skolearbeidet hennes, og hun blir mindre påvirket til å lære seg disse tingene Endret 8. juli 2019 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #3 Skrevet 8. juli 2019 Ja, hun skriver navnet sitt og brødrenes, samt mamma og pappa (ble fire i april). Stor forskjell på mine fire, men forskjellen har utjevnet seg med alderen. Nr tre lærte å skrive navnet sitt sommeren før han startet på skolen, men så var læringskurven bratt😊 Han var bare mer interessert i å klatre i trær og spille ball enn å tegne og drive med bokstaver. Anonymkode: 65a15...867
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #4 Skrevet 8. juli 2019 En av 3 kunne både tall og bokstaver da hun var 4. De andre var 5 og 6 år før de kunne skrive noe. De kjente igjen navnet sitt før de skrev det. To av de har gjort det bra på skolen, en av de ikke, men hun har kraftig adhd Anonymkode: dc0d2...ad9
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #5 Skrevet 8. juli 2019 Hun skriver nesten navnet riktig. Har problemer med noen bokstaver. Hun kjenner igjen eget navn, pappa, mamma, søster og hunden sitt. Hun kjenner også igjen navn til flere i barnehagen. Hun er også interessert i å regne. Kan opp til ti pluss to. 1+2 2+2 osv. Dette har kommet helt naturlig da hun begynte å spørre. Lastet ned et regnespill på iPad. Da løsnet det skikkelig. Anonymkode: dd3a0...7ad
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 Min snart 4åring kan skrive den første bokstaven i navnet sitt og noen av de andre bokstavene litt opp ned og i feil rekkefølge. Stresser ikke med det og jeg har lite fokus på det her hjemme. Anonymkode: b9c8e...021
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #7 Skrevet 9. juli 2019 Eldste jenta var ikke særlig interessert i slikt, kunne knapt skrive navnet sitt før hun begynte på skolen. Den yngste jenta har skrevet navnet sitt fra hun var 3,5 år, kjent igjen mange navn, ord og vært veldig ivrig og spurt mye om tall og bokstaver ("hva kommer etter ...., hva står det der"). Det er stor forskjell på modenhet og interesse i den alderen, men det betyr lite for skolestarten. Anonymkode: 1bab0...7b1
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #8 Skrevet 9. juli 2019 Ja han kjente igjen navnet sitt når han var nesten 4 , skrev navnet rett etter han fylte 4, leste 4,5 år og kan skrive masse nå, både engelsk og norsk, begynner på skolen til høsten. man må huske at barn er veldig forskjellige, min har alltid vert veldig intressert i dette Anonymkode: 6b52b...9c1
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #9 Skrevet 9. juli 2019 Min kan mange bokstaver, og kan "lese" ord som har disse bokstavene. Selv kunne jeg ikke en bokstav da jeg begynte på skole som 7-åring. Men klarte allikevel å bli psykolog, så dette ville jeg ikke stresset med. Anonymkode: f5141...02b
Optatium Skrevet 9. juli 2019 #10 Skrevet 9. juli 2019 Hun kan alle bokstavene, men ikke rett rekkefølge (har 10 bokstaver i navnet). Kjenner igjen eget navn. Kan mange bokstaver, til alle de vi kjenner, men skriver lite på egen hånd. Kan endel tall. Er veldig interessert, ikke noe jeg har presset pp☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå