Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #26 Skrevet 8. juli 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor svarer dere på ting dere tydligvis ikke kan noe om? Er dere generelt dumme? Anonymkode: c7f6d...ea8 Hallo i luken ! Man sier ikke til folk at de er dumne bare fordi de sier noe annet enn deg . Anonymkode: 0d80c...fd3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #27 Skrevet 8. juli 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde kopi av farens pass og hans underskrift scannet inn fra Nordsjøen, så det stemmer nok ikke. Dum du også? Anonymkode: c7f6d...ea8 Da jeg forsøkte det samme i mai i fjor, så ble jeg sendt hjem fra passkontoret med en beskjed om at dette ikke var godt nok. Anonymkode: 8f74d...33b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #28 Skrevet 8. juli 2019 Her tror jeg nok man er avhengig av hvor velvillige politiet er på det enkelte kontoret om man får godkjent en scannet/kopiert signatur eller ikke. I følge informasjonen på politi.no som det ble vist til over her står det at fullmakten må være i original, det vil si at kopi og scannet via mail ikke godtas. Tydeligvis er det noen steder dette likevel godtas, så da er man jo heldige. Det er jo syns at det skal være forskjeller på sånt, så man ikke vet hva man skal kunne forholde seg til, men sånn er det. Jeg jobber selv innen politiet hvor vi også krever original signatur på dokumenter, og der godtas ikke kopi eller scannet signatur. Da regnes det som om dokumentet ikke er levert inn. Her var du heldig HI! Anonymkode: 1d3d3...ad3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #29 Skrevet 8. juli 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her tror jeg nok man er avhengig av hvor velvillige politiet er på det enkelte kontoret om man får godkjent en scannet/kopiert signatur eller ikke. I følge informasjonen på politi.no som det ble vist til over her står det at fullmakten må være i original, det vil si at kopi og scannet via mail ikke godtas. Tydeligvis er det noen steder dette likevel godtas, så da er man jo heldige. Det er jo syns at det skal være forskjeller på sånt, så man ikke vet hva man skal kunne forholde seg til, men sånn er det. Jeg jobber selv innen politiet hvor vi også krever original signatur på dokumenter, og der godtas ikke kopi eller scannet signatur. Da regnes det som om dokumentet ikke er levert inn. Her var du heldig HI! Anonymkode: 1d3d3...ad3 Ikke si hun har vært heldig før hun faktisk har fått ordnet det. Selv om politiet på telefonen sa det var greit med en fullmakt på mail kan hun møte noen som ikke godtar det når hun faktisk kommer dit og skal ordne nødpasset. Veldig synd det ikke er like regler overalt, eller at det finnes noen som ikke tar reglene så nøye er vel riktigere å si. Det blir veldig urettferdig da. Anonymkode: b9497...4f9
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #30 Skrevet 8. juli 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan går det ut over deg? Hvordan er det i det hele tatt mulig å irritere seg over noe slikt? Anonymkode: c7f6d...ea8 Fordi det er mennesker som faktisk trenger nødpass av helt legitime årsaker. Ressursene burde brukes på disse menneskene. Og jeg synes at late nordmenn som ikke klarer å holde orden på tingene sine burde møtes med et «Beklager, men da har du nok lært til neste sommer». Nordmenn er alt for bortskjemte Anonymkode: 8f3a8...38a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #31 Skrevet 8. juli 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi det er mennesker som faktisk trenger nødpass av helt legitime årsaker. Ressursene burde brukes på disse menneskene. Og jeg synes at late nordmenn som ikke klarer å holde orden på tingene sine burde møtes med et «Beklager, men da har du nok lært til neste sommer». Nordmenn er alt for bortskjemte Anonymkode: 8f3a8...38a Men det er vel ikke vanlig å ordne med pass før de trengs? (Og denne turen kom uventet). Dyrt å ha pass om en ikke skal reise utenlands i løpet av 10 år. Anonymkode: b362c...31a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #32 Skrevet 8. juli 2019 Dyrt? Koster det ikke 495? Delt på 10 år...49 kr året og 4 kr pr mnd. Really? Anonymkode: eb554...198
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #33 Skrevet 8. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er vel ikke vanlig å ordne med pass før de trengs? (Og denne turen kom uventet). Dyrt å ha pass om en ikke skal reise utenlands i løpet av 10 år. Anonymkode: b362c...31a Æh, jo, det er ganske så vanlig å ha pass selv om man ikke planlegger utenlandsreiser. Mister du lommeboken din, så må du gjerne vise pass for å få nye kort, både fra banken og hos Statens vegvesen for å få nye bankkort og førerkort. Anonymkode: cbb9b...61c
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2019 #34 Skrevet 8. juli 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er vel ikke vanlig å ordne med pass før de trengs? (Og denne turen kom uventet). Dyrt å ha pass om en ikke skal reise utenlands i løpet av 10 år. Anonymkode: b362c...31a Jo det er helt vanlig å ha pass selv om det ikke er noen utenlandsturer planlagt. Hvordan kan du kalle 495 kr over 10 år for dyrt? Hva med spontane turer? Anonymkode: 0e781...615
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. juli 2019 #35 Skrevet 10. juli 2019 Vi havna i samme fella, passet til minsten var utgått. Vi stressa ikke så fælt med det, ettersom vi ikke skulle utenlands før i sommer. Plutselig ble han invitert med på tur, og vi måtte kaste oss rundt. Hadde da akkurat bestilt time til pass, men fikk bestilt nødpass på samme timen heldigvis. Det tar jo en halv dag (og derfor også en halv dag fri fra skole og jobb) for å ordne pass, ettersom de ikke har åpent så vi rekker passkontoret etter skole og jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå