Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #1 Skrevet 6. juli 2019 Hva bør jeg evt være forsiktig med? Erfaringer? Anonymkode: 5c65a...b93
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #2 Skrevet 6. juli 2019 Ja, reis og kos deg. Du bør ikke spise salat, kjøtt som ikke er heilt gjennomstekt , ei heller drikke vannet eller ha isbiter i brus, ellers kos deg 😀 Lurt i ta idoform hele turen og👍🏻 Anonymkode: a5da3...d13
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #3 Skrevet 6. juli 2019 Hold deg unna katter og hunder. Pass på at melk og ost er pasteurisert og ikke spis softis eller kuleis. Hvis det blir varmt bør du holde deg i skyggen eller helst innendørs. Anonymkode: 593e4...294
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #4 Skrevet 6. juli 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, reis og kos deg. Du bør ikke spise salat, kjøtt som ikke er heilt gjennomstekt , ei heller drikke vannet eller ha isbiter i brus, ellers kos deg 😀 Lurt i ta idoform hele turen og👍🏻 Anonymkode: a5da3...d13 Takk for tips 😊 høres bra ut Anonymkode: 5c65a...b93
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #5 Skrevet 6. juli 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hold deg unna katter og hunder. Pass på at melk og ost er pasteurisert og ikke spis softis eller kuleis. Hvis det blir varmt bør du holde deg i skyggen eller helst innendørs. Anonymkode: 593e4...294 Takk for tips 😊 Anonymkode: 5c65a...b93
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #6 Skrevet 6. juli 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for tips 😊 Anonymkode: 5c65a...b93 Når jeg skriver "Hvis det blir varmt..." mener jeg skikkelig varmt selvfølgelig som i over 30-35 grader, ikke bare varmt som en vanelig norsk sommerdag. Anonymkode: 593e4...294
Lille krøll Skrevet 6. juli 2019 #7 Skrevet 6. juli 2019 Var i Portugal som gravid og har aldri hatt det så bra som i varmen. Eneste 2 ukene i graviditeten som jeg ikke kaster opp mange ganger dagen. Hør på kroppen din og drikk masse. Ellers er det selvfølgelig masse rundt kosten du må følge med på.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #8 Skrevet 6. juli 2019 Hvor langt er du på vei? Anonymkode: b53f1...db8
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #9 Skrevet 6. juli 2019 Var 7 mnd på vei og gikk helt fint hold deg unna vanlig vann/isbiter (kun kjøpevann), kule-is/softis, salat, oster, kjøttpålegg som hadde stått ute lenge, kjøtt eller egg som ikke var skikkelig gjennomstekt/gjennomkokt. Drikk mye vann og kos deg ta pauser fra den verste solen eller legg deg i skyggen. Er det store bølger (ofte det på Kreta i juli) bør du holde deg til bassenget slik at de ikke slår deg overende. Dette ser du selvsagt an. De har gode sykehus på Kreta og kan også håndtere premature om det skille bli krise. Anonymkode: 5281a...735
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #10 Skrevet 6. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor langt er du på vei? Anonymkode: b53f1...db8 3 mnd 😊 Anonymkode: 5c65a...b93
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #11 Skrevet 6. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Var 7 mnd på vei og gikk helt fint hold deg unna vanlig vann/isbiter (kun kjøpevann), kule-is/softis, salat, oster, kjøttpålegg som hadde stått ute lenge, kjøtt eller egg som ikke var skikkelig gjennomstekt/gjennomkokt. Drikk mye vann og kos deg ta pauser fra den verste solen eller legg deg i skyggen. Er det store bølger (ofte det på Kreta i juli) bør du holde deg til bassenget slik at de ikke slår deg overende. Dette ser du selvsagt an. De har gode sykehus på Kreta og kan også håndtere premature om det skille bli krise. Anonymkode: 5281a...735 Takk for tips. Jeg må jo bare si til meg selv at det finnes jo gravide grekere også, og det går jo bra 😊 Anonymkode: 5c65a...b93
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2019 #12 Skrevet 6. juli 2019 Var 20 uker på vei i Tyrkia. Ble behandlet som en prinsesse! Unngå vann fra springen, isbiter og frukt uten skall. Spis gjennomstekt mat, og stekte grønnsaker. Kos deg masse! Anonymkode: 0646e...f1c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #13 Skrevet 7. juli 2019 PS sjekk reiseforsikringen din før du drar. Det gjelder helst hvis du er over 20uker, men om man skulle fått prematurt så vær sikker på at opphold dekkes (det kan bli flere uker før man kan reise hjem) Ei bekjent måtte kjempe en hard kamp mens babyen lå på intensiven fordi hun ikke hadde skaffet legeerklæring før hun dro. Forsikringsselskapet mente da at hun hadde utsatt seg for unødig risiko, og avslo krav om dekking av opphold. Utover det så måtte jo mannen reise hjem pga jobb, og hun og babyen bli igjen i Sveits alene til babyen var sterk nok til å dra hjem i ambulansefly. Selv spontanaborterte jeg i Spania en gang. Stalltips da, på forhånd sjekk hvor evt lgv og sykehus er og hvilke forsikringsselskapet har avtale med. Ukult å sitte med kart og tlf mens man har vondt og er redd. Utover det, tipsene de over har svart om mat etc. Anonymkode: 1fee3...f6c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #15 Skrevet 7. juli 2019 Jeg reiste til Italia da jeg var ca 3 mnd på vei og jeg ble kjempedårlig av varmen. Kjempekvalm, svimmel og elendig. Min kropp reagerte negativt på varmen. Jeg satt i skyggen med en kald flaske vann eller på rommet med aircondition hele ferien... Så greit å være klar over at ikke alle reagerer positivt på at det blir varmere. At gravide grekere klarer seg er litt teit å si, for de opplever jo ingen endring i temperatur eller bakterieflora sånn som vi gjør. Jeg sier ikke at du ikke skal reise, for mange har en veldig god opplevelse, men jeg hadde det ikke og kommer ikke til å reise som gravid igjen. Anonymkode: 06254...ead
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #16 Skrevet 7. juli 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Bli hjemme! Anonymkode: dbcd2...ed0 Så pass. Ok. Men hva begrunner du det med? Vil vite av nysgjerrighet Anonymkode: 5c65a...b93
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #17 Skrevet 7. juli 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg reiste til Italia da jeg var ca 3 mnd på vei og jeg ble kjempedårlig av varmen. Kjempekvalm, svimmel og elendig. Min kropp reagerte negativt på varmen. Jeg satt i skyggen med en kald flaske vann eller på rommet med aircondition hele ferien... Så greit å være klar over at ikke alle reagerer positivt på at det blir varmere. At gravide grekere klarer seg er litt teit å si, for de opplever jo ingen endring i temperatur eller bakterieflora sånn som vi gjør. Jeg sier ikke at du ikke skal reise, for mange har en veldig god opplevelse, men jeg hadde det ikke og kommer ikke til å reise som gravid igjen. Anonymkode: 06254...ead Ja. Gode poeng. Jeg er veldig veldig i tvil. Men eldre søsken gleder seg veldig. Så ikke lett Anonymkode: 5c65a...b93
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2019 #18 Skrevet 7. juli 2019 Ville utsatt turen 4 uker, 3 mnd er den mest kritiske for missdannelser hvis du blir utsatt for smitte. Kan du leve med at du utsetter barnet for smitte, som kan unngås. Ja folk er gravid i "Syden", men de er vant til bakteriefloraen der nede. Anonymkode: 523cc...5d3
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 7. juli 2019 #19 Skrevet 7. juli 2019 Tre måneder er jo ikke mye, da tenker jeg det går bra. Ellers ville jeg vært mest skeptisk pga varmen.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2019 #20 Skrevet 14. august 2019 Jeg har enda ikke bestemt meg for om vi skal reise. Vi skal reise om 3 uker er da 3,5 mnd på vei... Flere innspill? Anonymkode: 5c65a...b93
Anonym bruker Skrevet 14. august 2019 #21 Skrevet 14. august 2019 Reis og kos deg!! Anonymkode: 72600...290
Anonym bruker Skrevet 14. august 2019 #22 Skrevet 14. august 2019 Jeg var både i Uganda og på backpacking i Kambodsja når jeg var gravid. Gikk helt fint Anonymkode: 334c0...3e3
Anonym bruker Skrevet 14. august 2019 #23 Skrevet 14. august 2019 Jeg synes du skal reise. Følg helsemyndigheters generelle råd, det er uansett ingen garanti for at alt skal gå bra, enten du er her eller der. Anonymkode: e63fb...f1d
Anonym bruker Skrevet 14. august 2019 #25 Skrevet 14. august 2019 Bare tenk deg at det blir født barn på Kreta også. De overlever jo. Det er jo ikke til ett u-land du skal til. Anonymkode: f6c4c...7fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå