Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Hei ☺️ Jeg er 29 år og gravid med nr 3. Og er helt uten grunn kjempe bekymret for at noe er galt med barnet. Til det punktet at jeg ikke sover. Var på tidlig ul. Men vet at de ikke har lov til å opplyse om en del ting. Ser på ultralydbildene og ser ikke noe særlig til nesebein og syntes nakkefolden er stor. jeg aner ikke hvordan jeg skal roe meg ned. Har aldri vært sånn her med de andre. Råd ☺️ Anonymkode: b044e...20f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Jeg hadde hørt på magefølelsen min. Dra til Danmark! Hadde det samme men da var det ma hadde alle gravid symptomer men var sikker på at babyen var død. Dro på tidlig ul sa til han jeg tror babyen er død jeg må få det bekreftet. Legen bare nei da .... alt er sikkert i skjønneste orden. Nei babyen var død og hadde vert det i 4 uker alt! Dette var også barn nr3 for meg. Og hadde aldri kjent slik før. Anonymkode: 90e16...736
Gjest 12-3-4 Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde hørt på magefølelsen min. Dra til Danmark! Hadde det samme men da var det ma hadde alle gravid symptomer men var sikker på at babyen var død. Dro på tidlig ul sa til han jeg tror babyen er død jeg må få det bekreftet. Legen bare nei da .... alt er sikkert i skjønneste orden. Nei babyen var død og hadde vert det i 4 uker alt! Dette var også barn nr3 for meg. Og hadde aldri kjent slik før. Anonymkode: 90e16...736 Hmm: vet at det lever. Og hadde uansett ikke fjernet en med down syndrom. Men skulle bare likt å visst helt sikkert at det er friskt skal på OUL snart. Kanskje man får litt svar da ?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #4 Skrevet 7. juli 2019 4 minutter siden, 12-3-4 skrev: Hmm: vet at det lever. Og hadde uansett ikke fjernet en med down syndrom. Men skulle bare likt å visst helt sikkert at det er friskt skal på OUL snart. Kanskje man får litt svar da ? Uansett hvor mange ul man tar får man ikke vite om barnet er friskt før det er født. Det er mye man ikke ser på ul. Prøv å senke skuldrene. Anonymkode: 6b617...6db
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Skrevet 7. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uansett hvor mange ul man tar får man ikke vite om barnet er friskt før det er født. Det er mye man ikke ser på ul. Prøv å senke skuldrene. Anonymkode: 6b617...6db Godt poeng. Er bare så bekymret ☺️ Prøver å la være å tenke sånn. Anonymkode: b044e...20f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #6 Skrevet 7. juli 2019 1 time siden, 12-3-4 skrev: Hmm: vet at det lever. Og hadde uansett ikke fjernet en med down syndrom. Men skulle bare likt å visst helt sikkert at det er friskt skal på OUL snart. Kanskje man får litt svar da ? Det eksempelet var fra meg. Det var jeg som var sikker på at den var død. Noe den også var, derfor sa jeg at du alltid burde høre på magefølelsen. Anonymkode: 90e16...736
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #7 Skrevet 7. juli 2019 Ja bare en siste ting du for ikke vite om den har downs ved oul. Dra til Danmark der for du vite det. Anonymkode: 90e16...736
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #8 Skrevet 7. juli 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja bare en siste ting du for ikke vite om den har downs ved oul. Dra til Danmark der for du vite det. Anonymkode: 90e16...736 Du får vite om mistanke, de ser på vannspeil tarmer, hjerte, neseben og andre tegn. Ved mistanke sendes en videre til fosterdiagnostikk og evt fostervannsprøve. De er ikke helt amatører her. Tilegner man seg et minimum av egenkunnskap også så vet man hva man skal spørre etter ved undersøkelsen. Slutt å skap misstillitt til alt bare fordi du selv har dårlig opplevelse. Anonymkode: 350ff...af2
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #9 Skrevet 7. juli 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får vite om mistanke, de ser på vannspeil tarmer, hjerte, neseben og andre tegn. Ved mistanke sendes en videre til fosterdiagnostikk og evt fostervannsprøve. De er ikke helt amatører her. Tilegner man seg et minimum av egenkunnskap også så vet man hva man skal spørre etter ved undersøkelsen. Slutt å skap misstillitt til alt bare fordi du selv har dårlig opplevelse. Anonymkode: 350ff...af2 Hæ?? Hva snakker du om? Jeg har da ingen dårlig opplevelse. Men i Norge sjekker de ikke downs på oul! Sånn er det bare. Hva er det du snakker om?? Anonymkode: 90e16...736
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #10 Skrevet 7. juli 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hæ?? Hva snakker du om? Jeg har da ingen dårlig opplevelse. Men i Norge sjekker de ikke downs på oul! Sånn er det bare. Hva er det du snakker om?? Anonymkode: 90e16...736 Joda, de gjør det. De ser på det jeg beskrev over 🙂 Det samme om man er over 37år,og får tilbud om fostervannsprøve. (kromosomfeil, downs inkludert, kan føre til endel utfordringer i organutviklingen og derfor gjør man det. Men ikke alt blir oppdaget. Ikke alle med downs har de synlige tegnene som kan komme i ulike stadier i fosterutviklingen. Uke 10- 11,16-18,20 og 34 Les om fosterdiagnostikk.,mulig jeg husker de siste ukene noe feil) Anonymkode: 350ff...af2
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #11 Skrevet 7. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, de gjør det. De ser på det jeg beskrev over 🙂 Det samme om man er over 37år,og får tilbud om fostervannsprøve. (kromosomfeil, downs inkludert, kan føre til endel utfordringer i organutviklingen og derfor gjør man det. Men ikke alt blir oppdaget. Ikke alle med downs har de synlige tegnene som kan komme i ulike stadier i fosterutviklingen. Uke 10- 11,16-18,20 og 34 Les om fosterdiagnostikk.,mulig jeg husker de siste ukene noe feil) Anonymkode: 350ff...af2 Dette gjorde meg ikke mindre bekymra 😂 hva kan jeg spørre om på ul uke 18? Anonymkode: b044e...20f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #12 Skrevet 7. juli 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette gjorde meg ikke mindre bekymra 😂 hva kan jeg spørre om på ul uke 18? Anonymkode: b044e...20f Pust med magen 😊 De vet hva de skal se etter, og henviser ved minste tvil. De går systematisk igjennom, og ser på vekst (måler lårbein, skalleben(ser sånn sett etter feks vannhode), urin i blære (viser at nyrene funker), at det ikke er luft i tarmene, at mellomgulvet er helt og beveger seg (ikke tegn til brokk), hjertet (kromosomfeil har tidvis hjertefeil feks) osv osv) Du kan jo feks lese litt om fosterdiagnostikk i uke 18, så ser du litt hva de ser etter og hvorfor 🙂 Mange er mest opptatt av å se kjønn, men oul er så mye mer en det og de ser etter faste ting. Tydelige Avvik blir plukket opp, vær du trygg. Anonymkode: 350ff...af2
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #13 Skrevet 7. juli 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pust med magen 😊 De vet hva de skal se etter, og henviser ved minste tvil. De går systematisk igjennom, og ser på vekst (måler lårbein, skalleben(ser sånn sett etter feks vannhode), urin i blære (viser at nyrene funker), at det ikke er luft i tarmene, at mellomgulvet er helt og beveger seg (ikke tegn til brokk), hjertet (kromosomfeil har tidvis hjertefeil feks) osv osv) Du kan jo feks lese litt om fosterdiagnostikk i uke 18, så ser du litt hva de ser etter og hvorfor 🙂 Mange er mest opptatt av å se kjønn, men oul er så mye mer en det og de ser etter faste ting. Tydelige Avvik blir plukket opp, vær du trygg. Anonymkode: 350ff...af2 Unntatt alle avvik de ikke ser på ul. Anonymkode: 6b617...6db
topaz Skrevet 7. juli 2019 #14 Skrevet 7. juli 2019 Jeg var mye mer bekymret med nummer 2 enn det jeg var med nummer 1. Tror jeg bare hadde skjønt hvor mye jeg kunne elske en unge da jeg var gravid med nummer to, så jeg ble mye reddere for at noe skulle være galt. Hadde jeg skullet ha en tredje hadde jeg sikkert vært nervevrak! Håper alt går fint med svangerskapet og deg!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #15 Skrevet 8. juli 2019 De opplyser selvsagt om alle avvik de måtte se på ultralyd. Det er riktig at de ikke ser spesielt etter DS på kvinner under 37 (38?) år, men de sjekker alltid de synlige tegnene. Man kan aldri være sikker på at barnet er helt friskt før det blir født, men magefølelse er sjelden en god indikator. Anonymkode: 9d96e...e04
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #16 Skrevet 10. juli 2019 Hei igjen Kom tilfeldig over denne i dag, og kom på deg. Her får du informativ oversikt over hva de ser etter og kan gjøre 🙂 https://ekspertsykehusetblog.wordpress.com/2018/07/09/kan-et-foster-vaere-pasient/?fbclid=IwAR2GdLfwfbuyf-3i2-3IyAKQBs_YPg2JvpHxBIyL6OfmZ_ugNAs7n4O6dWc Anonymkode: 350ff...af2
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #17 Skrevet 10. juli 2019 Kanskje det kan være en god ide å ringe helsestasjonen i kommunen din for å få en jordmor du kan gå til fast på kontroller i tillegg til fastlegen? Jordmødrene har bedre tid til å prate om bekymringer, og det kan kanskje være godt for deg å ha den kontakten resten av svangerskapet? Anonymkode: 1c9af...ab9
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2019 #18 Skrevet 10. juli 2019 Prøv å slappe av fram til du skal på ordinær ultralyd, det er ikke så lenge til. Du vil nok også kjenne liv snart, det er alltid betryggende og fantastisk å oppleve. Mest sannsynlig er fosteret helt friskt. Jeg vet hvordan du har det, og selv synes jeg ting ble lettere da sparkene kom, da kunne jeg virkelig nyte svangerskapet og glede meg over barnet som vokste inni meg. Jeg var selv nylig tredjerangs fødende (men mistet to ganger i første trimester) og har verdens vakreste fire måneder gamle vidunder på brystet akkurat nå. Ønsker deg alt godt og masse lykke til!! 😊 Anonymkode: cde74...b29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå