Gå til innhold

Tar Fretex imot GARN?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en halvkilo ullgarn jeg ikke får brukt. HVEM tar imot det? Har prøvd å selge - ingen interesse siden det mangler merkelapp.

Anonymkode: 628e4...839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, Fretex tar i mot all type stoff/garn, også ødelagte plagg. Dette blir resirkulert. 

Anonymkode: 0a22f...fcf

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en halvkilo ullgarn jeg ikke får brukt. HVEM tar imot det? Har prøvd å selge - ingen interesse siden det mangler merkelapp.

Anonymkode: 628e4...839

Ville gitt det til en barnehage eller skole /Sfo heller, de har ofte dårlig råd til å kjøpe inn slik og barna får kost seg med å lage ting👍🏻

Anonymkode: ef34f...4ae

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville gitt det til en barnehage eller skole /Sfo heller, de har ofte dårlig råd til å kjøpe inn slik og barna får kost seg med å lage ting👍🏻

Anonymkode: ef34f...4ae

Dette. Fretex er bare opptatt av å tjene penger, ikke av å hjelpe noen. Gir du til en barnehage eller lignende så går det til å glede noen, til å hjelpe noen.

Kilde: jeg har jobbet i Fretex.

Anonymkode: ea6c2...a83

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville gitt det til en barnehage eller skole /Sfo heller, de har ofte dårlig råd til å kjøpe inn slik og barna får kost seg med å lage ting👍🏻

Anonymkode: ef34f...4ae

👆👆👆

Jeg jobber som lærer! Er ikke mye rom i budsjettet til garn/stoffer. Det er alltid nok i hyllene, men det er lite variasjon og ofte kjedelige fargevalg. Veldig kjekt å få inn garn med ulik farger og type. Veldig kjekt å lære elevane forskjellen mellom ull frå sau og alpakka 😊

Anonymkode: e6867...67b

Skrevet

Stemmer også for å gi det til nærmeste skole/Sfo eller barnehage. De lager pomponger, vever, fingerstrikker og allverdens, trenger ikke merkelapper og vaskehenvisning til sånt. 

Har du barn selv så spør der de er, om det er barnehage eller hva som helst, de tar det garantert imot. 

Anonymkode: c6d16...090

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

👆👆👆

Jeg jobber som lærer! Er ikke mye rom i budsjettet til garn/stoffer. Det er alltid nok i hyllene, men det er lite variasjon og ofte kjedelige fargevalg. Veldig kjekt å få inn garn med ulik farger og type. Veldig kjekt å lære elevane forskjellen mellom ull frå sau og alpakka 😊

Anonymkode: e6867...67b

Tar du imot garn midt i fellesferien? 

Anonymkode: bf6ea...7a5

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stemmer også for å gi det til nærmeste skole/Sfo eller barnehage. De lager pomponger, vever, fingerstrikker og allverdens, trenger ikke merkelapper og vaskehenvisning til sånt. 

Har du barn selv så spør der de er, om det er barnehage eller hva som helst, de tar det garantert imot. 

Anonymkode: c6d16...090

Alt er stengt.

Anonymkode: bf6ea...7a5

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tar du imot garn midt i fellesferien? 

Anonymkode: bf6ea...7a5

Så lenge det hadde blitt levert på døren min, hadde jeg tatt imot. En slik forespørsel som dette, gjør ingenting. Det er bare hyggelig.

Men det er meg. Det er ikke alle som liker å bli kontaktet av foreldre i ferien. 

Anonymkode: e6867...67b

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tar du imot garn midt i fellesferien? 

Anonymkode: bf6ea...7a5

Haster det slik, da?

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt er stengt.

Anonymkode: bf6ea...7a5

Kan du ikke la en pose med garn ligge i to uker? 

Anonymkode: c6d16...090

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke la en pose med garn ligge i to uker? 

Anonymkode: c6d16...090

Nei? Skal på ferie om to uker, og da 3 uker så 2 ble plutselig til 5 og det er MYE garn, og jeg rydder. 

12 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Haster det slik, da?

Ja.. det haster. 

Anonymkode: bf6ea...7a5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei? Skal på ferie om to uker, og da 3 uker så 2 ble plutselig til 5 og det er MYE garn, og jeg rydder. 

Ja.. det haster. 

Anonymkode: bf6ea...7a5

En halvkilo garn, dvs ti nøster? De kan ikke ligge i en krok til august når du uansett er bortreist tre av ukene? 

Men ja, da får du levere det til Fretex, da, eller kaste det i søpla. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alt er stengt.

Anonymkode: bf6ea...7a5

Er vel en barnehage i nærheten så har oppe, de fleste stenger ikke i ferien 😉

Anonymkode: ef34f...4ae

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er vel en barnehage i nærheten så har oppe, de fleste stenger ikke i ferien 😉

Anonymkode: ef34f...4ae

Det kommer nok an på hvor du bor, her stenger alle kommunale barnehager i fire uker mens noen private stenger i bare tre.. 

Anonymkode: c6d16...090

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Har en halvkilo ullgarn jeg ikke får brukt. HVEM tar imot det? Har prøvd å selge - ingen interesse siden det mangler merkelapp.

Anonymkode: 628e4...839

de gjør det her jeg bor i alle fall :)

Anonymkode: 7ca96...f46

Skrevet
På 7.7.2019 den 12.41, Mostly Harmless skrev:

En halvkilo garn, dvs ti nøster? De kan ikke ligge i en krok til august når du uansett er bortreist tre av ukene? 

Men ja, da får du levere det til Fretex, da, eller kaste det i søpla. 

Hæ, ti nøster? Det er mange poser

ikke alt garn veier 50g nøstet

Anonymkode: bf6ea...7a5

Skrevet
På 7.7.2019 den 15.15, Anonym bruker skrev:

Er vel en barnehage i nærheten så har oppe, de fleste stenger ikke i ferien 😉

Anonymkode: ef34f...4ae

Nei, her jeg bor er det to bhg på 12km ;)

Anonymkode: bf6ea...7a5

Skrevet (endret)

Sett det i garasjen og gi det til skoler/barnehage når du kommer hjem. Kan da ikke være så stort problem? Er det ikke hyggeligere å hjelpe lokalsamfunnet i stedet for fretex?

Endret av MarshOfDecay
Fjernet en feilplassert /
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hæ, ti nøster? Det er mange poser

ikke alt garn veier 50g nøstet

Anonymkode: bf6ea...7a5

Hvorfor har du en helt annen kode enn HI? Du svarer som om du startet innlegget,men det er to helt forskjellige koder...

Anonymkode: 40f7b...5ac

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hæ, ti nøster? Det er mange poser

ikke alt garn veier 50g nøstet

Anonymkode: bf6ea...7a5

En halvkilo garn er fortsatt en halvkilo garn, uavhengig av hvor mange nøster det er fordelt på. Er det laget av sukkerspinn og enhjørningstøv siden det tar så enormt med plass?

Men ja, uansett ser jeg ikke helt problemet med å oppbevare det i disse posene noen uker til en av barnehagene åpner igjen, om du er opptatt av at det skal komme til nytte. Om du ikke er i ferd med å flytte, har du jo fortsatt plassen om du har oppbevart det frem til nå.

At du føler garnet ut nå, handler mer om hva du foretrekker enn om plassproblemer. Men det er jo opp til deg hva som veier tyngst, hvem som får garnet eller hvor fort du kan bli kvitt det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...