Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Har en halvkilo ullgarn jeg ikke får brukt. HVEM tar imot det? Har prøvd å selge - ingen interesse siden det mangler merkelapp. Anonymkode: 628e4...839
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Ja, Fretex tar i mot all type stoff/garn, også ødelagte plagg. Dette blir resirkulert. Anonymkode: 0a22f...fcf
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en halvkilo ullgarn jeg ikke får brukt. HVEM tar imot det? Har prøvd å selge - ingen interesse siden det mangler merkelapp. Anonymkode: 628e4...839 Ville gitt det til en barnehage eller skole /Sfo heller, de har ofte dårlig råd til å kjøpe inn slik og barna får kost seg med å lage ting👍🏻 Anonymkode: ef34f...4ae
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #4 Skrevet 7. juli 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville gitt det til en barnehage eller skole /Sfo heller, de har ofte dårlig råd til å kjøpe inn slik og barna får kost seg med å lage ting👍🏻 Anonymkode: ef34f...4ae Dette. Fretex er bare opptatt av å tjene penger, ikke av å hjelpe noen. Gir du til en barnehage eller lignende så går det til å glede noen, til å hjelpe noen. Kilde: jeg har jobbet i Fretex. Anonymkode: ea6c2...a83
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Skrevet 7. juli 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville gitt det til en barnehage eller skole /Sfo heller, de har ofte dårlig råd til å kjøpe inn slik og barna får kost seg med å lage ting👍🏻 Anonymkode: ef34f...4ae 👆👆👆 Jeg jobber som lærer! Er ikke mye rom i budsjettet til garn/stoffer. Det er alltid nok i hyllene, men det er lite variasjon og ofte kjedelige fargevalg. Veldig kjekt å få inn garn med ulik farger og type. Veldig kjekt å lære elevane forskjellen mellom ull frå sau og alpakka 😊 Anonymkode: e6867...67b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #6 Skrevet 7. juli 2019 Stemmer også for å gi det til nærmeste skole/Sfo eller barnehage. De lager pomponger, vever, fingerstrikker og allverdens, trenger ikke merkelapper og vaskehenvisning til sånt. Har du barn selv så spør der de er, om det er barnehage eller hva som helst, de tar det garantert imot. Anonymkode: c6d16...090
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #7 Skrevet 7. juli 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: 👆👆👆 Jeg jobber som lærer! Er ikke mye rom i budsjettet til garn/stoffer. Det er alltid nok i hyllene, men det er lite variasjon og ofte kjedelige fargevalg. Veldig kjekt å få inn garn med ulik farger og type. Veldig kjekt å lære elevane forskjellen mellom ull frå sau og alpakka 😊 Anonymkode: e6867...67b Tar du imot garn midt i fellesferien? Anonymkode: bf6ea...7a5
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #8 Skrevet 7. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stemmer også for å gi det til nærmeste skole/Sfo eller barnehage. De lager pomponger, vever, fingerstrikker og allverdens, trenger ikke merkelapper og vaskehenvisning til sånt. Har du barn selv så spør der de er, om det er barnehage eller hva som helst, de tar det garantert imot. Anonymkode: c6d16...090 Alt er stengt. Anonymkode: bf6ea...7a5
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #9 Skrevet 7. juli 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tar du imot garn midt i fellesferien? Anonymkode: bf6ea...7a5 Så lenge det hadde blitt levert på døren min, hadde jeg tatt imot. En slik forespørsel som dette, gjør ingenting. Det er bare hyggelig. Men det er meg. Det er ikke alle som liker å bli kontaktet av foreldre i ferien. Anonymkode: e6867...67b
Mostly Harmless Skrevet 7. juli 2019 #10 Skrevet 7. juli 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tar du imot garn midt i fellesferien? Anonymkode: bf6ea...7a5 Haster det slik, da?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #11 Skrevet 7. juli 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alt er stengt. Anonymkode: bf6ea...7a5 Kan du ikke la en pose med garn ligge i to uker? Anonymkode: c6d16...090
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #12 Skrevet 7. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan du ikke la en pose med garn ligge i to uker? Anonymkode: c6d16...090 Nei? Skal på ferie om to uker, og da 3 uker så 2 ble plutselig til 5 og det er MYE garn, og jeg rydder. 12 minutter siden, Mostly Harmless skrev: Haster det slik, da? Ja.. det haster. Anonymkode: bf6ea...7a5
Mostly Harmless Skrevet 7. juli 2019 #13 Skrevet 7. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei? Skal på ferie om to uker, og da 3 uker så 2 ble plutselig til 5 og det er MYE garn, og jeg rydder. Ja.. det haster. Anonymkode: bf6ea...7a5 En halvkilo garn, dvs ti nøster? De kan ikke ligge i en krok til august når du uansett er bortreist tre av ukene? Men ja, da får du levere det til Fretex, da, eller kaste det i søpla.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #14 Skrevet 7. juli 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Alt er stengt. Anonymkode: bf6ea...7a5 Er vel en barnehage i nærheten så har oppe, de fleste stenger ikke i ferien 😉 Anonymkode: ef34f...4ae
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #15 Skrevet 7. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er vel en barnehage i nærheten så har oppe, de fleste stenger ikke i ferien 😉 Anonymkode: ef34f...4ae Det kommer nok an på hvor du bor, her stenger alle kommunale barnehager i fire uker mens noen private stenger i bare tre.. Anonymkode: c6d16...090
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #16 Skrevet 7. juli 2019 5 hours ago, Anonym bruker said: Har en halvkilo ullgarn jeg ikke får brukt. HVEM tar imot det? Har prøvd å selge - ingen interesse siden det mangler merkelapp. Anonymkode: 628e4...839 de gjør det her jeg bor i alle fall Anonymkode: 7ca96...f46
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #18 Skrevet 9. juli 2019 På 7.7.2019 den 12.41, Mostly Harmless skrev: En halvkilo garn, dvs ti nøster? De kan ikke ligge i en krok til august når du uansett er bortreist tre av ukene? Men ja, da får du levere det til Fretex, da, eller kaste det i søpla. Hæ, ti nøster? Det er mange poser ikke alt garn veier 50g nøstet Anonymkode: bf6ea...7a5
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #19 Skrevet 9. juli 2019 På 7.7.2019 den 15.15, Anonym bruker skrev: Er vel en barnehage i nærheten så har oppe, de fleste stenger ikke i ferien 😉 Anonymkode: ef34f...4ae Nei, her jeg bor er det to bhg på 12km Anonymkode: bf6ea...7a5
MarshOfDecay Skrevet 9. juli 2019 #20 Skrevet 9. juli 2019 (endret) Sett det i garasjen og gi det til skoler/barnehage når du kommer hjem. Kan da ikke være så stort problem? Er det ikke hyggeligere å hjelpe lokalsamfunnet i stedet for fretex? Endret 9. juli 2019 av MarshOfDecay Fjernet en feilplassert /
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2019 #21 Skrevet 9. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hæ, ti nøster? Det er mange poser ikke alt garn veier 50g nøstet Anonymkode: bf6ea...7a5 Hvorfor har du en helt annen kode enn HI? Du svarer som om du startet innlegget,men det er to helt forskjellige koder... Anonymkode: 40f7b...5ac
Mostly Harmless Skrevet 9. juli 2019 #22 Skrevet 9. juli 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hæ, ti nøster? Det er mange poser ikke alt garn veier 50g nøstet Anonymkode: bf6ea...7a5 En halvkilo garn er fortsatt en halvkilo garn, uavhengig av hvor mange nøster det er fordelt på. Er det laget av sukkerspinn og enhjørningstøv siden det tar så enormt med plass? Men ja, uansett ser jeg ikke helt problemet med å oppbevare det i disse posene noen uker til en av barnehagene åpner igjen, om du er opptatt av at det skal komme til nytte. Om du ikke er i ferd med å flytte, har du jo fortsatt plassen om du har oppbevart det frem til nå. At du føler garnet må ut nå, handler mer om hva du foretrekker enn om plassproblemer. Men det er jo opp til deg hva som veier tyngst, hvem som får garnet eller hvor fort du kan bli kvitt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå