Gå til innhold

Svigermor er død...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og det er en lettelse! Svigerfar døde for flere år siden, men "mor" døde for 2 år siden. Hun var (som mange andre svigermødre) en meget slitsom dame i forhold til oss svigerbarn. Da hun døde, kunne jeg senke skuldrene, og en hel masse problemer og grublerier og issues forsvant som dugg for solen. Harmonien i familien ble opprettet, og det er aldri mer opphetede diskusjoner og irritasjonsmomenter. Mine foreldre er også døde, så ingen problemer der heller. Er jo synd at besteforeldregenerasjonen kan lage så mye støy og trøbbel. 

Anonymkode: 51d7b...9cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for informasjon 

Anonymkode: 6e6ff...f1b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for informasjon 

Anonymkode: 6e6ff...f1b

Bare hyggelig!

Anonymkode: 51d7b...9cc

Skrevet

Jammen godt denne nyheten kom, har gått rundt å ventet så lenge på den. 

Anonymkode: 8a1bd...8ad

Skrevet

Du virker jo ikke akkurat som drømmesvigerdatteren du heller.... 

Anonymkode: 73418...1bc

Skrevet

Klarer du å støtte mannen din tro...

Anonymkode: 8539b...097

Skrevet

Hadde samme følelsen når mora til mannen døde for et par år siden. Så skjønner hva du mener. 

Anonymkode: 7bb8b...3bc

Skrevet

Uansett hvordan hun var. Noe sier meg at du kommer til å bli svigermor fra helvete. Trøsten får være at de sikkert blir letta når du vandrer. 

Anonymkode: dc946...269

Skrevet

Uff da, jeg skjønner ikke hvordan du kan si noe sånt. Hun har fostret din mann. 

Jeg har også en svigermor, en svigerfar, vi er nok veldig heldig, for vi et gode venner.  

Jeg savner bestemoren til mannen min som døde for noen år siden. 

Anonymkode: ebdcb...993

Skrevet

Hun døde for to år siden, og du valgte dagen i dag å fortelle oss det?

Hvorfor?

Anonymkode: 93fc8...4c5

Skrevet

Da min mormor døde fikk familien den samme følelsen som dere har nå. Hun var krevende på mange måter og alt ble igrunn feil uansett. Så nå etter hun døde har vi alle i familien ett nærere forhold, selv om det ikke er super nært. Min onkel med familie bodde i samme hus som min mormor, så selv om vi var hos mormor så vi de sjeldent. For gikk vi innom de så ble det alltid noe rabalder for mormor, så de vi kom gikk de gjerne inn eller på andre siden av huset så det ikke ble noe møte. Alle var lei surmulingen og alt hun laget, så vi satte oss alle på pause for å si det slik. Mine foreldre, tant og onkel er masse sammen nå, de har nemlig fått seg like hobbyer så da må de vis ting, lære nye ting ofte. Mitt søskenbarn som bor i huset til til mormor ler seg skakk ihjel av de, for dette er totalt ulikt hvordan det var for noen få år siden. Min mor har ett tett bånd til alle sine tantebarn nå, før så hun de såvidt i løpet av ett år. Jeg har flyttes utenbys, så jeg ser de ikke så mye, men jeg møter de veldig ofte nå iforhold til  før. Min onkel møtt vel mitt eldste barn for første gang nesten når han var i konfirmasjonen hennes for to år siden, det sier jo litt. 

Det er fryktelig synd at ett menneske kan gjøre det slikt, men slik er det bare. Når min morfar levde så var ting anderledes, men når han døde  ble ting anderleds. Synd å si det, men jeg slulle ønske de hadde dødd i omvendt rekkefølge. Min farmor døde før min mormor, mamma var fryktelig lei seg da for hun ble den moren hun aldri hadde hatt på veldig mange områder. Farmor spredde varme, glede og inkluderte alle. Ganske motsatt av hvordan mormor alltid har vært, men med morfar i livet så skapte de en balanse slik at vi ikke merket det så godt. 

Anonymkode: ca9dc...884

Gjest Havfruene
Skrevet

Har hun drept noen? Jeg var nylig på en reise og en gutt på 6 år var med i reisefølget. Han fikk ordentlig vondt da han så en eldre dame som tigget på gata. Hun var tynn og hadde uthulte kinn. Gutten ble fortvilet og ville at vi skulle ta denne dama hjem til oss. Ikke så enkelt fra utlandet men vanskelig for en 6 åring å forstå slik problematikk. Vi passerte henne på ny og denne gutten fikk lov til å gi damen 50 euro. Han ble så glad og jeg kunne se en «connection» mellom disse menneskene. Jeg tenkte at vel, for alt vi vet har hun drept egne barn. Mest sannsynlig ikke men tanken streifet meg. Gleden over å se at andre ble glad overskygget mistanken min. Du er glad for at et menneske er død. Da lurer jeg sslvsagt på: Har hun drept noen? 

Eller er det du selv som er død? Sånn innvendig?

Skrevet

Min svigermor lever fortsatt, men er veldig redusert og bor på sykehjem. Gudskjelov. Gudskjelov fordi mannen min (og jeg) slipper å bekymre oss for om hun faller alene hjemme, noe som skjedde flere ganger før hun kom på hjem. Og, gudskjelov fordi hun faktisk er så redusert. Hun var et fyrverkeri mens hun var frisk, på godt og vondt. En ressurs i lokalmiljøet, og en heks som svigermor. Hun eide sin sønn, den enbårne, og en hver svigerdatter var ufullkommen, nærmest undermåls. Ingen var god nok for premiesønnen. Er flere historier om hvordan hun herjet med tidligere svigerdatterkandidater og også med meg. Men, hun er nå nokså dement, og det koster meg fortsatt litt å besøke henne og være hyggelig med henne, men det er lettere nå enn før. Vet ikke om jeg syns synd i henne, er faktisk litt usikker der. Jeg har en teori om at hun hadde vært mindre dement hvis hun hadde vært snillere og mer åpen for svigerdøtre (og andre som «truet hennes posisjon i verden»), men har ikke vitenskapelig dekning for dette. Uansett, jeg vant, på en skrudd måte, jeg er ved mine fulle fem, hun er ute, og vil ikke påvirke resten av vårt liv, slik hun har påvirket vårt tidligere liv. Det er muligens livets gang, men ikke for alle, jeg er glad for at det er slik hos oss. Det skammer jeg meg ikke over, og jeg føler meg ikke (så veldig ) slem. 

Anonymkode: 63579...1fa

Skrevet
På 8.7.2019 den 21.32, Anonym bruker skrev:

Uff da, jeg skjønner ikke hvordan du kan si noe sånt. Hun har fostret din mann. 

Jeg har også en svigermor, en svigerfar, vi er nok veldig heldig, for vi et gode venner.  

Jeg savner bestemoren til mannen min som døde for noen år siden. 

Anonymkode: ebdcb...993

Hun er ikke automatisk snill selv om hun har fostret HIs mann, da.

Anonymkode: 42264...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...