Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Mannen skal flytte ut og jeg vil beholde huset. Er det mulig å betale kun avdrag en periode selvom det ikke er innenfor grensa for hva som er gjeldende sats når årsaken er samlivsbrudd? Har lest at bankene strekker seg langt ved brudd for at barn skal få bli boende i boligen...? Anonymkode: ac612...841
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Du må snakke med banken. Det de først og fremst ser på er betalingsevne, dere skal overleve også, ikke bare betale dere ihjel. Men om de mener du kan klare det (husk at du må betale ut mannen også) så har de muligheter. Da søsteren min ble alene delte de boliglånet i to, så fikk hun avdragsfrihet på det ene lånet (det største) Anonymkode: 6f672...f4f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må snakke med banken. Det de først og fremst ser på er betalingsevne, dere skal overleve også, ikke bare betale dere ihjel. Men om de mener du kan klare det (husk at du må betale ut mannen også) så har de muligheter. Da søsteren min ble alene delte de boliglånet i to, så fikk hun avdragsfrihet på det ene lånet (det største) Anonymkode: 6f672...f4f Hvordan da delte i to? Sånn at han ble sittende med halvparten og betalte på det? Selvom han ikke bodde der? Med avdragsfrihet blir det bare 6000 kr å betale og det skal gå helt fint og det er jo bare for en periode til vi vet hva vi skal gjøre med huset evt. Får jeg det ikke til må jeg jo selge. Men jeg har veldig lyst å kunne bo her Anonymkode: ac612...841
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #4 Skrevet 7. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan da delte i to? Sånn at han ble sittende med halvparten og betalte på det? Selvom han ikke bodde der? Med avdragsfrihet blir det bare 6000 kr å betale og det skal gå helt fint og det er jo bare for en periode til vi vet hva vi skal gjøre med huset evt. Får jeg det ikke til må jeg jo selge. Men jeg har veldig lyst å kunne bo her Anonymkode: ac612...841 Nei, delt i to som at hun hadde to lån i sitt navn og betalte bare renter på det ene og renter pluss avdrag på det andre. Anonymkode: 6f672...f4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå